Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدابراهیم آقابابایی در گفتگو با خبرنگار مهر از واریز یک هزار میلیارد تومان منابع صندوق توسعه ملی به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه خبر داد و گفت: با انعقاد قراردادها میان صندوق توسعه ملی و صندوق تثبیت بازار سرمایه و نیز تصویب آن، مسیر برای سپرده‌گذاری‌های بیشتر از سوی صندوق توسعه ملی در بازار سرمایه باز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه افزود: بر اساس قوانین موجود، از سال ۱۳۹۴ به بعد، صندوق توسعه ملی باید یک درصد از منابع سالانه خود را در صندوق تثبیت بازار سرمایه، سپرده‌گذاری می‌کرده که این موضوع اکنون به ثمر نشسته و علیرغم اینکه چند ماه زمان سپری شد تا تکلیف قرارداد مشخص شده و به تصویب برسد، اما اکنون هزار میلیارد تومان از این منابع به صندوق تثبیت بازار سرمایه به منظور پشتیبانی از سهامداران واریز شده است.

وی تصریح کرد: با واریز هزار میلیارد تومان، مسیر برای سپرده‌گذاری های بیشتر از سوی صندوق توسعه ملی در صندوق تثبیت بازار سرمایه باز شده است؛ به عبارت دیگر صندوق توسعه ملی اکنون چارچوب قراردادی و شیوه تعاملی لازم را در اختیار دارد که مورد توافق دوطرف است.

آقابابایی در پاسخ به این سوال که آیا این منابع صرف خرید سهام در بازار شده است، گفت: خیر ظرف دو روز گذشته که این منابع واریز شده، هیچ ضرورتی به خرید از سوی صندوق تثبیت بازار سرمایه احساس نشده است و این منابع صرف خرید سهام نشده است.

وی اظهار داشت: تغییرات شاخص ظرف روزهای گذشته به دلیل ورود صندوق تثبیت بازار سرمایه نبوده است.

به گفته آقابابایی، توافق به این صورت است که صندوق توسعه ملی در صندوق تثبیت بازار سرمایه با نرخ سالانه ۱۲ درصد و طی یک قرارداد ۵ ساله سپرده‌گذاری می کند و در پایان ۵ سال اصل مبلغ به صندوق توسعه ملی برمی گردد.

کد خبر 5083447

منبع: مهر

کلیدواژه: صندوق تثبیت بازار سرمایه بازار سرمایه قیمت دلار ویروس کرونا نهاده های دامی قیمت مرغ فولاد شاخص کل بورس قیمت نفت قیمت یورو بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی اوپک صادرات غیرنفتی تولید نفت اقتصاد آمریکا صندوق تثبیت بازار سرمایه صندوق توسعه ملی سپرده گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۴۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یارانه نقدی فروردین ماه واریز شد/ یارانه از ساعت ۲۴ قابل برداشت است

یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۸ مربوط به فروردین ماه ۱۴۰۲ به حساب تمام سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ قابل برداشت است. 

 در اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آمده است: پیرو اطلاعیه قبلی در مورد نحوه پرداخت یارانه کمک معیشتی و تغییرات در زمان پرداخت یارانه از ۲۰ هر ماه به ۲۵ (پرداخت دهک اول، دوم و سوم) و ۳۰ ماه (دهک چهارم تا نهم)، یارانه مرحله ۱۵۸ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم کل کشور واریز و از ساعت ۲۴ قابل برداشت است.

 بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و ۳۰۰ هزار تومان برای سایر دهک‌ها به حساب آنان واریز خواهد شد.

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای آنها قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

tags # یارانه سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • پافشاری بانک مرکزی بر اجرای سیاست‌های غلط/ صندوق تثبیت ارزی با دلار ۳ نرخی کارایی ندارد
  • نامه سرگشاده سهامداران و فعالان بازار سهام به رییس مجلس
  • یارانه ۳۰۰ هزار تومانی فروردین واریز شد
  • یارانه نقدی فروردین ماه واریز شد/ یارانه از ساعت ۲۴ قابل برداشت است
  • یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه واریز شد
  • یارانه کمک معیشتی فروردین‌ ماه واریز شد
  • یارانه نقدی فروردین‌ماه واریز شد
  • سمنان پیشرو کشور در تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی است
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی
  • جزئیات جدید از واریز سود سهام عدالت