Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، طرح انتخاب حسابرس و حسابرسی از شهرداری تهران، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات وابسته و تابعه با اکثریت آرا به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

مجید فراهانی در دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر و در جریان تصویب این طرح گفت: انتخاب حسابرس از سوی شورا اهمیت زیادی دارد و سبب می‌شود کارها به صورت فرآیندی صورت بگیرد و از اعمال سلیقه‌ای ممانعت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخاب حسابرس و حسابرسی از شهرداری، سازمان، شرکت‌ها و مؤسسات تابعه اهمیت دارد و یکی از اختیارات شورا حسابرسی پس از خرج است و برای اطمینان از گردش صحیح امور مالی در شهرداری تهران و رعایت قوانین و مصوبات شورای شهر تهران انجام می‌شود که این امر در راستای انجام وظایف شورا است و صراحتاً عنوان می‌کند نظارت بر حسن جریان مالی از طریق انتخاب حسابرسان است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ادامه داد: حسابرسانی انتخاب می‌کنیم که این امور را ساماندهی کنند از این رو نظام نامه نحوه اجرایی انتخاب حسابرسان شهرداری تهران و شرکت و سازمان‌های تابعه را با سه هدف تدوین کردیم.

فراهانی تصریح کرد: در ابتدا مسئله فرآیندی کردن فعالیت‌ها است دوم اینکه مراحل انجام کار باید شفاف شود که جز شعارهای اصلی ما بوده است و سوم بهبود نحوه رسیدگی به گزارشات حسابرسی است که این اقدامات نیز صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه انتخاب حسابرس یکی از اختیارات شورای شهر است افزود: امید است بتوان با این کار از ظرفیت حسابرسان برای بررسی حساب مالی بعد از خرج استفاده کرد. طی سنوات گذشته حسابرسان با شیوه‌های مختلفی انتخاب می‌شدند ولی اکنون این فرآیند تصحیح می‌شود از این رو ضمن تعامل با جامعه حسابرسان رسمی، از ابلاغیه وزارت کشور نیز استفاده کردیم. این مصوبه در سال ۹۷ به تصویب شورای عالی استان‌ها رسیده است و به شوراها ارسال شد. بنا بوده این نظامنامه متناسب با هر شهر اجرا شود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ادامه داد: در بررسی ماده ۸۰ قانون شوراها، انتخاب حسابرس بر عهده شورا است و وزارت کشور تنها پیشنهادات خود را ارائه می‌دهد.

فراهانی با اشاره به فعالیت‌های کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: جز افتخارات شورای پنجم است که توانست این مصوبه را در شورای عالی استان‌ها ارائه دهد تا در شورای عالی استان‌ها عیناً به تصویب برسد.

کد خبر 5083325

منبع: مهر

کلیدواژه: مجید فراهانی شورای شهر تهران شورای شهر شهرداری تهران ویروس کرونا محسن فخری زاده محدودیت های کرونایی شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش سازمان تامین اجتماعی وضعیت راهها میراث فرهنگی شهر تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کمیته امداد امام خمینی شورای شهر تهران پلیس راهور سازمان بازرسی کل کشور شورای شهر تهران انتخاب حسابرس شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۳۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقسیم شورای شهر تهران به موافقین و منتقدین زاکانی

به گزارش «نماینده»، مهدی اقراریان امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در قالب تذکری ادعا کرد: در حال حاضر آنچه که از طرف شهرداری مشاهده می‌کنیم ایجاد یک فشار جدی به منتقدین عملکرد آقای زاکانی است. حوزه خصوصی و موضوعات فردی و شخصی آقای زاکانی به خودش مربوط است و در این حیث ورودی نداریم؛ اما ایشان شهردار منتخب این شورا هستند و باید پاسخگوی موضوعات مطرح شده این شورا باشد.

وی اضافه کرد: از ریاست شورا درخواست می‌کنم تا تذکرات شورا به ویژه منتقدین شهرداری مورد توجه قرار گیرد تا پاسخ مناسب داده شود. در حال حاضر شورا به دو بخش منتقدین و موافقین آقای زاکانی تقسیم می‌شود چرا که بارها و بارها ۹ نفر از اعضای شورا تذکراتی را مطرح کردند؛ اما چه اتفاقی افتاده است؟ شهروندان تهرانی قطعا قضاوت می‌کنند.

در میانه صحبت‌های اقراریان، چمران ریاست شورا در واکنش به تقسیم‌بندی شورا مبنی بر موافقین و مخالفین شهردار تهران اظهار کرد: من فکر نمی‌کنم اینگونه باشد، لذا لطفا روی این موضوع تاکید نکنید بگذارید همبستگی و اتحاد بین اعضا باقی بماند.

اقراریان در ادامه به موضوع خرید تاکسی‌های برقی اشاره کرد و گفت: باید در این موضوع موارد مختلفی مورد توجه قرار گیرد از جمله این‌که استانداردهای لازم برای بهره‌برداری از این خودروها به عنوان تاکسی رعایت شود و از سوی دیگر شیوه واگذاری و بهره برداری از این خودروها باید تشریح شود که به چه شکلی خواهد بود.

وی ادامه داد: درخواست من این است که اقدامات شهرداری تهران در این حوزه مورد ارزیابی قرار گیرد و پرسنل شهرداری نیز نسبت به عملکرد شهرداری تهران منتقد باشند. در ادوار گذشته اعضای مختلفی در شورا آمدند و رفتند و شهرداران مختلفی آمدند و رفتند اما پرسنل شهرداری به عنوان اصلی‌ترین نقدکنندگان به شیوه‌های شهرداری باید وارد عرصه شوند.

دیگر خبرها

  • ضوابط اجرایی تأمین مالی جمعی ارزی تصویب شد
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی
  • تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی
  • واکنش شورا به توهین یک مدیر زاکانی /خط قرمز ما ادب است
  • تقسیم شورای شهر تهران به موافقین و منتقدین زاکانی
  • شهرداری از انجام کار‌های هزینه بر و بی تاثیر خودداری کند
  • انتقاد عضو شورای شهر از عدم ساخت ورزشگاه‌های جدید در پایتخت
  • کاهش افق طرح جامع شهر بوکان به تایید و تصویب نهایی رسید
  • وضع تحریم جدید نفتی علیه ایران توسط کنگره امریکا؟
  • گزارش دهی معاون شهردار تهران به شورا در جلسه آتی