Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- آمارهای تجارت خارجی در هفت ماهه ابتدایی امسال گویای صدور چهار میلیون و ۳۷۵ هزار و ۸۵۱ تن زنجیره و محصولات فولادی به ارزش یک میلیارد و ۵۹۰ میلیون دلار است که ۷۶.۸ درصد در بخش شمش فولادی به بیلت و بلوم اختصاص داشت.

 برپایه جداول آماری گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد ارزش صادرات دوره این گزارش نسبت به مدت مشابه کاهش ۳۷ درصدی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال گذشته، مجموع صادرات شمش و محصولات فولادی از ۱۰.۵ میلیون تن هم فراتر رفت.

رشد ۵۱ درصدی واردات زنجیره فولاد

واردات زنجیره و محصولات فولادی در هفت ماهه ابتدایی امسال به رقم ۶۳۳ هزار و ۶۶۵ تن رسید که در مقایسه با دوره مشابه پارسال افزایش ۵۱ درصدی را نشان می دهد.

ارزش واردات زنجیره و محصولات فولادی در دوره فروردین لغایت مهر ۹۹ بیش از ۷۱۴.۶ میلیون دلار ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۸ رشد ۳۲ درصدی را ثبت کرد.

حجم ۳.۱ میلیون تنی صدور شمش

صادرات شمش فولادی در هفت ماهه امسال به رقم سه میلیون و ۱۹۱ هزار تن رسید که از این رقم سهم بیلت و بلوم ۷۶.۸ درصد ثبت شد.

انجمن تولید کنندگان فولاد ایران آمار داد که صادرات بیلت و بلوم در هفت ماهه امسال دو میلیون و ۴۵۱ هزار تن و اسلب هم برابر با ۷۴۰ هزار تن بود.

میزان واردات بیلت و بلوم در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال به رقم سه هزار تن رسید که افزایش ۵۰ درصدی را نشان می دهد.

صادرات ۱.۳ میلیون تن محصولات فولادی

برپایه آمارهای مورد بررسی در دوره این گزارش، صادرات تولیدات فولادی (مقاطع تخت و طویل) برابر با یک میلیون و ۳۴۵ هزار تن ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۸ که دو میلیون و ۱۲۲ هزار تن بود، کاهش ۳۷ درصدی را نشان می دهد.

ضمن اینکه میزان واردات تولیدات فولادی در هفت ماهه امسال ۴۸۲ هزار تن بود که در مقایسه با ۲۶۱ هزار تن واردات دوره مشابه پارسال، افزایش ۶۷ درصدی دارد.

 برآورد مصرف سالیانه فولاد کشور ۱۵ تا ۱۸ میلیون تن و مابقی تولید می تواند به بازارهای صادراتی راه یابد، با توجه به اینکه برنامه تولید امسال حدود ۳۰ میلیون تن اعلام شده، پیش بینی می شود، حداقل ۳۵ تا ۴۰ درصد تولید راهی بازارهای صادراتی شود.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: زنجیره و محصولات فولادی هفت ماهه امسال بیلت و بلوم نشان می دهد مدت مشابه میلیون تن هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۳۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، غلامحسین تیموری گفت: مبادلات این مدت محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشت.
وی بیان کرد: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی واردات ۳۹ هزار و ۲۲۵ تن کالا‌های شامل برنج، موز و کنجد و بیش‌از ۴۴ هزار و ۱۹۸ تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتا شامل انواع خرما، گوجه فرنگی، هندوانه و سیب درختی و سایر خشکبار است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان ترانزیت محصولات کشاورزی در یک ماه اول امسال که از مرز‌های رسمی انجام شده را هزار و ۱۱۶ تن اعلام کرد.
وی گفت: سیمای کشاورزی سیستان و بلوچستان بسیار توانمند و دارای ظرفیت‌های زیادی است وباغبانی، زراعت و شیلات مهمترین ظرفیت‌ها برای توسعه صادرات بخش کشاورزی این استان بشمار می‌رود.
تیموری بیان کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازار‌های افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.
وی ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان در زمینه تولید محصولات باغی بویژه گرمسیری و استوایی بی‌نظیر است و تنها نقطه در کشور است که می‌تواند با تولید محصولاتی نظیر موز و تامین نیاز داخلی به حذف خروج ارز و واردات محصولات کشاورزی که به کشور تحمیل می‌شود کمک کند.

دیگر خبرها

  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • حضور تولیدکنندگان زنجانی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است
  • حضور اتاق بازرگانی زنجان در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو (2024 IRAN EXPO )
  • توسعه صادرات ، مستلزم توانمند سازی بازاریابی تولیدکنندگان