Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@13:24:22 GMT

دستورالعمل ارتقای فرهنگ شهروندی ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۴۵۷۷

دستورالعمل ارتقای فرهنگ شهروندی ابلاغ شد

رئیس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ابلاغ دستورالعمل ارتقای فرهنگ شهروندی در راستای تحقق مفاد بیانیه گام دوم انقلاب در زمینه‌ ارتقا و غنی‌سازی فرهنگ شهروندی و کاهش مسائل و معضلات فرهنگی، به استانداران برای ابلاغ به شهرداری‌ها و دهیاری‌های تابعه خبرداد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اسماعیل زیارتی نصرآبادی با بیان خبر فوق در زمینه اهمیت فرهنگ شهروندی اظهار کرد: ارتقای فرهنگ شهروندی، به عنوان گامی اساسی برای نهادینه‌سازی حقوق و تکالیف شهروندی مبتنی بر کرامت و ارزش‌های والای انسانی و اسلامی، همواره مورد تأکید نهادهای مسئول و برنامه‌ریزان امور اجتماعی و فرهنگی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با توجه به نقش تعیین‌کننده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، به‌عنوان بزرگ‌ترین نهادهای عمومی غیردولتی فعال در امر ارائه آموزش‌های شهروندی محله محور، "دستورالعمل ارتقای فرهنگ شهروندی (راهنمای عمل شهرداری‌ها و دهیاری‌ها) " را در راستای تحقق مفاد بیانیه گام دوم انقلاب در زمینه ارتقا و غنی‌سازی فرهنگ شهروندی و کاهش مسائل و معضلات فرهنگی، تهیه کرده است.

رئیس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: در این دستورالعمل اهداف کلان آموزش‌شهروندی شامل انتشار اطلاعات و آموزه‌های مناسب برای تولید یک فرهنگ و سبک‌زندگی‌انسانی با بهره‌مندی از دانش و مهارت قالب‌بندی نگرش مثبت و آمادگی شهروندان با توانایی‌های لازم برای ایجاد تحول‌اجتماعی توصیف شده و اهداف شهرداری‌ها در توسعه آموزش‌های شهروندی تشریح شده است.

وی محورهای آموزش شهروندی درج شده در این دستورالعمل را به این شرح خاطرنشان کرد: ارتقا آگاهی شهروندان نسبت به حقوق و مسئولیت‌های شهروندی، ارتقا دانش شهروندی در خصوص موضوعات مهم و تأثیرگذار در زیست اجتماعی شهروندی، ارتقا دانش و بینش شهروندان نسبت به جامعه‌شهری و اقتضائات آن، ارتقا دانش شهروندی در زمینه فرایند شکل‌گیری و اجرای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه شهری، بهره‌گیری از ظرفیت مشارکت فعال شهروندان در تحقق اهداف مدیریت شهری.

زیارتی اضافه کرد: همچنین بر مؤلفه‌های اصلی فرهنگ شهروندی شامل دانایی محوری، وطن دوستی، قانون مداری، مسؤولیت پذیری و مشارکت، انتقادگری و انتقادپذیری و شهروندی چند بعدی نیز تأکید شده است.

کد خبر 458353

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر شهر فرهنگ شهروندی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها شهروند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ارتقای فرهنگ شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۴۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، عباس علی آبادی، وزیر صمت دیروز درکمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خصوص افزایش قیمت پژو پارس گفت: در مورد قیمت پژو پارس هم شورای رقابت مسؤول است و قانونا ما سیاست گذار نیستیم و ما فقط مجری سیاست‌های ابلاغی هستیم.

در حقیقت علی آبادی عملا شورای رقابت را مسئول شرایط ایجاد شده برای متقاضیان پژو پارس در سامانه یکپارچه خودرو عنوان دانست.

این در حالی است که سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی مرکزی ملی رقابت به مهر گفت: شورای رقابت هیچ وقت قیمت گذار خودرو نبوده. بلکه شورای رقابت صرفاً دستورالعمل را طراحی و آن را ابلاغ می‌کند. نهادهایی هم که تنظیم گر فنی هستند بر اساس دستورالعمل و فرمولی که شورای رقابت داده قیمت خودرو را محاسبه و ابلاغ می‌کنند.

وی افزود: اکنون طبق همین روالی که از انتهای سال ۱۴۰۱ وجود داشت، همچنان طبق دستورالعمل شورای رقابت، وزارت صمت قیمت خودرو را محاسبه می‌کند که قیمت تمام شده در سازمان حمایت به عنوان متولی متخصص انجام و ابلاغ می‌شود.

ان فروشی خودروسازان گفت: ۲ هزار شکایت از خودروسازان بررسی و نتایج آن اعلام شده که بخشی از آنها مربوط به گران فروشی است. شورای رقابت باید به عنوان ناظر بر دستورالعمل به این موضوع ورود کند. نهادهای دیگر مانند سازمان حمایت، سامانه ۱۲۴ و تعزیرات هم به موضوع ورود و بررسی کرده اند.

وی تاکید کرد: به اکثر این شکایات رسیدگی و حکم صادر شده. در مراجع قضائی هم همچنان در حال پیگیری است.

دیگر خبرها

  • واکنش شورای‌رقابت به افزایش ۱۵۰میلیونی قیمت پرشیا
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پژو پارس
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد