Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- سخنگوی صنعت برق گفت: فعالیت و خدمت‌سانی به مردم توسط صنعت برق در شرایط کرونا و حتی روزهای تعطیل تداوم دارد.

به‌گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، "مصطفی رجبی مشهدی" افزود: به‌جز گروه‌های عملیاتی که به‌ویژه در هنگام تغییرات جوی در آمادگی کامل قرار دارند، نیروهای فنی در نیروگاه‌ها برای حفظ تولید برق و پرسنل بهره برداری در طول خطوط انتقال، فوق توزیع و پست‌های برق کشور در حال بازرسی و پایش لحظه‌ای به‌سر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ومی‌برند.

وی افزود: کارکنان صنعت برق برای تامین نیاز مردم به برق که جزو نیازهای ضروری محسوب می‌شود و به‌ویژه برای بیماران کرونایی که نیاز به استفاده از دستگاه‌های اکسیژن ساز دارند، حیاتی است، شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.
رجبی مشهدی توضیح داد: اکنون کارکنان وزارت نیرو در نیروگاه‌ها، بهره برداری از خطوط و پست‌های فشار قوی و شرکت‌های توزیع به عنوان پیشانی صنعت برق، فعالیت می کنند تا خدمت‌رسانی به مردم لحظه‌ای با وقفه روبرو نشود.
وی تاکید کرد: تاکنون هیچ اختلالی به دلیل شیوع کرونا در زنجیره عرضه برق شامل تأمین تجهیزات صنعت برق و سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها، اجرای پروژه‌های احداث، نگهداری و تعمیرات، پایداری شبکه تولید، انتقال و توزیع برق رخ نداده است.
به گفته سخنگوی صنعت برق، هموطنان می‌توانند برای رفع مشکلات احتمالی در شبکه، در همه ساعت های شبانه‌روز از طریق سامانه تلفنی ۱۲۱ و یا اپلیکیشن برق من اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۳۰ میلیون مشترک خانگی در کشور وجود دارد که در دو دسته "زیرالگو" و "بیش ازالگو" تقسیم بندی شده اند که برای هرکدام تعرفه خاصی تعریف شده است. در این بین ۸۵ درصد از مشترکان زیرالگو برق مصرف می‌کنند و بالغ بر ۱۵ درصد بالاتر از الگوهای تعیین شده مصرف دارند، در طرح برق امید مشترکان زیرالگو هم به دو دسته خوش مصرف و کم مصرف تقسیم بندی می‌شوند که کم مصرف ها تخفیف صد درصدی را دریافت خواهند کرد.

البته مشترکان خوش مصرف هم می‌توانند با رعایت نکاتی ساده، خود را به جرگه کم مصرف‌ها رسانده و از تخفیف صد درصدی بهای برق مصرفی بهره‌مند شوند چراکه تعرفه‌های برق پلکانی است و هرچه از میزان مصرف برق مشترکان کاسته شود، مزایای اقتصادی برای خانوارها دارد.

چنانچه مشترکان ۱۰ درصد مصرف برق خود را کم کنند، ۲۰ درصد از هزینه برقشان کم می‌شود و در صورتی که ۲۰ درصد مصرف را کاهش دهند، شاهد کاهش ۴۰ درصدی هزینه برق مصرفی خواهند شد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۵۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف

به گزارش پارس نیوز، مصطفی رجبی مشهدی در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه در سال جاری تعرفه برق افزایش نخواهد یافت، اظهار داشت: تعرفه ها امسال تغیبر نمی کند و کسانی که زیر الگومصرف دارند برق را با نرخ یارانه ای دریافت می کنند اما کسانی که بیش از میزان الگوی تعیین شده برای هر اقلیم مصرف داشته باشند تعرفه را با افزایش پلکانی دریافت خواهند کرد.

 

وی افزود: تعرفه کسانی که بیش از الگو مصرف کنند با قیمت برق تجدیدپذیر دریافت خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توانیر گفت: ۱.۵ میلیون مشترک باید نسبت به کاهش مصرف اقدام کنند و در صورت عدم رعایت اخطار گرفته و یا با محدودیت مواجه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش روی قبوض و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی چون خودرو و لوازم خانگی برخوردار خواهند شد.

منبع : ایلنا

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • کم مصرفان برق خانگی، خودرو جایزه می‌گیرند!
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران