Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر با دیدن چهره افراد معروف و زیبا، حس می کنید که آنها از داروهای گران و یا جراحی های سنگین برای رسیدن به چنین ظاهر جذابی استفاده کرده اند، باید بگوییم که شما ماسک صورت لایه بردار را خیلی دست کم گرفته اید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اگر با دیدن چهره افراد معروف و زیبا، حس می کنید که آنها از داروهای گران و یا جراحی های سنگین برای رسیدن به چنین ظاهر جذابی استفاده کرده اند، باید بگوییم که شما ماسک صورت لایه بردار را خیلی دست کم گرفته اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ماسکها درخشش و زیبایی خارق العاده ای به پوست شما می دهند که اصلا نمی توانید آن را باور کنید. با ما در این مطلب از سری مطالب وبسایت تخصصی پوست و زیبایی خانه سفید همراه باشید تا شما را بیشتر با ماسکهای لایه بردار آشنا کنیم.

منظور از لایه برداری از پوست صورت چیست؟

لایه برداری پوست به فرآیند از بین بردن سلول های مرده پوست می گویند که به شما در داشتن یک پوست روشنتر کمک می کند. لایه برداری به کمک ماسک هرگونه عامل اضافی روی منافذ پوست را بیرون می کشد. این موانع می تواند منافذ پوست را مسدود کند که بیرون کشیدن آنها پوست را روشنتر، صافتر و یکدست‌تر می کند. ماسکهای لایه بردار می توانند بخش مهمی از برنامه های مراقبت از پوست باشند.

معمولاً ماسکهای لایه بردار از اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHA) یا اسیدهای بتا هیدروکسی (BHA) برای برداشتن آرام سلول های مرده پوست استفاده می کنند. این سلولها به خارجی‌ترین لایه پوست می چسبند. هنگامی که ماسک را روی پوست قرار می دهید، مواد تشکیل دهنده آن باعث جمع شدن هرگونه آلودگی، چربی یا پوست مرده می شوند. خوشبختانه می توانید ماسکهای لایه بردار را در خانه و با استفاده از مواد طبیعی ساده و مقرون به صرفه تهیه کنید.

مزایای ماسک های لایه بردار

ماسکهای لایه بردار بسته به مواد استفاده شده، مزایای متعددی برای مراقبت از پوست صورت دارند که شامل موارد زیر می شوند:

پوست مرده شما را از بین می برد تا پوستی نرم داشته باشید. روغن اضافی را از سطح پوست بیرون کشیده و به پاکسازی و جلوگیری از آکنه کمک می کند. با تمیز کردن پوست خشک، به جوان سازی ظاهری و روشن شدن پوست کمک می کند. با تقویت تولید کلاژن، باعث استحکام و محکم شدن پوست و رفع علائم پیری می شود. احتمال تغییر رنگ پوست را کاهش می دهد. منافذ را از بین می برد تا محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی بتوانند به صورت عمیق تری به پوست نفوذ کنند. نحوه انتخاب ماسک لایه بردار

ماسک های لایه بردار با ترکیبات مختلفی یافت می شوند که برای لایه برداری انواع پوست و درمان نگرانی های پوستی طراحی شده اند. در زیر به انواع ماسک های لایه بردار صورت اشاره کرده ایم:

ماسک های لایه بردار برای پوستهای طبیعی

اگر پوستی معمولی و بدون لک دارید، دست شما برای انتخاب لایه بردار مناسب کمی بازتر است. می توانید لایه بردارهای مختلف را آزمایش کنید و ببینید که چه لایه برداری برای شما بهتر است.

ماسک های لایه بردار صورت شامل ترکیبی از AHA و BHA (مانند مخلوطی از اسید گلیکولیک و سالیسیلیک) برای پوست های معمولی گزینه مناسبی است. اگر هم قصد دارید ماسکی خانگی استفاده کنید، ماسک ساخته شده از آرد برنج و چای سبز فوق العاده است.

