Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-23@11:18:42 GMT

نمایشگاه مجازی کتاب مکزیک پذیرای ایران شد

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۴۵۱۰

نمایشگاه مجازی کتاب مکزیک پذیرای ایران شد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب گوادالاخارا که به عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب‌های اسپانیایی‌زبان در دنیا با بیش از ۸۲۸ هزار بازدیدکننده در سال گذشته و به گفته برگزارکنندگان این نمایشگاه، بعد از فرانکفورت دومین نمایشگاه بزرگ کتاب در جهان است، امسال به سبب پیشگیری از شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تأکید این نمایشگاه روی فرهنگ و ادبیات اسپانیولی‌زبان است و از همین رو هرساله یکی از شهرهای جهان که حداقل بخشی از مردم آن به این زبان سخن می‌گویند به عنوان مهمان افتخاری انتخاب شده و مسئولان آن به معرفی ویژگی‌های فرهنگی و ادبی شهر خود می‌پردازند. موسیقی زنده، تئاتر و فیلم نیز بخشی از این نمایشگاه را تشکیل می‌دهد.

مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به  نمایندگی از صنعت نشر کشور ایران در این نمایشگاه در دو حوزه کودک و بزرگسال حضور دارد و به معرفی کتاب‌های برگزیده جوایز ادبی از قبیل جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و جایزه «جلال آل احمد» می‌پردازد.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه بین‌المللی کتاب گوادلاخارا از تاریخ ۸ تا ۱۶ آذرماه سال جاری (۲۸ نوامبر تا ۶ دسامبر ۲۰۲۰) از طریق انتشار محتوای دیجیتالی روی وب‌سایت‌ نمایشگاه، پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون، دانشگاه گوادلاخار و از طریق رسانه‌های عمومی سراسر مکزیک و آمریکای لاتین ادامه خواهد داشت. 

در وب‌سایت نمایشگاه علاوه بر ابزارهای رایگان برای تسهیل بازدید از عناوین انتشاراتی‌ها، یک پلتفرم تجاری برای کمک به اصحاب حرفه‌ای نشر در دسترسی بهتر به مذاکرات، آمار و ارقام و اطلاعات دیگر مربوط به این صنعت معرفی شده است.

نمایشگاه کتاب گوادالاخارا در مکزیک از سال ١٩٨٧ هر سال به مدت ۹ روز در ماه نوامبر برگزار می‌شود و ۱۷ هزار ناشر، نویسنده، کتابدار و کتاب‌فروش از بیش از ۴۰ کشور جهان در این نمایشگاه شرکت می‌کنند. 

گوادالاخارای مکزیک به عنوان پایتخت جهانی کتاب سال ۲۰۲۲ انتخاب شده است.

مدیر کل یونسکو اعلام کرده است این شهر برای برنامه جامعی که در زمینه سیاست‌هایش در استفاده از کتاب برای ایجاد تحولات اجتماعی دارد و از آن‌جا که مبارزه با خشونت و فرهنگ‌سازی برای صلح را از طریق کتاب دنبال می‌کند، این عنوان را از آن خود کرده است.

در سال جاری کوالالامپور مالزی این عنوان را به خود اختصاص داده و سال آینده قرار است تفلیس پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۱ باشد.

انتهای پیام/

مجید فاضلی کد خبر: 1082057 برچسب‌ها نمایشگاه کتاب مجازی مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا نمایشگاه کتاب مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۴۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیمپسون‌ها باز هم پیش‌بینی می‌کنند؛ مکزیک و پرتغال در فینال جام جهانی ۲۰۲۶ / عکس

اگر به پیش‌بینی سیمپسون‌ها اعتقاد دارید پس قهرمان جام جهانی بعدی، از بین مکزیک و پرتغال خواهد بود.

طرفداری | جام جهانی 2026 قرار است با شکل و شمایل جدید و با حضور 48 تیم در آمریکای شمالی برگزار شود.

پیش از شروع تورنمنت‌های مهم ورزشی و به خصوص فوتبال اینکه چه تیمی در نهایت به مقام قهرمانی برسد، همیشه به موضوعی مهم در بین هواداران فوتبال تبدیل می‌شود. مجموعه‌ای از تصاویر و ویدئوها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخند که مدعی هستند سریال انیمیشنی «سیمپسون‌ها» فینال جام جهانی ۲۰۲۶ را پیش‌بینی کرده است. در این تصاویر، تابلویی از یک مسابقه فوتبال در شهر اسپرینگ‌فیلد، محل وقوع داستان سیمپسون‌ها، نشان داده می‌شود که در آن تیم‌های ملی مکزیک و پرتغال به مصاف هم می‌روند.

برخی از کاربران این تصاویر را به عنوان مدرکی دال بر قدرت پیش‌بینی‌ بالای سیمپسون‌ها قلمداد می‌کنند و معتقدند که مکزیک و پرتغال به فینال جام جهانی ۲۰۲۶ راه خواهند یافت. آیا کریستیانو رونالدو به همراه پرتغال در جام جهانی بعدی طبق این پیش‌بینی می‌تواند به فینال جام جهانی صعود کند؟

در بخشی از این پیش‌بینی نوشته شده است:

فینال جام جهانی قرار است در نیوجرسی برگزار شود و ما می‌دانیم سیمپسون‌ها هرگز آن را از دست نمی‌دهند. ما واقعاً فینال جام جهانی، مکزیک در مقابل پرتغال را خواهیم دید!

 

از دست ندهید ????????????????????????

رابعه اسکویی: طارمی کتاب‌خوان است و به او کتاب معرفی کردم پیولی از سرمربیگری میلان اخراج می‌شود پدیده نوجوان بارسا پیش‌بینی کرد: با این نتیجه رئال مادرید را می‌بریم! یک نظر قابل تامل؛ آرسنال در حال تبدیل شدن به تاتنهام است! قائدی از همسرش طلاق گرفت؛ ملک و املاک به نام ستاره ایرانی نبود

دیگر خبرها

  • رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ کتاب جدید در فروردین ۱۴۰۳
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • رسالت کانون تقویت ادبیات داستانی است
  • ایرانیان همچنان عاشق کتاب فیزیکی هستند/ کتاب‌هایی که از نمایشگاه تهران خریده‌ام به اندازه یک کتابخانه بزرگ است
  • بنیاد امسال حضور پررنگ تری در نمایشگاه کتاب دارد
  • ایرانیان همچنان عاشق کتاب فیزیکی هستند/کتاب‌هایی که از نمایشگاه خریده‌ام به اندازه یک کتابخانه بزرگ است
  • آغاز ثبت‌نام کتابفروشی‌ها برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • جنگ موقعیت‌های دراماتیکی برای نوشتن دارد
  • سیمپسون‌ها باز هم پیش‌بینی می‌کنند؛ مکزیک و پرتغال در فینال جام جهانی ۲۰۲۶ / عکس
  • مهلت ثبت‌نام کتاب‌فروشی‌ها در بخش مجازی نمایشگاه کتاب اعلام شد