Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-18@01:45:04 GMT

خوش شانسی جهانبخش در اوج بدشانسی!

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۵۰۲۲

خوش شانسی جهانبخش در اوج بدشانسی!

دقیقه 80، فرار سولی مارچ از سمت چپ، سانتر تندوتیز او و دورخیز علیرضا جهانبخش برای قطع کردن توپ با یک ضربه سر، این بهترین شروع ممکن برای ستاره ایرانی تیم فوتبال برایتون بود.

به گزارش "ورزش سه"، اما جهانبخش شاید در حد صدم ثانیه، در محاسبه اشتباه کرد تا توپ از مقابل از پیشانی اش رد بشود و در حالی که دنی ولبک کمی جلوتر منتظر فرود و فرو ریختن دروازه آلیسون بکر بود، اندری رابرتسون با حضوری به موقع توپ را از بالای دروازه لیورپول به بیرون زد تا تنها یک کرنر نصیب برایتونی بشود که برای به ثمر رساندن گل تساوی بی تابی می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علیرضا جهانبخش دقایقی پیش از این موقعیت جانشین آدام لالانایی شده بود که سابقه حضوری طولانی در لیورپول بود را دارد و امسال به جمع برایتونی ها پیوسته. بازیکنی که یورگن کلوپ پیش از مسابقه از او یاد کرد و به خبرنگاران گفت که هنوز اکثر بازیکنان لیورپول با وی در ارتباط هستند. اما لالانا پس از ورود به میدان برای بازی مقابل لیورپول در ورزشگاه آمکس، در یک صحنه و در درگیری با جورجی واینالدوم دچار مصدومیت شد تا تابلوی تعویض برایش خیلی زود بالا برود.

این ستاره سابق تیم ملی فوتبال انگلیس تنها 8 دقیقه پس از ورود به میدان از زمین بیرون آمد و جای خود را به علیرضا جهانبخش داد. بازیکن ایرانی برایتون که به دلیل مصدومیت، مدت ها در ترکیب تیمش به زمین نرفته بود. لالانا بعد از این تعویض به جای این که روی نیمکت برود، به سمت رختکن دوید اما بعد از دقایقی به زمین برگشت و روی سکوهای ورزشگاه آمکس آرام گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لحظه ای که جهانبخش وارد زمین شده و با شتاب و هیجان مشغول نقش آفرینی در خط حمله تیمش بود؛ شبیه به همان کاری که در دیدار مقابل منچستریونایتد در این فصل انجام داد و با حضورش در زمین همه چیز را زیر و رو کرد. اما پس از این که جهانبخش نتوانست پاس ارسالی سولی مارچ را وارد دروازه لیورپول کند، لیورپول روی خطای ناشیانه مدافع لیورپول صاحب یک ضربه کاشته شد که ارسال رابرتسون با ضربه سر مانه سرخ ها را 2-0 پیش انداخت. اما در حالی که شاگردان کلوپ در حال شادی بودند، داور دستور به بازبینی صحنه را داد و VAR گل لیورپول را مردود اعلام کرد. در همین لحظه کارگردان تلویزیونی نمایی درشت از صورت جهانبخش گرفت که از این خوش شانسی راضی بود، چرا که در صورت پذیرش گل لیورپول، شکست احتمالی برایتون به دوش او می‌افتاد.

 

اما باوجود از دست رفتن این موقعیت، جهانبخش با روحیه به کار خود ادامه داد و تاثیرش را روی روند هجومی تیمش گذاشت؛ تیمی که قبلا هم مدعیان لیگ جزیره را آزار داده بود. آن ها در نهایت در دقیقه 90+2 دوباره روی تصمیم داور و پس از یک رفت و برگشت، دومین ضربه پنالتی خود را به دست آوردند که این بار این ضربه توسط پاسگال گراش وارد دروازه آلیسون شد تا شاگردان گراهام پاتر سرمربی با دست پر بازی را ترک کنند.

در این لحظات علیرضا جهانبخش با فشار روی هافبک های لیورپول و البته انجام یک خطا که منجر به کارت زرد برای وی شده بود، نقش زیادی در پا نگرفتن طراحی حملات تهاجمی برای لیورپول می‌شد. همچنین او پس از گل برایتون و در شرایطی که آن ها قصد سازماندهی مجدد برای یک حرکت تهاجمی را برای جبران گل را داشتند، این جهانبخش بود که توپ را با سماجت در میانه میدان از حریف گرفت تا داور را متقاعد کند که در سوت پایان بازی بدمد. اگرچه این مسابقه سه دقیقه بیشتر از زمان تلف شده اعلامی، طول کشید.

 

با نمایش خوب جهانبخش، علی رغم موقعیت از دست رفته، سیلی از تمجیدها دوباره در شبکه های اجتماعی به نفع وی به راه افتاده و به نظر می‌رسد اگر دوباره مصدومیت گریبان گیر او نشود، جهانبخش به مرور در ترکیب تیمش جا خواهد افتاد. تیمی که در ترکیب خود بازیکنان خوش سابقه و گران قیمتی چون لالانا و ولبک را دارد که پیشتر پیراهن تیم ملی انگلستان را هم می‌پوشیدند. این رقابت برای جهانبخش در طول فصل هم ادامه خواهد داشت و سخت و توان فرسا خواهد بود. با این حال این ملی پوش فوتبال ایران که دیروز از دید اکثر کارشناسان نمره 7 را دریافت کرده، با ماندن در برایتون و ادامه چالشی که در استادیوم آمکس وجود دارد، می‌خواهد به همه ثابت کند که ارزش مبلغی که بابت او پرداخت شده، دارد که جز این هم نیست.

علیرضا جهانبخش برایتون

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: علیرضا جهانبخش برایتون علیرضا جهانبخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۵۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شانس قهرمانی سیتی ۷۰ درصد شد

طبق اعلام شبکه آماری اوپتا شانس قهرمانی منچسترسیتی در فصل جاری لیگ برتر انگلیس تا ۷۰ درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، یکشنبه برای هواداران منچسترسیتی روز خوبی بود. شاید خوش‌بین‌ترین هوادار منچسترسیتی هم فکرش را نمی‌کرد لیورپول و آرسنال در حالی که در هفته سی‌ودوم لیگ برتر میزبان بودند برابر حریفان خود شکست خوردند اما این اتفاق رخ داد. لیورپول در آنفیلد برابر کریستال‌پالاس رده‌پانزدهمی با یک گل شکست خورد و از طرف دیگر هم آرسنال در ورزشگاه امارات برابر استون‌ویلا با دو گل متحمل شکست شد تا سیتی در صدر جدول رده‌بندی باقی بماند.

شبکه آماری اوپتا از تغییر زیاد شانس‌های قهرمانی در لیگ برتر انگلیس خبر داد؛ به طوری که شانس سیتی برای قهرمانی در فصل جاری از ۴۰ درصد به ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است. آرسنال بعد از سیتی با ۱۸ درصد بیشترین شانس را برای قهرمانی دارد و در نهایت هم لیورپول با یازده درصد شانس قهرمانی در رده سوم قرار دارد.

به نظر می‌رسد سیتی با توجه به افت آرسنال و لیورپول در هفته‌های پایانی باز هم قهرمانی را در لیگ جزیره به دست آورد؛ چرا که تیم گواردیولا خیلی سخت امتیاز از دست می‌دهد این در حالی است که لیورپول و آرسنال در هفته‌های پایانی بسیار بد نتیجه می‌گیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یورگن کلوپ به استراحت نیاز دارد
  • تولید مستند «پُرتره جهانبخش زمانی» در چهارمحال و بختیاری
  • لیگ یک/ بدشانسی داماش برای فرار از منطقه سقوط
  • پل مرسون: آرسنال دیگر شانسی برای قهرمانی ندارد
  • ببینید | سنگِ تمام علیرضا بیرانوند در کنسرت همشهری‌هایش
  • خلاصه بازی لیورپول صفر - یک کریستال پالاس
  • هفته نحس لیورپول با 68 شوت به دروازه!
  • طلسم شوم: خوش شانسی کومان حریف کین نشد!
  • شانس قهرمانی سیتی ۷۰ درصد شد
  • نیمکت‌های لرزانی که برای فصل بعد، سرمربی ندارند!