Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@03:34:06 GMT

هنوز 35 درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه خالی است

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۳۱۲۴

هنوز 35 درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه خالی است

ایسنا/کرمانشاه به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با وجود بارش‌های خوبی که طی چند وقت اخیر داشتیم، هنوز نزدیک به 35 درصد ظرفیت سدهای استان خالی است.

بهرام درویشی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به کم بارشی که از ابتدای پاییز امسال با آن مواجه بودیم، اظهار کرد: با وجود دو بارندگی خوبی که اخیرا داشتیم، هنوز ظرفیت سدهای استان تکمیل نشده و هیچ سدی در وضعیت سرریز قرار ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بعد از سامانه بارشی قبلی، نزدیک به 872 میلیون مترمکعب آب پشت سدهای استان ذخیره داشتیم و نزدیک به 35 درصد ظرفیت یعنی رقمی معادل 478 میلیون مترمکعب ظرفیت سدها هنوز خالی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه افزود: چند روز طول می‌کشد تا آورد بارش‌های اخیر نیز وارد سدهای استان شود و احتمالا میزان ذخیره سدها بیشتر خواهد شد، اما بعید است این میزان بارش هم باعث سرریز سدها شود.

درویشی با اشاره به اینکه ظرفیت کافی در سدهای استان ایجاد شده تا در صورت بروز سیلاب مشکلی برای مدیریت آن نداشته باشیم، خاطرنشان کرد: در مرکز رصد و پایش داده‌های آبی استان، میزان و درصد پرشدن حجم مخازن سدها به صورت آنلاین و مستمر مورد پایش قرار می‌گیرد.

وی از بارش‌های قابل توجه چند روز اخیر در سطح استان هم یاد کرد و با بیان اینکه آمادگی کامل برای مدیریت این بارش‌ها وجود دارد، گفت: لایروبی رودخانه ها و رفع خطر در نقاط بحران زا  انجام شده است. همچنین با وجود تعطیلات کرونایی، تمام تیم های کنترل سیلاب و نیز گروه‌های گشت و بازرسی بمنظور پایش و کنترل رواناب ها فعال هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه درباره سیلابی شدن رودخانه‌های استان هشدار دارد و افزود: از مردم تقاضا داریم حتی اگر رودخانه‌ها را آرام دیدند باز هم از نزدیک شدن به آنها خودداری کنند، زیرا هر لحظه امکان ورود آب از بالا دست و وقوع سیلاب وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سد كرمانشاه سیلاب سدهای استان ظرفیت سدها بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۳۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است

معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان اعلام کرد در پی بارندگی‌های اخیر، بیشتر سدها، از جمله سد کجکی در ولایت هلمند پر از آب شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ملا عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان در سفر به ولایت هلمند از سد کجکی نیز بازدید کرد.

ملا برادر ضمن قدردانی از مسئولان پروژه برق سد کجکی، گفت به دلیل خشکسالی و کمبود آب در سدها، سطح تولید برق نیز کاهش یافته بود اما امسال به دلیل بارندگی پیاپی در افغانستان، سطح آب افزایش یافته و بیشتر سدها مانند سد کجکی پر از آب شده است.

وی افزود بدین ترتیب بخش کشاورزی در سال جاری رشد و سطح تولید برق در کشور نیز افزایش خواهد یافت.

موافقت کابل با بازدید هیئت فنی ایران از ذخایر سد «کجکی»امیرعبداللهیان: درخواست ایران مشخص است؛ افغانستان تا فرصت هست دریچه سد کجکی را باز کندطالبان: به معاهده حقابه ایران متعهد هستیم در صورتی که آب باشد

 سد کجکی از بزرگترین سدهای افغانستان است که در شهرستان کجکی ولایت هلمند در جنوب این کشور قرار دارد و برای مهار نمودن سیلاب‌های موسمی، آبیاری زمین‌های کشاوزی و تولید برق بر روی رودخانه هیرمند ساخته شده است.

ایستگاه آب‌سنجی «دهراود» در بالا دست سد کجکی واقع است که میزان آب وارد شده به رودخانه هیرمند را محاسبه می‌کند. این محاسبه نشان می‌دهد که آیا سد پرآب یا کم‌آب بوده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از ظرفیت‌ خالی شهرک‌های صنعتی خوزستان برای رشد کسب و کارها
  • بارش‌های بالای ۲۰۰ میلیمتر سبب سیلاب‌ در هرمزگان و سیستان وبلوچستان شد
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • بارش های اخیر مشکل آب سیستان و بلوچستان را مرتفع کرد
  • مدیران سیستان و بلوچستان در مناطق درگیر سیلاب به خط شدند
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است
  • نگرانی از بروز کم‌ آبی برای سه استان در تابستان ۱۴۰۳
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است