Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا اصفهان روز یکشنبه در تشریح این خبر گفت: با شکایت شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه با هدف دریافت کد تخفیف اسنپ ۷۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس را بر آن داشت تا موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شاکی در سایت دیوار با آگهی که اقدام به فروش کد تخفیف اسنپ و دریافت مبلغ پنج هزار تومان بابت آن می‌کرده است مواجه می شود و با ورود به درگاه پرداخت از طریق لینک معرفی شده متوجه می شود علاوه بر اینکه کد تخفیف دریافت نشد کل موجودی حساب او نیز مورد برداشت غیر مجاز قرار گرفته است.

سرهنگ مرتضوی گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده است، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات و موجودی حساب بانکی وی را به سرقت برده است، نهایتاً کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی فرد کلاهبردار می‌شوند.

کلاهبرداری از ۸۲ نفر، پشت پرده صفحات همسریابی

سرهنگ اکبر نصرتی رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی گفت: عاملان کلاهبرداری از ۸۲ نفر بواسطه صفحات همسریابی در فضای مجازی به دست قانون سپرده شدند.

وی افزد: با رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان این پلیس، صفحه اینستاگرامی با محتوای همسریابی شناسایی و مورد بررسی قرار گرفت. در بررسی‌های بعمل آمده مشحص شد که مجرمان با ایجاد پیجی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و بارگزاری تصاویری در آن مخاطبین را فریب داده و جهت فعالیت در این صفحه، مبالغی را از آنان کلاهبرداری می‌کردند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی گفت: با تلاش‌های مستمر و اقدامات فنی و پلیسی دو نفر در این راستا شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند. متهمان با مشاهده مستندات قاطع پلیس ضمن اعتراف به عمل مجرمانه خود، اعلام کردند که با این ترفند از ۸۲ نفر کلاهبرداری کرده‌اند.

اختلافات خانوادگی زمینه‌ساز وقوع جرم سایبری شد

سرهنگ محمدعلی فرهودی رئیس پلیس فتا استان قزوین از کشف یک فقره پرونده با موضوع مبنی بر مزاحمت و توهین و تهدید در شبکه‌های اجتماعی خبر داد و گفت: با مراجعه یکی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر مزاحمت و توهین و تهدید در شبکه‌های اجتماعی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: طبق اظهارات شاکی اشخاص ناشناسی با شماره تلفن‌های خارجی و آیدی‌های ناشناس در شبکه‌های اجتماعی با ارسال پیام‌های تهدیدآمیز حاوی مطالب غیراخلاقی، آرامش را ازوی سلب کرده بودند.

سرهنگ فرهودی اضافه کرد: با توجه به اظهارات شاکی که اعلام داشت از مدتها قبل با همسرش دارای اختلافات خانوادگی بوده و در حال متارکه می باشند، ظن ارتکاب جرم از سوی همسر شاکی متصور بود ولی چون شماره‌هایی که برای شاکی در فضای مجازی پیام ارسال کرده بودند همگی از شماره‌های مجازی بودند، مدرکی دال بر تعلق شماره‌ها به متهم وجود نداشت.

این مقام مسئول افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات گسترده و بررسی مستندات پرونده موفق به شناسایی متهم شده و مدارکی را در رابطه با ارتکاب جرم از سوی همسر شاکی به دست آوردند و در نهایت با هماهنگی مراجع قضایی، متهم را دستگیر نموده و جهت بازجویی به پلیس فتا انتقال دادند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم در ابتدا تعلق شماره تلفن‌ها به خود را انکار کرد و از موضوع اظهار بی‌اطلاعی نمود ولی در ادامه اظهارات خود دچار تناقض‌گویی شده و در نهایت با مشاهده مستندات جمع آوری شده پلیس، لب به اعتراف گشود و ارتکاب جرم را پذیرفته و با ابراز پشیمانی از شاکی و خانواده اش درخواست بخشش کرد.

