Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@10:37:12 GMT

رایزنی سفیر ایران با معاون رئیس‌جمهور زیمبابوه

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۴۸۲۲

رایزنی سفیر ایران با معاون رئیس‌جمهور زیمبابوه

عباس نوازانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه با «کمبو موهادی» معاون رئیس جمهور این کشورآفریقایی دیدار و گفت‌وگو کرد. 

به گزارش ایسنا ، در این دیدار طرفین بر گسترش و تقویت همکاری های فیمابین و ارتقاء مناسبات اقتصادی به رغم وجود موانع ناشی از تحریم های ظالمانه آمریکا بر دو کشور تأکید کردند. 

سفیر  کشورمان همچنین از حمایت های دولت زیمبابوه از جمهوری اسلامی ایران در قبال قطعنامه حقوق بشری ضد ایرانی قدردانی کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این دیدار موهادی نیز بر گسترش تعاملات سیاسی، اقتصادی و بین المللی و مبارزه با پدیده شوم تروریسم میان دو کشور تأکید کرد. 

در پایان طرفین آمادگی خود را برای  آغاز همکاری در حوزه هایی نظیر معدن، کشاورزی ،بهداشت و صادرات و واردات کالا از ایران و بالعکس اعلام کردند .
انتهای پیام


 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و زیمبابوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۴۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در سفر به پاکستان مسائل مختلفی ازجمله انرژی مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت، گفت: توسعه روابط ایران و پاکستان مورد تأکید مقام‌های عالی دو کشور است.

به گزارش شانا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌) پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا، با بیان اینکه این سفر به دعوت رؤسای جمهوری دو کشور دوست انجام می‌شود، بیان کرد: پاکستان از جمله کشورهای مهم جنوب آسیا و دارای روابط دیرینه‌ تاریخی و تمدنی با ایران است که همواره روابط سیاسی و اقتصادی و نیز همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مورد توجه دو کشور بوده است.

وی با اشاره به نگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در زمینه حقوق بشر، دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با تروریسم افزود: جمهوری اسلامی ایران همسو با سیاست همسایگی و توسعه روابط با کشورهای اسلامی، علاقه‌مند به ارتقای روابط با کشور پاکستان است و در این سفر درباره مسائل مختلفی ازجمله مسائل اقتصادی و تجاری، انرژی و مسائل مرزی با دولت پاکستان گفت‌وگو می‌شود.

رئیس‌جمهوری توسعه روابط اقتصادی و تجاری با سریلانکا را نیز ازجمله اهداف سفر خود به این کشور دانست و با اشاره به رشد قابل‌ توجه همکاری‌های دو کشور در حوزه فنی و مهندسی ابراز امیدواری کرد که این سفر نقطه عطفی در ارتقای سطح روابط بین ایران و سریلانکا باشد.

گفتنی است که رئیسی در سفر به پاکستان، پس از استقبال رسمی از سوی شهباز شریف، نخست‌وزیر این کشور، با وی دیدار و گفت‌وگوی خصوصی خواهد داشت.

رؤسای دو دولت پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه و امضای اسناد همکاری بین مقام‌های دو کشور، در نشستی مطبوعاتی نتایج دیدارها و رایزنی‌های خود را تشریح می‌کنند.

رئیس‌جمهوری در این سفر همچنین با آصف‌علی زرداری، همتای پاکستانی خود، ملاقات خواهد داشت و در روز دوم سفر، با حضور در بعضی از شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، بازرگانان و فعالان اقتصادی پاکستانی نیز دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

دیگر خبرها

  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • رئیس جمهور با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
  • رئیسی: ایران امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • رئیس‌ جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • رئیس‌جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • تأکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود
  • پاکستان: سفر رئیس جمهور ایران نقطه عطفی در روابط طرفین است