Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ری از اخذ اسناد تک برگ کاداستری برای بیش از ۵۶ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا ضیاء نصرتی با اعلام این خبر به برخی مزایای اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگ برای اراضی ملی اشاره کرد و گفت: با صدور اسناد مالکیت کاداستری در قالب طرح کاداستر که از ضریب امنیتی بالایی برخوردار است علاوه بر پاسخگویی سریع به مراجعان و بر طرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی، از وقوع پدیده زمین خواری، جعل اسناد و سوء استفاده های احتمالی از این اراضی جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عرصه‌های ملی این شهرستان را حدود ۲۱۹ هزار هکتار اعلام و اظهارکرد: تاکنون تثبیت مالکیت و صدور اسناد دفترچه‌ای برای حدود ۸۵ درصد از اراضی ملی این شهرستان انجام شده است اما در راستای قانون جامع کاداستر تمامی اراضی ملی چه اراضی که تاکنون تثبیت مالکیت روی آن‌ها انجام نشده است و چه اراضی که دارای اسناد دفترچه‌ای هستند باید زیر پوشش طرح کاداستر قرار بگیرند و دارای اسناد تک برگ شوند.

نصرتی یادآور شد: با تعامل خوب موجود بین منابع طبیعی و حوزه های ثبتی شهرستان ری، صدور اسناد تک برگ برای مابقی اراضی ملی و دولتی این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران شهرستان ری دارای حدود ۱۵۰هزار هکتار مرتع و حدود ۵۰هزار هکتار اراضی با قابلیت اجرای پروژه‌های بیابان‌زدایی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اداره کل منابع طبیعی استان تهران سند تک برگی شهرستان ری اراضي ملي اسناد تک برگ صدور اسناد شهرستان ری اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۳۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا گودرزی در گفتگوی تلفنی با برنامه زنده روی خط خبر رادیو اقتصاد ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: موضوع حفظ کاربری اراضی کشاورزی به دلیل تامین امنیت غذایی از اهمیت خاصی برخوردار است و ما به عنوان وزارت جهاد کشاورزی و دولت، موظف به حفاظت اززمین‌های کشاورزی هستیم.
وی افزود: حدود ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کشور وجود دارد که از این میزان حدود یک میلیون هکتار آن درجه یک و حدود چهار میلیون هکتار درجه دو است و تقریباً ۷۰ درصد از تولیدات کشاورزی در این اراضی به دست می‌آید؛ بنابراین با یک عزم ملی مردم و حاکمیت باید با تمام توان از این اراضی محافظت کنند.
معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی گفت: از بین رفتن این زمین‌های حاصلخیز موجب تهدید امنیت غذایی، از بین رفتن استقلال اقتصادی و وابستگی به سایر کشور‌ها خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: معمولاً شهر‌ها و روستا‌ها در ابتدا در کنار رود‌ها و منابع آبی ایجاد شدند که خاک حاصلخیزی در آن منطقه وجود داشت، بنابراین تغییرات در حریم و محدوده شهر‌ها و طرح هادی روستا‌ها موجب تغییر در این اراضی حاصلخیز خواهد شد و باید با دقت در این مورد تصمیم‌گیری شود.
وی تصریح کرد: اجازه تغییر کاربری اراضی شالیزاری شمال کشور داده نمی‌شود، لذا مردم نباید فریب مشاوران املاک غیرمجاز، افراد سودجو و فرصت طلب را بخورند، مردم بدانند که در صورت تغییر کاربری اراضی با آنان طبق قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اقدام خواهد شد.
معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی از مردم خواست قبل از خرید زمین یا هرگونه تغییر کاربری به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه و مشاوره و استعلام‌های مورد نیاز را دریافت کنند.
گودرزی افزود: سامانه هوشمند رصد و پایش اراضی کشاورزی در تمامی استان‌های کشور راه‌اندازی شده است و عرصه‌های کشاورزی را پایش می‌کند و هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی را به واحد‌های گشت یگان حفاظت ازاراضی کشاورزی گزارش می‌کنند. درهمین راستا از مردم نیز تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری موضوع را با سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۳۱ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی
  • مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان
  •  اطلاع‌رسانی نقش مهمی در ترغیب مالکین به اخذ سند دارد
  • حدنگاری اراضی کشاورزی کرمان در اولویت ثبت اسناد و املاک استان
  • رسانه ها نقش مهمی در ترغیب مالکین اراضی و املاک برای اخذ سند دارند
  • رسانه ها مالکین اراضی و املاک را برای اخذ سند ترغیب کنند
  • تحقق ۷۶ درصدی حدنگاری اراضی کشاورزی استان یزد
  • صدور سند مالکیت برای بیش از دو هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی در استان تهران
  • یزد، پیشرو در اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در کشور
  • ۵۹۰۰ هکتار اراضی غیرملی در استان بوشهر تثبیت شد