Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزاران معترض فرانسوی که به قانون امنیتی جدید فرانسه برای نمایش تصاویر افسران پلیس اعتراض داشتند، بار دیگر در سراسر این کشور تجمع و تظاهرات کردند. این تظاهرات با شلیک گاز اشک‌آور و برخورد پلیس همراه شد.

به گزارش عصر ایران، تظاهرات مردم فرانسه در حالی برگزار شد که تصاویر ضرب و شتم فجیع یک مرد سیاه پوست از سوی افسر پلیس در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویری خشن که  "امانوئل مکرون" رئیس‌جمهور فرانسه آن را "شوکه‌کننده و شرم آور" خوانده است.

معترضان با حمل قانون و دست نوشته به قانون جدید امنیتی و ممنوعیت انتشار تصاویر افسران پلیس در حیین انجام ماموریت در پاریس اعتراض کردند/ عکس: رویترز

به گزارش آسوشیتیدپرس،  در روز گذشته  حدود 133 هزار نفر در سراسر فرانسه به خیابان‌ها آمدند و با حمل دست‌نوشته و پرچم ملی رفتار خشن پلیس را محکوم کردند.

رویترز به نقل از وزارت کشور فرانسه نوشت: در تظاهرات روز گذشته حدود 46 هزار معترض در پاریس تجمع کردند. پلیس از دستگیری 9 نفر از آنها بازداشت شده‌اند.

معترضان همچنین خواستار آزادی رسانه‌ها و استعفای "ژرالد دارمانین" وزیر کشور شدند.

این اعتراضات در شهرهای "استراسبورگ"، نانت، لیل،"مون‌پلیه"، "بوردو" دیگر شهرهای فرانسه برگزار شد.

 معترضان فرانسوی پس از برخورد خشن پلیس کشور در برابر پناهجویان و ضرب و شتم شدید یک مرد سیاه پوست از سوی پلیس به قانون جدید کشورشان تجمع و اعتراض کردند- پاریس- فرانسه/ عکس: رویترز

فرانس 24 نیز در این باره نوشت: در تظاهرات پاریس پلیس از شلیک گاز اشک‌آور علیه معترضان استفاده کرد و معترضان نیز با ایجاد موانع شروع به پرتاب سنگ به سمت پلیس کردند.

دارمانین وزیر کشور فرانسه در توییتر خود نوشت: براساس آمار فعلی، در طول تظاهرات 37 افسر و ژاندارم پلیس زخمی شدند. من بار دیگر رفتار غیرقبول علیه نیروهای امنیتی را محکوم می‌کنم.

بیشتر معترضان در تظاهرات روز گذشته فرانسه، روزنامه‌نگاران، گزارشگران، دانشجویان روزنامه‌نگاری، فعالان چپ و شهروندانی با سابقه سیاسی متنوع بودند. آنها خشم خود را از تاکتیک‌های سخت‌گیرانه پلیس در سال‌های گذشته ابراز کردند. بیشتر آنها از برخورد پلیس با اعتراضات گروه موسوم به "جلیقه زردها" از زمان اعتراض به مشکلات اقتصادی فرانسه در سال 2018 شاکی بودند.

"کنزا برکان" 26 ساله از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات به اسوشیتیدپرس گفت: ما از تابستان علیه خشونت پلیس اعتراض کردیم و ادامه خشونت‌ها نشان می‌دهد که آنها اعتراض ما را نشنیده‌اند.

معترضان به قانون جدیدی که انتشار تصاویر ماموران پلیس در حین انجام ماموریت را جرم می‌داند- پاریس- فرانسه/ عکس: رویترز

معترضان دست‌نوشته‌هایی با شعارهای "چه کسی  از ما در برابر پلیس محافظت می کند"، "خشونت پلیس را متوقف کنید"، " دموکراسی کتک خورده" را حمل کردند.

"امانوئل مکرون" رئیس‌جمهور فرانسه در روز جمعه گفت که تصاویر ضرب و شتم پلیس توسط یک تولیدکننده سیاه پوست موسیقی را "باعث شرمساری" خواند. سیاستمداران و ورزشکاران برجسته فرانسه نیز از این حادثه ابراز خشم کرده‌اند.

 تجمع معترضان در پاریس به قانون جدید فرانسه و رفتار خشن پلیس در پاریس فرانسه: عکس: رویترز

در هفته گذشته و پس از رفتار خشن پلیس به اعتراض مهاجران و پناه‌جویان، بسیاری از مردم از رفتار پلیس شوکه و توجه بیشتری به قانون جدید نشان دادند.

براساس پیش نویس قانون جدید فرانسه انتشار تصاویر افسران پلیس در حین انجام ماموریت برای "حفط سلامت جسمی و روانی" آنها و ممانعت از تهدید خانواده‌هایشان جرم تلقی خواهد شد.

مردم پاریس با حمل دستنوشته‌هایی خشم خود نسبت به رفتار پلیس فرانسه را نشان دادند/ عکس: رویترز

مجمع ملی پارلمان فرانسه این قانون را تائید کرده و برای تصویب نهایی منتظر تصویب آن در سنا است. پارلمان فرانسه از دو بخش مجمع ملی (مجلس سفلا) و سنا (مجلس علیا) تشکیل شده است. این قانون منتقدان رسانه‌ای فراوان دارد و اعتراضات گسترده‌ای را برانگیخته است.

بیشتر خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و دانشجویان روزنامه‌نگاری به تصویب چنین قانونی در فرانسه اعتراض دارند و در تظاهرات روز گذشته شرکت کردند/ عکس: رویترز

 

بیشتر بخوانید: فرانسه؛ تظاهرات علیه ممنوعیت عکاسی از پلیس (+عکس)/ معترضان: سلاح را زمین بگذارید، گوشی‌ را کنار می‌گذاریم تظاهرات در لیل فرانسه به خشونت کشیده شد هشدار دیده‌بان حقوق بشر به پلیس فرانسه: در تظاهرات خویشتندارتر باشید پاریس؛ ادامه اعتراضات علیه افزایش قیمت سوخت/ برخورد خشن پلیس با معترضین (+عکس) لینک کوتاه: asriran.com/003BHB

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تظاهرات پاریس فرانسه علیه خشونت پلیس قانون جدید روز گذشته خشن پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۴۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، آلمان به عنوان یکی از بزرگترین حامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از 7 اکتبر به فروش سلاح به این رژیم ادامه داد.

صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور این کشور بیش از یک بار در سفر به تل‌آویو پیام حمایت خود را از این کشتار تکرار کردند. اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان در حالی به ترکیه سفر می‌کند که خشونت‌ها در غزه ادامه دارد.
 
پلتفرم همبستگی غزه در مقابل پردیس دانشگاه فنی استانبول تجمع کرده و به سمت کنسولگری آلمان راهپیمایی کردند.

مورات عیار به نمایندگی از این پلتفرم، دلایل تجمع در مقابل کنسولگری آلمان را تشریح کرد و گفت: مردم غزه از 7 اکتبر با تقدیم شهدا مقاومت می‌کنند. مردم وظیفه شناس که انسانیت خود را از دست نداده‌اند، تظاهرات گسترده‌ای را در همبستگی با مردم فلسطین ترتیب می‌دهند. دنیا به دو دسته قاتل و مقاومت تقسیم شد. ما جلوی کنسولگری آلمان جمع شدیم تا گناه آلمان یکی از بزرگترین حامیان قاتلان را افشا کنیم. اشتاین مایر، شریک اشغال، نمی‌تواند آزادانه به ترکیه سفر کند.

 

دیگر خبرها

  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی