Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - تفاهم نامه همکاری بین اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی و اداره کل امور عشایراستان امضاء شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ، اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست با اشاره به اصل عمومی بودن حفاظت از محیط زیست و اینکه همگانی بودن آموزش محیط زیست در این اصل نهفته است گفت: همگانی بودن آموزش و آگاه سازی اجتماعی در رابطه با حفاظت از محیط زیست مورد تأکید سازمانها ، دولت ها و افکار عمومی بوده و نهادهای مختلف اجتماعی نقش و وظیفه ای در رابطه با آموزش محیط زیست و به تبع آن در حفاظت از محیط زیست را باید اجرایی نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لذا به منظور حمایت از عشایر استان و ارائه خدمات آموزشی به جامعه عشایری در جهت فرهنگ سازی و ارتقاء آگاهی های این قشر از جامعه، تفاهم نامه بین این اداره کل و اداره کل امورعشایراستان درراستای افزایش تعاملات سازنده بین دو دستگاه و بهره گیری از ظرفیتها و توانمندیهای متقابل در امر حفاظت از محیط زیست استان منعقد شد.
اکبری هدف از انعقاد این تفاهم نامه را ارائه اطلاعات ضروری جهت ارتقاء آگاهیهای زیست محیطی عشایر و توانمند سازی آنان ، آموزش و فرهنگ سازی در زمینه حفاظت از محیط زیست استان ،جلب مشاركت مردمی به خصوص استفاده از ظرفیت و توان عشایر در زمینه حفظ و حراست از محیط زیست و كمك به حفظ توسعه و احیاء محیط زیست منطقه و نهادینه كردن فرهنگ حفاظت محیط زیست عنوان کرد .
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار کرد:امیدواریم با اجرای طرحهای آموزشی در قالب این تفاهم نامه از طریق برگزاری كارگاه های آموزشی در زمینه آشنایی با مباحث محیط زیست و مقررات مربوطه به منظور آموزش عشایر، گسترش فرهنگ زیست محیطی و بهره گیری از مشاركتهای مردمی بالاخص عشایر استان در امر حفاظت محیط زیست استان و بهره برداری خردمندانه از منابع طبیعی به اهداف این تفاهم نامه دست یابیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کل حفاظت محیط زیست حفاظت از محیط زیست محیط زیست تفاهم نامه اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۴۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره حفاظت محیط زیست قوچان گفت: همیاران محیط زیست در کنار نیرو‌های محیط‌بان در امر حراست و حفاظت از گونه‌های زیستی و جانوری نقش اساسی دارند که این مسئله در مناطق حفاظت شده نمود بیشتری پیدا می‌کند.
حسین اصلاحی با اشاره به گزارش‌های مردمی رسیده مبنی بر ورود یک گروه شکارچی غیرمجاز به منطقه حفاظت شده قره‌چغه منطقه مرزی باجگیران این شهرستان، افزود: بلافاصله یک تیم از محیط‌بانان به محل اعزام شدند که متأسفانه تنها یک نفر به همراه لاشه دو قوچ وحشی کشف و ضبط شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست قوچان با تأکید بر این مطلب که طی هماهنگی انجام شده متهم دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شده است، گفت: دیگر شکارچیان از محل متواری شدند که تمام اعضای این شبکه شناسایی و در حال حاضر تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • آغاز طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای در نانوایی‌های بروجرد
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه
  • ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان