Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه‌ استان‌ها- رئیس بهره‌برداری شهرستان‌های شرکت گاز آذربایجان‌ غربی از شناسایی و برخورد با چهار هزار و ۱۵۰ مورد استفاده غیرمجاز از گاز در استان در چهار سال اخیر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه ، امروزه موضوع استفاده غیرمجاز و آشکار از شبکه‌های برق و آب بیشتر در مناطق حاشیه‌ای شهرها و روستاها، که به دلیل عدم امکان صدور مجوزهای ساخت و ساز از سوی مراجع ذی‌صلاح،  برابر ماده هشت قانون منع واگذاری اراضی کشاورزی، بروز می‌کند، شایع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرقت آب، برق و حتی گاز انشعابات غیرمجاز یکی از جرایم رایج کنونی است که از سوی برخی از شهروندان چندان جدی گرفته نمی‌شود و قبح ذاتی آن در جامعه درک نشده است و بسیاری از مردم از آن به عنوان موضوعی رایگان یاد می‌کنند.

با وجود تلاش شرکت آب، برق و گاز در جلوگیری و مقابله با شیوع و گسترش بیش از پیش برق‌ها و آب غیر مجاز، متاسفانه به دلیل افزایش روز افزون ساخت و سازهای غیرمجاز حاشیه شهرها و وابستگی شدید زندگی امروزی به انرژی برق و آب، تاکنون عملا توقف و جلوگیری از پیشرفت این پدیده ناخوش‌آیند اجتماعی میسر نشده است.

بنابراین ریشه‌کن شدن این معضل، عزم جدی دستگاه‌های قانون‌گذار و مجری، بالا دستی را طلب می‌کند تا با تقنین قوانین جامع و تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های اجرایی بین دستگاه‌های اجرایی، بتوان ضمن صیانت از انرژی برق و آب اراضی کشاورزی، اموال و تاسیسات عمومی شبکه آب و برق نیاز متقاضیان برق را نیز بر طرف کرد.

6658 مورد انشعاب غیر مجاز آشکار در استان شناسایی و جمع آوری شد

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: این شرکت بر اساس وظیفه ذاتی خود که پایداری شبکه و جلوگیری از آسیب به تاسیسات شبکه و تحمیل خسارت جدی به لوازم برقی مشترکان قانونی بوده، اقدام به جمع‌آوری برق‌های غیر مجاز به صورت مستمر، روزانه و مکرر است.

اکبر حسن بکلو بیان کرد: در 6 ماهه امسال در مجموع تعداد 6 هزار و  658  مورد انشعاب غیر مجاز آشکار در استان شناسایی و جمع آوری شده است.

برخی خانواده‌ها در کهگیلویه و بویراحمد توان پرداخت انشعاب گاز را ندارند شبکه گازرسانی شهرک صنعتی سرخه تکمیل شده است؛ به هر واحد متقاضی در شهرک صنعتی انشعاب گاز می‌دهیم 1200 کیلومتر شبکه انتقال و انشعاب گاز در پارس‌آباد اجرا شد

وی تصریح کرد: از این تعداد سه هزار و 48 مورد آن در حوزه شهری و تعداد سه هزار و 610  مورد آن در حوزه روستایی بوده که از این تعداد، 521 مورد تشکیل پرونده و به مراجع قضایی ارجاع شده است.

معضل انشعابات غیرمجاز همچنان تداوم دارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تصریح کرد: با توجه به اینکه، برق یکی از نیازهای ضروری و اولیه زندگی امروزه بوده و حتی تصور زندگی بدون برق هم امکان‌پذیر نیست، استفاده‌کنندگان مذکور پس از جمع آوری سیم‌های غیر مجاز توسط اکیپ‌های جمع‌آوری، مجددا نسبت به انداختن سیم و استفاده غیر مجاز مبادرت می‌کنند و با توجه به گستردگی مناطق آلوده و همچنین تعداد زیاد آنها عملا امکان مقابله موثر و به صفر رساندن آنها میسر نبوده و متاسفانه این معضل همچنان تداوم دارد.                     

 وی بیان کرد: هچنین جهت جلوگیری از این پدیده در حاشیه شهرها، روستاها و مناطق آلوده از اول سال تاکنون 250 شبکه مسی به کابل های خودنگه دار تبدیل شده است.

شناسایی و برخورد با چهار هزار و 150 مورد استفاده غیرمجاز از گاز در آذربایجان‌غربی

رئیس بهره‌برداری شهرستان‌های شرکت گاز آذربایجان‌ غربی اظهار داشت: استفاده غیرمجاز عمدتا شامل دستکاری شمارشگر کنتور برای سرقت گاز و یا عدم اخذ اشتراک و نصب کنتور است که از سال 96 و با تصویب قانون برخورد با استفاده غیرمجاز، تاکنون چهار هزار و 150 فقره اشتراک غیرمجاز در این رابطه شناسایی شده است.

خلیل اکبری با اعلام اینکه بیشترین استفاده غیرمجاز شناسایی شده با یک هزار و 970 فقره از سال 96 تا نیمه نخست سال جاری مربوط به پیرانشهر است، افزود: از آنجایی که این شهرستان در اقلیم‌بندی مناطق به عنوان منطقه سرد دو  لحاظ شده و به ازای هر مشترک خانگی آن، ماهیانه 250 متر مکعب گاز اختصاص یافته است، سهمیه‌ مذکور با توجه به آغاز و پایان دوره سرد، کفاف مشترکین را نداده و منجر به بالا بودن استفاده غیرمجاز از گاز در این ناحیه شده است.

