Web Analytics Made Easy - Statcounter

گذشت یک هفته از اعمال محدودیت‌های کرونایی هرچند مشکلاتی را در فضای کسب و کار مشاغل مختلف و بویژه اصناف در استان‌های مختلف ایجاد کرد اما آنطور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، نتایج رضایت بخشی در کاهش ابتلاء و شیوع ویروس کرونا در کشور داشته است.

به گزارش ایمنا، هشت روز از آغاز محدودیت‌های کرونایی در سراسر کشور می‌گذرد؛ در این مدت اغلب مشاغل بجز کسب و کارهای ضروری و گروه یک مرتبط با سلامت و تأمین مایحتاج عمومی مردم و نیز دستگاه‌های خدمات‌ رسان تعطیل بودند و ادارات نیز حجم حضور نیروهای انسانی خود را تا یک سوم کاهش دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تردد خودروها نیز در سایه تصمیمات جدید ستاد ملی مقابله با کرونا در سراسر کشور محدود شد؛ ترددهای بین شهری و غیر بومی ممنوع و شهروندان نیز شب‌ها اجازه تردد در سطح شهرها را نداشتند تا میزان دورهمی‌ ها، برگزاری مراسم و مسافرت‌ها به عنوان عامل نخست انتشار وسیع ویروس کرونا به حداقل برسد.

در روزهای ابتدایی اجرای این محدودیت‌ها هرچند گزارش‌هایی از نادیده گرفتن مقررات از سوی برخی اصناف و شهروندان گزارش می‌شد و پلیس و نهادهای نظارتی علاوه بر رویه ارشادی، مجبور به اعمال جریمه‌های مصوب در قانون شدند اما رفته رفته هموطنان خود را با شرایط جدید وفق دادند به طوری که اکنون در اغلب استان‌ها شرایط رضایت بخش گزارش می‌شود.

آذربایجان شرقی

به گفته استاندار آذربایجان شرقی ۹۵ درصد مردم محدودیت‌های کرونایی را رعایت کنند و بر اساس آخرین آمار تعداد بستری‌ها در استان حداقل ۱۰ درصد کاهش یافته است.

البته تردد شبانه در شهرها و نیز تردد بین جاده‌ای در استان به شکل چشمگیری کاهش یافته و اصناف نیز بیش از ۹۰ درصد با اجرای طرح جامع محدودیت‌های کرونایی همراهی دارند.

آذربایجان غربی

گزارش‌ها حاکی از روند کاهشی بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی در آذربایجان غربی است؛ طبق بررسی‌های خبرنگاران ایرنا، میزان پایبندی مردم به رعایت پروتکل‌ها حدود ۹۰ درصد است اما عملکرد اصناف کمی نسبت به هفته نخست اجرای محدودیت‌ها کمرنگ شده است.

تردد شبانه شهروندان با مدیریت شده و پس از ساعت ۲۱ شهر ارومیه خلوت گزارش می‌شود؛ رئیس پلیس راهور استان گفته ۹۷ درصد مردم استان، محدودیت‌های شبانه را رعایت کرده‌اند.

اردبیل

میزان مبتلایان و بستری‌های کرونایی در استان اردبیل با شیب کندی در حال کاهش است اما تعداد بستری شدگان در «ای سی یو» ثابت بوده و حتی تعداد فوتی‌ها افزایش داشته است.

مشارکت مردم استان در اجرای طرح خوب بوده به طوری که بیش از ۹۰ درصد مردم پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند؛ تردد در جاده‌های استان کاهش یافته و تردد شبانه نیز تقریباً متوقف شده است.

مسئولان می‌گویند اصناف همکاری و مشرکت خوبی در اجرای طرح داشته‌اند و در این میان نظارت و پلمب واحدهای متخلف نیز تأثیرگذار بوده است.

اصفهان

طبق آخرین آمار، تعداد بستری بیماران دارای علائم ابتلاء به ویروس کرونا در بیمارستان‌های اصفهان ۱۵ درصد کاهش یافته است؛ تعداد کل موارد مثبت و قطعی ابتلاء به کرونا با وجود فراز و نشیب‌هایی که داشته، کاهش یافته و میزان بستری بیماران دارای علائم ابتلاء به کرونا نیز به زیر ۲ هزار نفر در این خطه رسیده است.

پایبندی مردم به پروتکل‌ها و درصد مشارکت آنها حدود ۸۰ درصد و میزان مشارکت اصناف در شهرهای نارنجی استان حدود ۹۰ درصد و در شهرهای قرمز تا ۸۰ درصد گزارش شده است؛ کاهش تردد شبانه و تردد در جاده‌های بین شهری نیز محسوس است.

البرز

آمارها از رعایت حدود ۹۷ درصدی پروتکل‌ها و محدودیت‌های جدید اجتماعی البرز حکایت دارد که سبب کاهش بین ۶۰ تا ۸۰ نفری تعداد بستری‌های روزانه کووید ۱۹ در این استان شده است و اگر وضعیت به همین روال ادامه یابد، شاهد فروکش کردن التهاب کرونا در استان پرجمعیت البرز طی روزهای آینده خواهیم بود.

ایلام

بر اساس اعلام استاندار ایلام تعداد بستری‌های کرونا تعداد بیماران بستری کرونایی به ۲۲۰ نفر کاهش یافته و تعداد فوتی‌ها نیز از متوسط ۹ نفر در روز در هفته‌های گذشته به حدود ۳ نفر رسیده است به طوری که جایگاه این استان در تعداد بستری‌ها و فوتی‌های کرونا به نسبت جمعیت، از رتبه نخست کشوری به رتبه دوازدهم بهبود یافته است.

طبق بررسی‌ها میزان پایبندی اصناف و ادارات به محدودیت‌های جدید کرونا ۹۰ و ۹۷ درصد و پایبندی مردم به طرح ممنوعیت تردد شبانه ۹۵ درصد است.

بوشهر

آنطور که رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفته، این استان تا هفتم آذرماه سومین روز بدون مرگ ناشی از ابتلاء به ویروس کرونا را تجربه کرد و شمار مرگ‌های ناشی از ابتلاء به این ویروس روی عدد ۷۹۶ ثابت ماند ضمن آنکه میزان بستری‌ها نیز کاهش ۵۰ درصدی را تجربه کرده است.

بررسی‌ها از پایبندی مردم استان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهش ورود خودروهای پلاک غیربومی به استان و کاهش ترددهای درون شهری حکایت دارد و در کنار همراهی کسبه در اجرای دستورالعمل‌ها، گروه‌های نظارتی نیز تشکیل شده است.

چهارمحال و بختیاری

با گذشت هشت روز از اعمال محدودیت‌های کرونایی، روند صعودی شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری کند شده اما همچنان در اوج خود قرار دارد؛ تعداد مراجعه‌کنندگان سرپایی تا حدی کاهش یافته اما تعداد بیماران بستری و فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ تغییر چندانی نداشته است.

اصناف چهارمحال و بختیاری به ویژه در شهرکرد با اجرای محدودیت‌ها در حدود ۹۰ درصد همراهی داشته‌اند اگرچه همچنان شاهد برگزاری مراسم عزا و عروسی با جمعیت قابل توجه در برخی مناطق این استان هستیم اما بسیاری از مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

ترددهای شبانه به نحو چشمگیری کاهش یافته و ترددهای بین شهری ۴۰ درصد کاهش داشته است.

خراسان شمالی

مسؤولان استان اعلام می‌کنند که خوشبختانه محدودیت‌ها تأثیرات بسیار مثبتی داشته و موجب روند نزولی ابتلاء و بستری در بیمارستان‌ها و نیز فوتی‌ها شده است؛ گفته می‌شود که با ادامه این روند دور از انتظار نیست که مرکز استان (بجنورد) و کل استان از وضعیت قرمز خارج شود.

میزان پایبندی مردم به پروتکل‌ها بسیار مطلوب و بالای ۹۵ درصد عنوان می‌شود و کاهش تردد شبانه سواره و پیادگان نیز تا حد چشمگیری کاهش یافته که این وضعیت در جاده‌های بین شهری استان نیز مشهود است.

اصناف اغلب با مجریان طرح همکاری مطلوبی داشته‌اند و متخلفان اندک نیز عمدتاً با تذکر شفاهی به پروتکل‌ها و محدودیت‌ها گردن گذاشته‌اند.

خراسان رضوی

روند ابتلاء و فوت ناشی از کرونا در خراسان رضوی اندکی مثبت شده اما هنوز رضایت‌بخش نیست؛ اجرای محدودیت‌ها با همکاری ۷۵ درصد مردم مطلوب است.

رفت و آمدهای بین شهری کاهش ۵۵ درصدی داشته ولی تردد شبانه شهروندان گرچه کاهش محسوس داشته ولی پلیس با جریمه در پی کنترل آن است. همکاری اصناف خراسان رضوی مناسب و مؤثر گزارش شده است.

خوزستان

وضعیت فوتی‌ها و بستری‌های کرونایی در استان خوزستان کاهشی شده و طبق اعلام سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا مشارکت مردم در پروتکل‌ها بیش از ۸۰ درصد است.

طبق اعلام پلیس راه استان خوزستان میزان تردد بین جاده‌ای کاهش بسیار چشمگیری داشته است و عملکرد و همکاری اصناف بجز مواردی معدود رضایت بخش اعلام شد.

زنجان

روند فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در زنجان ثابت بوده و اکنون تعداد بیشتری از بیماران سرپایی بدون ارجاع به بیمارستان‌ها و قرنطینه، تحت درمان قرار می‌گیرند.

تردد خودروها در جاده‌های استان ۸۵ درصد کاهش یافته و بیش از ۹۴ درصد اصناف نیز در رعایت محدودیت‌ها همکاری داوطلبانه داشتند.

سمنان

تعداد بستری‌های کرونایی در سمنان در روزهای اخیر کاهش نسبی داشته و حتی تعداد فوتی‌های روزانه نصف شده است.

میزان پایبندی مردم به رعایت پروتکل‌ها بیش از ۸۵ درصد رسیده و تردد در جاده‌های استان به حداقل رسیده است؛ تردد شبانه هم کاهش بسیار زیادی داشته و ۹۵ درصد مردم در شهرهای قرمز از محدودیت‌ها تبعیت می‌کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر اصناف محدودیت‌ها را رعایت کرده‌اند.

سیستان و بلوچستان

روند اجرای طرح در سیستان و بلوچستان بویژه شهرهای قرمز زاهدان، زابل و خاش بیش از ۸۰ درصد محقق شده است؛ تعداد مبتلایان و فوتی‌ها در روزهای نخست آذرماه افزایش داشت اما رفته رفته روبه کاهش نهاده است.

کاهش دورهمی‌های خانوادگی و پرهیز از برگزاری مراسم عروسی و عزا، بسته بودن بازارهای اصلی و رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم عامل کاهش روند ابتلاء و فوتی بوده است.

در برخی شهرها کسبه داوطلبانه محل کسب را تعطیل کردند اما در برخی شهرها مثل خاش با اعمال نظارت بیشتر این طرح محقق شده است.

فارس

شمار درگذشتگان کرونا در استان فارس همچنان بین ۳۵ تا ۴۵ در نوسان است و تغییر چندانی نداشته ولی مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته آزمایش کرونا شیب نزولی یافته و به طور محسوس کمتر شده است با این حال همچنان تراکم در بیمارستان‌های مرجع درمان کرونا در فارس بالا است و شمار بستری‌ها کاهش ندارد.

پایبندی شهروندان به شیوه نامه‌های بهداشتی مناسب گزارش شده و کاهش رفت و آمد در جاده‌ها محسوس است و برخورد با متخلفان و افرادی که رعایت نمی‌کنند هم بخوبی انجام می‌شود.

همکاری اصناف فوق‌العاده خوب است، شمار اندکی از آنها پنهانی کرکره‌ها را نیمه باز می‌گذارند اما در کل همکاری اصناف بسیار مناسب است و برخی هم به فروش اینترنتی روی آورده‌اند.

قزوین

بر اساس اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین مراجعه به درمانگاه‌ها پس از اعلام محدودیت‌های کرونایی ۲۰ درصد کاهش و استفاده از ماسک از سوی شهروندان در اماکن عمومی به بیش از ۹۰ درصد رسیده است اما هنوز وضعیت رعایت پروتکل‌ها در مکان‌های شلوغ چون نانوایی‌ها، مطب پزشکان و داروخانه‌ها و بانک‌ها مطلوب نیست.

تردد در جاده‌ها و آزاد راه‌های استان حدود ۶۰ درصد کاهش یافته اما ترافیک درون شهری کاهش محسوسی نداشته و فقط ۱۲ درصد کاهش داشته است. مقامات استانی همکاری اصناف را در رعایت محدودیت‌ها بیش از ۹۵ درصد برآورد کرده‌اند.

کردستان

آمار بستری‌های کرونایی در کردستان کاهش بوده اما آمار فوتی‌ها همچنان بین ۱۷ تا هفت نفر در روز نوسان دارد؛ در زمینه رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌ها، برآورد استانداری از همکاری حدود ۹۰ درصدی مردم در سطح شهر و ۸۵ تا ۹۰ درصدی اصناف حکایت دارد.

تردد بین جاده‌ای در استان طی هفته نخست آذرماه در سایه محدودیت‌ها ۴۰ درصد کاهش داشته است؛ تاکنون از چهار هزار و ۱۶ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفته که ۱۵۹ مورد از آنها به علت تکرار در تخلفات پلمب شده و ۲ هزار و ۷۹۱ واحد نیز تذکر دریافت کرده‌اند.

در زمینه تعطیلی خودجوش اصناف هم کامیاران و بیجار بیشترین و سقز کمترین مورد را داشته‌اند.

کرمان

در استان کرمان تعداد بستری‌های کرونا کاهش ۲۰ درصدی داشته است اما آمار فوتی‌ها تغییر چندانی نکرده است؛ میزان پایبندی مردم به پروتکل‌ها خوب و ۹۰ درصد تخمین زده شده است و در زمینه کاهش ترددهای شبانه و بین جاده‌ای نیز همکاری خوبی از سوی مردم استان شاهد هستیم.

عملکرد و همکاری اصناف در بحث رعایت پروتکل‌ها و تعطیلی خوب ارزیابی شده است و موارد اندکی با پلمب روبرو شده‌اند.

کرمانشاه

هرچند روند فوتی‌های کرونا در کرمانشاه در ابتدای آذرماه افزایشی بود اما به تدریج کاهش یافته است به طوری که تعداد فوتی‌ها از ۱۸ نفر در ابتدای آذرماه به پنج نفر در هشتم آذرماه رسیده است.

بر اساس اعلام استاندار کرمانشاه بیش از ۷۰ درصد مردم استان به پروتکل‌ها پایبند هستند و میزان تردد جاده‌ای در استان نیز ۴۰ درصد کاهش یافته است. البته در زمینه محدودیت تردد شبانه پلیس ۱۰۴ دستگاه خودروی متخلف را توقیف کرده است.

در حوزه همکاری اصناف، میزان مشارکت آنها ۸۰ درصد گزارش شده است.

کهگیلویه و بویراحمد

با اجرای محدودیت‌ها در شهرستان بویراحمد سیر روند بیماران کرونایی از افزایشی به ثبات رسیده اما در شهرستان کهگیلویه به دلیل برگزاری مراسم عزا همچنان سیر صعودی مبتلایان و مرگ و میر ادامه دارد.

میزان رعایت پروتکل‌ها در استان به ۹۶ درصد رسیده، هنوز در حوزه داروخانه‌ها، پایانه‌های مسافربری، آرامستان‌ها فاصله اجتماعی رعایت نمی‌شود و مردم خواهان برگزاری مراسمات شلوغ هستند.

در استان با کاهش تردد حدود ۵۰ درصدی مواجه هستیم و همکاری و مشارکت مردم و اصناف در این مدت رضایت بخش بوده است.

گلستان

در استان گلستان با گذشت هشت روز از اجرای طرح مردم و کسبه همکاری حداکثری دارند اما بازار دست فروشان فعال و حتی افزایش داشته که باعث تجمعات مردمی می‌شود.

میزان ابتلاء و فوتی در هفته گذشته افزایشی بود، وضعیت ابتلاء هفته بعد از اجرای بعد مشخص می‌شود؛ طرح محدودیت تردد شبانه از سوی مردم رعایت می‌شود و حدود ۹۵ درصد همکاری دارند.

گیلان

در گیلان وضعیت روند ابتلاء و آمارهای بیماران بستری در استان به ثبات نسبی رسیده و روند افزایشی متوقف شده است؛ برآورد مسئولان از هفته نخست اجرای محدودیت‌ها در استان مثبت است و ضمن اینکه خیابان‌ها و معابر شهر تا حدود زیادی خلوت شده و صنوف هم رعایت خوبی دارند.

با این حال ترافیک در خیابان‌ها در ساعات غروب و شب اوج می‌گیرد چنانکه فقط در یک شب پلیس در شهر رشت بیش از یک هزار خودرو را در ساعات ممنوعیت تردد (بین ۲۱ تا ۴ بامداد) جریمه کرد؛ ترددهای بین جاده‌ای در شب‌ها نسبت به هفته‌های قبل بهبود یافته اما آمار خودروهای غیر بومی که در جاده‌های استان تردد می‌کنند، کم نیست.

اگرچه همکاری اصناف در روزهای آغازین طرح خوب بود اما رفته رفته بخشی از صنوف اقدام به بازگشایی فروشگاه‌های خود می‌کنند.

لرستان

بررسی‌ها از روند کاهشی بیماران بستری و فوتی‌های کرونایی حکایت دارد که گفته می‌شود پایبندی شهروندان نقش مهمی در کاهش آمار ابتلاء و مرگ و میر داشته است.

با وجود بسته بودن آرامستان‌ها، مردم همچنان به این مکان‌ها مراجعه و یا در مراسم عزا شرکت می‌کنند که یکی از علل شیوع ویروس کرونا در استان است ضمن آنکه ادارات بخش خصوصی نیز همچنان فعال بوده و تعطیل نیستند.

کاهش ترددهای بین شهری و شبانه و تعطیلی بالای ۹۵ درصد اصناف غیر ضرور در لرستان گزارش شده است اما باید گفت که تعطیلی اصناف بیشتر بخاطر جریمه آنها از سوی دستگاه‌های نظارتی بوده چون اغلب واحدهای صنفی استیجاری بوده کمتر به صورت خودجوش اقدام به تعطیلی می‌کنند.

مرکزی

شهروندان استان مرکزی همکاری مناسبی برای اعمال محدودیت‌های کرونایی داشته‌اند و ترددها با رویه حداقلی و با کاهش چشمگیر همراه بود به طوری که شمار مبتلایان و جان‌باختگان بر اثر این ویروس مهلک رو به کاهش بوده و تعداد مبتلایان جدید ۲۵ درصد، تعداد بستری‌ها ۳۷ درصد، بیماران سرپایی ۲۲ درصد و فوتی‌ها ۲۰ درصد کاهش داشته است.

رعایت ۹۵ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در کلانشهر اراک، ۱۳۶ مورد مهر و موم اصناف متخلف در این شهر و ثبت یک هزار و ۳۰۰ مورد جریمه منع تردد شبانه از دیگر آمار اعمال محدودیت‌های کرونایی در این استان است.

همدان

به گفته استاندار همدان روند شیوع بیماری و آمار مبتلایان به این ویروس در استان کاهشی است به طوری که آمار بیماران بستری در بیمارستان‌های استان نصف شده است.

خلوت شدن جاده‌ها و همکاری قابل قبول اصناف در اجرای محدودیت‌ها در بهبود شرایط کرونایی استان مؤثر بوده به طوری که مسئولان استان همکاری خوب مردم را عامل اصلی کاهش آمار کرونا در استان دانسته‌اند و چنانچه روند نزولی مبتلایان به کرونا ادامه یابد، وضعیت استان از قرمز به زرد تبدیل خواهد شد.

یزد

با اعمال محدویت‌ها در استان یزد با کاهش قابل توجهی از تعداد مبتلایان در استان یزد روبرو هستیم به طوری که تعداد افراد بستری از یکهزار و ۲۰۰ نفر به ۷۰۰ رسیده و فوتی‌ها تا حدودی کاهش یافته و حتی در برخی روزها تک رقمی است.

همکاری اصناف استان یزد در رعایت محدودیت‌ها مطلوب بوده همچنین تردد در ساعات ۲۱ تا ۴ صبح هم به صفر نزدیک شده است. میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم بالای ۷۰ درصد در استان یزد است.

بر اساس گزارش ایرنا و اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر شنبه هشتم آذر ماه ۳۹۱ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا جان خود را از دست دادند و شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۴۷ هزار و ۴۸۶ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند. بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۴۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و هزار و ۸۲۴ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۳۵ هزار و ۷۹۹ نفر رسید. ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

کد خبر 458354

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ستاد ملی مبارزه با کرونا محدودیت های کرونایی اعمال محدودیت ها تعطیلی اصناف شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اعمال محدودیت های کرونایی میزان پایبندی مردم بستری های کرونایی درصد کاهش داشته اجرای محدودیت ها پروتکل های بهداشتی جاده های استان رعایت محدودیت ها تعداد بستری بیمارستان ها بستری های کرونا رعایت پروتکل ها درصد کاهش یافته تردد در جاده ها ویروس کرونا کاهش یافته فوتی های کرونا کرونا در استان تعداد بستری ها برگزاری مراسم بیماران بستری گزارش شده تعداد فوتی ها همکاری اصناف پروتکل ها کاهش یافته حدود ۹۰ درصد بین شهری ترددهای بین پروتکل ها کووید ۱۹ بین جاده ای مردم استان تردد شبانه جاده ای داشته اند کاهش تردد رضایت بخش استان یزد اجرای طرح درصد مردم فوتی ها بررسی ها گزارش شد ۹۵ درصد بر اساس ۸۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۴۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد از تصادفات در آزادراه‌ها رخ می‌دهد

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: متأسفانه حدود ۵۰ درصد از تصادفات در آزادراه‌ها رخ می‌دهد که اغلب ناشی از خواب آلودگی، حواس پرتی و عدم توجه به جلو است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فرزاد دادخواه در حاشیه اجرای پویش «چشم به راهیم» در محور اصفهان-شیراز اظهار کرد: تمام کارکنان راهداری برای کاهش حوادث رانندگی و خدمت رسانی به مردم در استان اصفهان در حال تلاش هستند و از مردم می‌خواهیم در حین سفر نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد کاهش تصادفات رانندگی باشیم.

وی با بیان اینکه مسئولیت خطیری بر عهده راننده در جهت حفظ جان سرنشینان وجود دارد، افزود: هدف از اجرای برنامه‌های فرهنگی با حضور چهره‌های سرشناس افزایش آگاهی و حذف رفتارهای پرخطر ترافیکی است.

دادخواه با بیان اینکه استان اصفهان با داشتن ۱۲ هزار کیلومتر راه و در کشور هرساله میزبان بسیاری از مردم خوب ایران است اما متأسفانه حدود ۵۰ درصد از تصادفات در آزادراه‌ها رخ می‌دهد که اغلب ناشی از خواب آلودگی، حواس پرتی و عدم توجه به جلو است.

به گزارش ایمنا، پویش «چشم به راهیم» از ۲۷ اسفند آغاز شده و تا ۱۳ فروردین از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۷ عصر برگزار می‌شود و در جریان برگزاری این پویش، جواد خیابانی مجری سرشناس کشور به عنوان سفیر راهداری از مردم درخواست کرد با رعایت قوانین و مقررات، برای کاهش تصادفات رانندگی در کشور گام بردارند.


کد خبر 739722

دیگر خبرها

  • ورود ۷ میلیون و ۸۱۰ هزار زائر به مشهد مقدس
  • اعمال محدودیت در فعالیت رستوران‌های کرمانشاه در ماه رمضان
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ فروردين
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • سقوط بیت‌کوین
  • ۵۰ درصد از تصادفات در آزادراه‌ها رخ می‌دهد
  • معرفی ۲۰ رقم زراعی اصلاح‌شده دستاورد مهم سال گذشته
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • مخبر: کاهش ۲۸ درصدی تلفات جاده‌ای یک دستاورد است