ماسک لایه بردار برای پوست های خشک

محصولات حاوی اسید گلیکولیک یکی از محبوب ترین ماسکهای لایه بردار هستند. در کنار توانایی لایه برداری، این محصولات باعث افزایش کلاژن و اسید هیالورونیک در پوست می شوند و به این ترتیب به ترمیم و آبرسانی پوست صورت کمک می کنند. از طرفی اسید لاکتیک نیز باعث ایجاد یک چهره شاداب برای کسانی که پوست خشک دارند می شود. این دو نوع از محصولات می توانند بر روی پوستهای خشک معجزه کنند.برای تولید ماسک لایه بردار مخصوص پوستهای خشک، عسل و جوش شیرین را فراموش نکنید.

ماسک های لایه بردار صورت برای پوست چرب

خاک رس بنتونیت برای پوستهای چرب ایده آل است، زیرا در حالی که سلولهای مرده و بقایای منافذ را مسدود می کند، روغن و ناخالصی ها را از منافذ پوست می گیرد.

ماسکهای لایه بردار حاوی سالیسیلیک برای پوستهای چرب و به ویژه کسانی که آکنه دارند، مناسب هستند. این ماسکها برای پاکسازی منافذ به عمق نفوذ می کند و از تجمع سلولهای مرده پوست و روغن جلوگیری می کنند. ماسک صورت لایه بردار آرد، زردچوبه، لیمو و شیر برای پوست های چرب عملکردی استثنایی دارد.

ماسک های لایه بردار برای پوست های مستعد آکنه

اگر پوستی مستعد آکنه دارید، سعی کنید ماسکهای لایه بردار که حاوی زغال چوب باشند را امتحان کنید. این ماسکها مانند آهن ربا، چربی اضافه را از پوست خارج می کند. چربی اضافه می تواند منجر به ظهور جوشهای سرسیاه و آکنه شود.

نحوه استفاده از ماسک لایه بردار

هنگام استفاده از ماسکهای لایه بردار، در نظر گرفتن نوع پوست و سبک زندگی مهم است. اینگونه مزایای استفاده از ماسک را به حداکثر می رسانید. قبل از اینکه ماسک را به صورت خود بزنید، آلودگی، روغن و آرایش را به کمک پاک کننده های ملایم پاک کنید.

به خاطر داشته باشید بهترین زمان برای لایه برداری به نوع پوست و روال مراقبت از پوست شما بستگی دارد. لایه برداری شبانه به طور معمول برای کسانی که آرایش سنگین می کنند توصیه می شود.

اگر هم از آن دست افرادی هستید که وقتی از خواب بیدار می شوید پوستتان چرب یا مات است، لایه برداری صبحگاهی می تواند گزینه بهتری باشد. لایه برداری صبح باعث روشن شدن پوست و از بین رفتن چربی اضافی جمع شده در طول شب می شود.

هنگامی که ماسک لایه بردار خود را با آب ولرم شستشو دادید، مهم است که از یک مرطوب کننده برای آبرسانی و جلوگیری از خشک شدن پوست استفاده کنید.

برای شروع، هفته ای یک یا دو بار از ماسک صورت استفاده کنید. با گذشت زمان اگر می بینید که هیچ عکس العمل منفی وجود ندارد، می توانید دو یا سه بار در هفته از آن استفاده کنید.

ریسک ها و خطرات

اگرچه ماسک های لایه بردار محصولاتی بی خطر تلقی می شوند، اما احتمال واکنش های منفی در استفاده از بعضی ماسک ها وجود دارد. بنابراین مهم است که از تجربه و نظرات دیگران در مورد استفاده از مارک های مختلف تحقیق کنید.

همچنین در صورت استفاده از درمانهای خانگی، خواندن دقیق دستورالعمل های تهیه ماسک مهم است، زیرا استفاده از ماسک لایه بردار بیش از مدت زمان پیشنهادی می تواند باعث حساسیت، خشکی یا لک شود.