وی دیگر شهرستان دارای بیشترین استفاده غیرمجاز از گاز را سلماس، اعلام کرد و گفت: از سال 96 تا نیمه اول امسال، در مجموع  یک هزار و 436 فقره استفاده غیر مجاز در این شهرستان مورد شناسایی و برای رفع آنها اقدام شده و عمده دلیل استفاده غیر مجاز از گاز در سلماس، عدم ناتوانی در پرداخت جریمه ماده 100 شهرداری است. 

اکبری سومین شهرستان از این نظر را بوکان دانست و اظهار داشت: در این شهرستان نیز 553 فقره استفاده غیرمجاز از سال 96 تاکنون شناسایی شده که بنابر بررسی‌های صورت گرفته، عاملان، مقررات جاری اشتراک‌پذیری و نیاز به اخذ مجوز از دستگاه‌هایی مثل شهرداری، دهیاری، بنیاد مسکن و امور اراضی جهاد کشاورزی را دلیل خود برای استفاده غیرمجاز اعلام کرده‌اند.

رئیس بهره‌برداری شهرستان‌های شرکت گاز آذربایجان‌غربی در ادامه، با تاکید بر اینکه در قانون منع واگذاری انشعاب مشخص شده که تا سه سال باید نسبت به مجاز کردن اقدام کنند، افزود: قطع جریان گاز و اخذ جرائم برابر مقررات و معرفی به مراجع قضایی از دیگر مواردی است که برای برخورد با عاملان استفاده‌های غیرمجاز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/7548/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس استفاده غیرمجاز از گاز مجاز از گاز استفاده غیر غیر مجاز جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۳۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳.۶ میلیون تن‌کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحمید سرتیپی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: میزان صادرات سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ با رشد ۱۴ درصدی مواجه بود.

وی اضافه کرد: ترکیه، عراق، چین، افغانستان، فدراسیون روسیه و سوریه از جمله مقاصد صادراتی آذربایجان غربی در سال گذشته به شمار می‌روند.

وی اظهار کرد: عمده کالاهای صادراتی از آذربایجان غربی در سال گذشته نیز شامل مواد پتروشیمی، مواد معدنی، محصولات صنعتی، محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی، فرش و صنایع دستی بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: سال ۱۴۰۲ بر اساس کارت‌های بازرگانی استان بیش از ۳۹۵ هزار تن انواع کالاهای مورد نیاز به ارزش ۹۱۴ میلیون دلار وارد کشور شد که ترکیه، عراق، چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی و هند مهمترین مبادی این کالاها بود.

سرتیپی با بیان اینکه در صدور و تمدید کارت‌های بازرگانی در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال پیش از آن، ۷۱ درصد رشد داشتیم، گفت: در این مدت ۲ هزار و ۵۴۵ فقره کارت بازرگانی ،۸۶۱ فقره کارت پیله وری و ۲۱ هزار و ۹۰۸ فقره کارت مرزنشینی صادر شد.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: طی یکسال گذشته در حوزه صنعتی استان ۱۹۴ فقره پروانه بهره برداری برای واحدهای صنعتی جدید با رشد ۵ درصدی نسبت به سال گذشته صادر گردید که برای بهره برداری از این واحدهای صنعتی ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری با افزایش ۱۱۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ (۲.۱ برابر) انجام شده است که با ورود این واحدها به چرخه تولید زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۰ هزار و ۸۵۱ نفر در استان که ۲.۶ برابر مدت زمان مشابه سال گذشته است (رشد ۱۶۱ درصدی)، فراهم گردید.

سرتیپی خاطرنشان کرد: در سال گذشته یک هزار و ۱۸۷ فقره جواز تأسیس با رشد ۱۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ برای احداث واحدهای صنعتی تولیدی جدید در استان صادر شده است که پیش بینی می‌شود برای تکمیل و راه اندازی این واحدها بیش از ۴۳۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شود، همچنین مورد انتظار است با بهره برداری از این واحدها زمینه اشتغال مستقیم برای قریب ۲۹ هزار نفر با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته فراهم گردد.

مدیر کل صمت آذربایجان غربی اضافه کرد: در حال حاضر دو هزار و ۲۸ واحد صنعتی تولیدی در آذربایجان غربی در حال فعالیت می‌باشند که برای فعال‌سازی این واحدها در استان ۱۵۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است و با بهره برداری از این واحدها زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از ۶۱ هزار نفر فراهم شده است.

سرتیپی تأکید کرد: در حال حاضر برای اجرای طرح‌های صنعتی تولیدی در استان ۲ هزار و ۴۶۰ فقره جواز تأسیس با پیش بینی سرمایه گذاری یک میلیون و چهل هزار میلیارد ریال صادر شده است که با بهره برداری از این طرح‌های صنعتی پیش بینی می‌شود برای ۶۷ هزار و ۲۸۵ نفر زمینه اشتغال مستقیم ایجاد شود.

کد خبر 6081865

دیگر خبرها

  • ۲۱۹ انشعاب غیر مجاز آب در خواف شناسایی شد
  • شناسایی بیش از ۲۰۰ انشعاب غیر مجاز آب در خواف
  • صدور سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی
  • ۳.۶ میلیون تن‌کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد
  • ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شد
  • شناسایی نیروی کار اتباع خارجی غیر مجاز در استان البرز 
  • شناسایی ۶۵۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در طرقبه شاندیز
  • شناسایی بیش از ۱۷۰ تبعه غیر مجاز در کرمانشاه
  • ۵۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در پیشوا تخریب شد
  • صلح و سازش بیش از 12 هزار و 800 فقره پرونده در آذربایجان‌غربی