رئیس پلیس فتا استان قزوین اضافه کرد: فحاشی، توهین، افترا، تهدید، تمسخر، ارسال پیام و تصاویر نامناسب انتشار شماره تماس افراد و یا اطلاعات کاری و خصوصی آنها در فضای مجازی یا در شبکه‌های اجتماعی و غیره از مصادیق مزاحمت اینترنتی است و برابر ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هرگاه کسی در فضای مجازی برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

این مسئول انتظامی گفت: کاربران در صورت مواجهه با موارد مشابه و وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

شناسایی عامل انتشار تصاویر غیراخلاقی با عنوان مدلینگ

سرهنگ ابراهیم پرسا رئیس پلیس فتا استان گلستان از دستگیری گرداننده صفحه‌ای در یکی از شبکه‌های اجتماعی خبر داد که اقدام به انتشار تصاویر غیراخلاقی و ترویج بی‌بندوباری در فضای مجازی می‌کرد.

وی گفت: با رصد و پایش صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا استان، صفحه‌ای دریکی از شبکه‌های اجتماعی مشاهده شد که اقدام به بارگذاری و انتشار تصاویر مبتذل و محتوای غیر اخلاقی تحت عنوان مدلینگ می‌کرد. با بررسی‌ها و تحقیقات صورت گرفته، گرداننده این صفحه که بیش از چندهزاردنبال کننده و صدها پست با محتوای مبتذل داشت، مورد شناسایی قرار گرفت و در یک عملیات موفق پلیسی، متهم توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان گنبد دستگیرشد و در نهایت پس از مشاهده ادله غیرقابل‌انکار به اقدام مجرمانه خود اعتراف کرد.
این مقام مسئول با بیان اینکه متهم انگیزه خود از راه‌اندازی صفحه و انتشار تصاویر غیراخلاقی را جذب دنبال کننده و کسب درآمد عنوان کرده است، افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی تمام محتوای صفحه مذکور و پست‌های مربوطه حذف شد و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ پرسا تصریح کرد: سوءاستفاده از تصاویر یا اخاذی و کلاهبرداری از کاربران در پوشش فعالیت برای مدلینگ، علاوه بر اغفال کاربران، جرم بوده و با هنجارشکنان برابر مواد قانون جرائم رایانه‌ای و قانون مجازات اسلامی، قاطعانه رفتار خواهد شد.

کشف احشام قاچاق توسط مرزبانان استان کردستان

سرهنگ محمدعارف سپهری جانشین مرزبانی استان کردستان از کشف احشام و جوجه یک روزه قاچاق به ارزش بیش از ۸ میلیارد ریال در مرزهای استان خبر داد و گفت: در راستای انسداد نوار مرزی و مبارزه با قاچاق احشام، مرزبانان هنگ مرزی بانه حین کنترل مرز، متوجه حضور قاچاقچیان در نوار مرزی شدند.

وی افزود: مرزبانان با کنترل قاچاقچیان و در یک عملیات موفق شدند، ۲۶۸ راس دام سبک و ۵۰ هزار قطعه جوجه یک روزه را قبل از خروج از کشور توقیف کنند، این در حالی است که قاچاقچیان با مشاهده مرزبانان عرصه را برخود تنگ دیدند و با استفاده از تاریکی شب از محل متواری شدند.

سرهنگ سپهری با بیان اینکه تلاش مرزبانان برای دستگیری قاچاقچیان در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی احشام کشف شده را ۸ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

کشف ۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق

سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی استان البرز گفت: با تلاش ماموران پلیس اقتصادی استان، ۲۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق از یک تریلی حامل سوخت در آزادراه "کرج-قزوین" کشف شد.

وی افزود: ماموران پلیس اقتصادی استان در حین گشت زنی در آزادراه "کرج-قزوین" به یک دستگاه تریلر تانکدار مشکوک و دستور توقف آن را صادر می کنند. در بررسی های صورت گرفته مشخص می شود تریلر دارای ۲۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش ۲میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است که بلافاصله تریلر توقیف و به پارکینگ منتقل می شود.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه پس از تکمیل پرونده یک متهم این پرونده به همراه کالای قاچاق تحویل مراجع قضائی شد، گفت: پلیس با رصد دائم محورهای مواصلاتی از قاچاق و به تاراج رفتن سرمایه های ملی جلوگیری می کند.

کشف یک میلیون و ۱۴۳ هزار عدد قرص غیرمجاز

سردار علی آزادی فرمانده انتظامی استان کردستان از کشف یک میلیون و ۱۴۳ هزار عدد قرص غیر مجاز در شهرستان بانه خبر داد و گفت: مأموران انتظامی شهرستان"بانه" در راستای مبارزه با قاچاق کالا و هنگام گشت زنی در نوار مرزی، یک محموله قرص غیرمجاز را کشف کردند.

وی افزود: در بررسی های به عمل آمده توسط مأموران، یک میلیون و ۱۴۳ هزار عدد قرص غیر مجاز کشف شد که کارشناسان ارزش این محموله را بیش از ۳۵ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی کردستان با بیان اینکه تلاش برای دستگیری متهمان این پرونده در دستور کار پلیس است؛ گفت: مبارزه با قاچاق و مواد مخدر از مهم ترین اولویت های کاری پلیس است و نیروی انتظامی با تمام توان با این موضوعات برخوردی قاطع خواهد کرد.

کشف ۳۰۵ کیلو گرم تریاک در بازرسی از یک کامیون

سردار ناصر فرشید فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی از کشف ۳۰۵ کیلو و۴۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک کامیون در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: مأموران یگان امداد شهرستان"خوسف" هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک کامیون کشنده مشکوک شدند و خودرو را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از کامیون ۳۰۵ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای در خودرو جاساز شده بود، کشف و در این رابطه راننده کامیون را دستگیر کردند.

برچسب‌ها کلاهبرداری فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خط حادثه اسنپ پلیس فتا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کلاهبرداری فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خط حادثه اسنپ پلیس فتا کلاهبرداری فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خط حادثه اسنپ پلیس فتا اخبار کنکور فرمانده انتظامی استان رئیس پلیس فتا استان شبکه های اجتماعی کارشناسان پلیس فتا انتشار تصاویر فضای مجازی خبر داد و گفت دستور کار کد تخفیف غیر مجاز قرص غیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۴۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام سهمیه نفت سفید فصل بهار در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان ؛  مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: در ادامه خدمت رسانی به هم استانی‌ها در این منطقه سهمیه نفت سفید بصورت توزیع الکترونیکی در کارت بانکی معرفی شده از سوی سرپرستان خانوار مشترک نفت سفید در زمان ثبت درخواست، به شرح ذیل از تاریخ اول فروردین ۱۴۰۳ شارژ شده است.

حبیبی افزود: برای هر خانوار یک و دو نفر، ۳ و ۴ نفر، ۵ و ۶ نفر و ۷ نفر جمعیت به بالا ۲۰۰ لیتر نفت سفید در نظر گرفته شده است.

وی گفت: از هم استانی‌ها تقاضا می‌شود برای دریافت سهمیه سوخت اعلام شده با در دست داشتن کارت بانکی به فروشندگی و یا تعاونی عرضه نفت سفید محل سکونت خود مراجعه کنند.

اعتبار دریافت سهمیه نفت سفید اعلام شده خانوار تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ می‌باشد.

دیگر خبرها

  • هشدار مهم پلیس فتا درباره استفاده از کارت بانکی
  • سرشبکه قاچاق موادمخدر در زاهدان دستگیر شد
  • تاکید پلیس فتا بر مراقبت از کارت‌های بانکی
  • توقیف خودرو‌های شوتی حامل سوخت قاچاق در سیریک
  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در مرکز تهران 
  • خودرو کشنده داف حامل ۹۳ رأس احشام قاچاق توقیف شد
  • قاچاق احشام در بندرعباس 
  • پلیس فتا: ارسال پیام درخواست واریز وجه و ارز دیجیتال شگرد کلاهبرداران اینترنتی است
  • توقیف محموله ۶۰ میلیاردی لامپ‌های قاچاق در لرستان
  • اعلام سهمیه نفت سفید فصل بهار در زنجان