Web Analytics Made Easy - Statcounter

 روزنامه کیهان در واکنش به ترور روز جمعه در آبسرد در سرمقاله خود با عنوان "دست بر ماشه‌ای بازدارنده" پیشنهاد کرد که بندر حیفا در اسرائیل مورد حمله‌ای سنگین با تلفات بالای انسانی قرار بگیرید "تا بازدارندگی ما به «نقطه اطمینان» برسد." 

به گزارش عصر ایران بخش هایی از این یادداشت را در ادامه می خوانید:

با توجه به حجم خسارتی که از شهادت سردار شهید فخری‌زاده به جمهوری اسلامی خورده است، می‌توانیم بگوییم پاسخی که ما در ماجرای شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به دشمن داده‌ایم، «بازدارنده» نبوده است کما اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی حمله موشکی ایران به عین‌الاسد را در حد یک سیلی و نه پاسخی درخور فاجعه‌ای که اتفاق افتاده بود، دانستند و چندین نوبت بر قطعی بودن انتقام ایران از آمریکا تأکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر واکنش ما به ماجرای ترور شهید سلیمانی بازدارنده بود، نباید سردار فخری‌زاده به شهادت می‌رسید. بنابراین در این زمینه باید به تأملی دوباره بنشینیم و به واکنشی بیندیشیم که واقعاً بازدارنده باشد.

نکته بسیار مهم در اینجا واکنش ایران است که حتماً باید «بازدارنده» باشد؛ یعنی از درجه‌ای از قاطعیت و هوشمندی برخوردار باشد که مطلقاً اجازه تکرار حوادثی حتی بسیار کوچک از سوی دشمن را در محیط امنیتی ایران ندهد. 

واقعیت این است که عملیات تلافی‌جویانه ما در جولان -در برابر حملهاسرائیل به پایگاه تی فور-  از آنجا که ناظر به وارد کردن ضربه بر تأسیسات و نه نیروهای نظامی دشمن بود، نتوانست به بازدارندگی برسد. و پس از آن اگرچه رژیم جعلی اسرائیل در مورد وارد کردن تلفات انسانی به ایران در سوریه ملاحظه داشت اما در عین حال دست از شرارت هم برنداشت و گاهی به حوالی مقرهای ایران نیز حمله کرد و در همان حال ما با توجه به سیاست اصولی خود واکنش عملی نشان ندادیم.

اگر نقش رژیم اسرائیل در ترور شهید عظیم‌الشأن فخری‌زاده برای شورای عالی امنیت ملی ایران به اثبات برسد و البته همه شواهد این را نشان می‌دهد، ما لزوماً باید آنچنان ضربه‌ای به این رژیم بزنیم که موضوع حمله به نیروها یا مراکز ایرانی در هر کجا که باشند - از آبسرد تا کاراکاس - از دستور کار هر دشمنی برای همیشه خارج شود.

ما در مواجهه با اسرائیل چند نوبت اعلام کرده‌ایم اگر اسرائیل دست از پا خطا کند حیفا را می‌زنیم. الان با فرض اثبات نقش رژیم صهیونیستی در این شهادت عظیم، می‌توانیم این تهدید را عملیاتی کنیم اما نه به این معنا که به عملیاتی در‌اندازه اقدام موشکی که علیه پایگاه نظامی عین‌الاسد داشتیم، بسنده کنیم و نه با ملاحظات آن عملیات، بلکه به این معنا که به طور واقعی شهر مهم بندری حیفا را آنچنان مورد حمله قرار دهیم که علاوه بر انهدام تاسیسات با تلفات سنگین انسانی نیز توأم باشد تا بازدارندگی ما به «نقطه اطمینان» برسد.

اقدام واکنشی ایران اگر هوشمند و دقیق اجرا شود، قطعاً به بازدارندگی می‌رسد چرا که آمریکا و رژیم اسرائیل و عوامل آن به هیچ وجه آمادگی شرکت در یک جنگ و مواجهه نظامی را ندارند و این به معنای واقعی کلمه بر پرونده جنگ و ترور در منطقه ما نقطه پایان می‌گذارد.

لینک کوتاه: asriran.com/003BHD

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ترور محسن فخری زاده کیهان سعدالله زارعی حیفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۳۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ اسرائیل به ایران ضعیف بود | نمی‌خواهم برای مردم اسرائیل داستان‌سرایی کنم

به گزارش همشهری آنلاین، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل در توئیتی در پاسخ به منتقدانش نوشت که همچنان معتقد است، اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران ضعیف بود. او نوشت: «نمی‌خواهم برای مردم اسرائیل داستان‌سرایی کنم».

بن گویر در روز حمله ادعایی اسرائیل به اصفهان، با انتقاد از ناچیز بودن این حمله، در صفحه شحصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «مسخره است». این توئیت بن گویر با انتقادات شدید محافل داخلی اسرائیل مواجه شد.
بن گویر امروز در پاسخ به منتقدانش نوشت: «بر خلاف ادعای رسانه‌ها، اظهارات من تشویق ایرانی‌ها نبود، آن‌ها برای اینکه بدانند در کشورشان چه می‌گذرد به من نیازی ندارند».

او افزود: «آخرین چیزی که اسرائیل به آن نیاز دارد این است که پرتاب موشک از ایران با واکنش‌های ضعیفی مواجه شود، همانطور که سال‌ها پیش علیه حماس انجام دادند و [واکنش ضعیفی نشان داده شد]. پرتاب موشک از سوی ایران باید با واکنش قوی مواجه شود تا چنین وضعیتی تکرار نشود».

بن گویر در ادامه نوشت: «طی دو روز گذشته رسانه‌ها به خاطر توئیت روز جمعه، یک لحظه حملات علیه من را متوقف نکرده‌اند، من نمی‌خواهم برای مردم اسرائیل داستان‌سرایی کنم».

او در ادامه نوشت که مقامات اسرائیلی و کارشناسان امنیتی این رژیم سال‌ها به دروغ گفته‌اند که حماس تضعیف شده و اسرائیل حملات ویرانگری علیه این گروه انجام داده است، اما حمله 7 اکتبر نشان داد که حماس تضعیف نشده بود.

بن گویر افزود: «من به گفتن این حقیقت ادامه می‌دهم حتی اگر همیشه خوشایند برخی نباشد و با پیام‌های جو بایدن و مهندسان افکار عمومی همخوانی نداشته باشد».

اذعان بن گویر بر ناچیز بودن حمله ادعایی اسرائیل به اصفهان، موجب خشم محافل صهیونیستی شده است و این در حالی است که ارتش سایبری این رژیم تلاش زیادی برای دستاوردسازی در فضای مجازی انجام می‌دهند.

در این راستا «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی روز جمعه با انتشار پست جدیدی در حساب خود در پلتفرم ایکس نوشت: «هیچ‌گاه وزیری در کابینه تا این اندازه به امنیت اسرائیل و وجهه بین‌المللی آن آسیب وارد نکرده است».

لاپید نوشته بود که «بن گویر با یک کلمه اسرائیل را مضحکه دنیا کرد».

کد خبر 846104 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • کیهان: اردن به غلط کردن افتاده است
  • (ویدئو) اعتراف وزیر امنیت اسرائیل به تلفات شدید حمله ایران
  • (ویدئو) اعتراف وزیر امنیت ملی اسرائیل به تلفات شدید حمله ایران
  • پاسخ اسرائیل به ایران ضعیف بود | نمی‌خواهم برای مردم اسرائیل داستان‌سرایی کنم
  • سیاست پسته‌ای ایران، در جنگ با اسرائیل هم برنده بود!
  • واکنش رهبر شیعیان نیجریه به تنبیه رژیم صهیونیستی توسط ایران
  • واکنش شیخ زکزاکی به حمله ایران به اسرائیل
  • ایران؛ بازدارندگی منطقی/کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟! /جنگ روانی اسرائیل
  • کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟! /ایران؛ بازدارندگی منطقی/جنگ روانی اسرائیل
  • حمله تنبیهی ایران، برتری قدرت بازدارندگی محور مقاومت را ثابت کرد