Web Analytics Made Easy - Statcounter

با ابلاغ معاون فرهنگی وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی ملزم به گرفتن تست PCR از دانشجویان خوابگاهی شدند.

به گزارش ایسنا، دکتر سیما سادات لاری طی نامه ای به روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی تاکید کرد: در راستای اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید 19 در شهرهای کشور مصوب چهل و چهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا به منظور پیشگیری از نظر میزان فراگیری و شیوع این ویروس با اعمال کاهش تردد شهری و بین شهری شهروندان باید اقداماتی را برای دانشجویان ساکن خوابگاه ها انجام بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس یک تست PCR از کلیه دانشجویان ساکن در خوابگاه های دانشجویی که دوره آموزش آنان به اتمام رسیده است و قصد عزیمت در محل زندگی خانواده خود دارند گرفته شود. در صورتیکه نتیجه تست مثبت باشد باید توسط دانشگاه در مکانی که برای قرنطینه در نظر گرفته شده اسکان داده شود.

در این نامه سفر دانشجویان ساکن در خوابگاه دانشجویی که در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و نتیجه تست PCR آنان مثبت است ممنوع شد. همچنین سفر دانشجویان ساکن در خوابگاه که به علت تعطیلی دو هفته ای دوره آموزشی آنها به صورت موقت متوقف شده است ممنوع می باشد و تنها آن دسته از دانشجویانی اجازه سفر دارند که نتیجه تست PCR آنها منفی باشد.

بنابر تاکید معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت دانشجویان ساکن در خوابگاه در صورت تمایل و منفی بودن تست PCR خود می توانند به شهر محل زندگی خود سفر کنند و در صورت مثبت بودن تست باید توسط دانشگاه در مکانی که برای قرنطینه دانشجویان مبتلا به بیماری کرونا در نظر گرفته شده اسکان داده شود و همچنین دانشجویانی که در خوابگاه ها حضور دارند نباید امکانات رفاهی آنها قطع شود.

لینک کوتاه: asriran.com/003BH4

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تست کرونا دانشجویان ساکن در خوابگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۳۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد

به گزارش قدس خراسان، زهرا دستجردی اظهار کرد: پارسال تعداد بیماران جدید مبتلا به دیابت در خراسان رضوی کمتر از پنج هزار نفر بوده است که این میزان در سال قبل از آن حدود هزار و ۷۹۰ نفر بود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی نیشابور بیان کرد: کنترل همه گیری ویروس کرونا و ایجاد فرصت بیشتر مراقبان سلامت برای انجام غربالگری بیماری دیابت، اجرای پویش ملی سلامت در سال ۱۴۰۲ از جمله عوامل افزایش غربالگری و شناسایی بیماران دیابتی است.

وی گفت: ۶۶ درصد از مبتلایان به دیابت شناسایی شده در نیشابور زن و بقیه مرد هستند.

دستجردی افزود: در قالب طرح ملی سلامت ( از ۱۵ آبان تا پایان دی ماه ۱۴۰۲) ۲ هزار و ۵۱ بیمار جدید مبتلا به دیابت در نیشابور شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اظهار کرد: همچنین سال گذشته در راستای تشدید خطرسنجی و شناسایی بیشتر بیماران مبتلا به دیابت در رده سنی بالای ۳۰ سال، حدود ۱۱۰ تیم سیار خطرسنجی برای انجام غربالگری دیابت و فشار خون به ادارات و کارخانه‌های مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اعزام شدند.

دیگر خبرها

  • افتتاح خوابگاه دانشجویی پنجاه واحدی پسرانه دانشگاه سمنان
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی در سمنان با حضور وزیر علوم
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی و رونمایی محصولات دانش بنیان در سمنان
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • خوابگاه دانشجویی ۵۰۰ نفره در گرگان کلنگ زنی می شود
  • از آخرین وضعیت ثبت نام وام شهریه تا نقل و انتقال دانشجویان
  • تحصیل ۳۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • ضرورت ساخت خوابگاه متاهلی ۳۰ واحدی در دانشگاه ایلام
  • کسب رتبه دوم همدان در احداث خوابگاه‌های دانشجویی کشور