اگرچه لایه برداری می تواند برای انواع پوست مفید باشد، اما لایه برداری بیش از حد می تواند به پوست شما آسیب برساند و باعث التهاب آن شود. افراط در مصرف ماسک های لایه بردار، پوست را در برابر حساسیت ها و عفونت ها آسیب پذیرتر می کند.

در صورت مشاهده علائم زیر در استفاده از ماسک های لایه بردار، درمان را متوقف کنید و صبر کنید تا پوست به حالت طبیعی برسد.

کشیدگی بیش از اندازه پوست شفافیت و درخشندگی غیر طبیعی حساس شدن بیش از حد پوست مشاهده حساسیت و قرمزی در پوست افزایش خشکی پوست محدودیت ها

به عنوان یک قانون کلی، کسانی که پوست خشک دارند نباید از ماسک لایه برداری که حاوی اسید سالیسیلیک می باشد، استفاده کنند. همچنین افرادی با پوستهای روغنی و چرب نباید از الکل یا هر نوع موادی که روغنهای طبیعی را پاک می کنند، استفاده کنند. زیرا این مواد علاوه بر اینکه روغن را برای مدت طولانی دفع نمی کنند، باعث تحریک و حساسیت زیاد در پوست نیز می شوند.

هنگامی که پوست تحریک می شود، سیستم ایمنی بدن فعال شده و شروع به واکنش می کند. واکنش سیستم ایمنی بدن باعث التهاب پوست صورت می شود. همانطور که تحقیقات اخیر نشان می دهد، التهاب پوستی نیز فعال شدن غدد چربی و در نتیجه چربتر شدن پوست را موجب می گردد.

در پایان توصیه می کنیم که ماسک های لایه بردار نامعتبر و غیر شناخته شده را تنها به دلیل پایین بودن قیمت آنها خریداری نکنید. از طرفی دیگر به خاطر داشته باشید که گران بودن یک ماسک صورت دلیلی بر بالا بودن کیفیت و اثرپذیری آن نیست.

منبع : خانه سفید

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ماسک های لایه بردار استفاده از ماسک ماسک لایه بردار مراقبت از پوست مرده پوست برای پوست استفاده کنید لایه برداری پوست صورت ماسک صورت شدن پوست ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۵۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ هزار و ۵۰۰ بازرسی و نمونه برداری از واحد‌های تولیدی ایلام انجام شد

یادگار محمدی سرپرست اداره کل استاندارد استان ایلام اظهار کرد: طی سال گذشته تعداد پنج هزار و ۸۱۸ فقره بازرسی و ۷۱۱ فقره نمونه برداری از واحد‌های تولیدی، خدماتی و مراکز عرضه استان انجام شده است.

وی افزود: همچنین ۹۷ فقره بازرسی از خدمات و تجهیزات بازی و زمین‌های بازی توسط کارشناسان این اداره کل صورت گرفته است.

سرپرست اداره کل استاندارد استان ایلام هدف از نمونه برداری و آزمون کالا‌های تولیدی را انطباق آنها با شرایط و مقررات استاندارد‌های ملی دانست و گفت: در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با استاندارد‌های ملی با واحد‌های متخلف مطابق با قانون برخورد می‌شود.

محمدی اظهار کرد: در بازرسی از واحد‌های تولیدی بر عملکرد آنها نظارت جدی انجام می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، صدور، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • حسگری دقیق برای نظارت بر سلول‌های قلب ساخته شد
  • ۱۴۷ طرح کشاورزی استان اردبیل امسال به بهره‌برداری می‌رسد
  • بازرسی و نمونه برداری از واحد‌های تولیدی ایلام
  • دختر وزنه‌بردار ایران به جام‌جهانی تایلند اعزام نمی‌شود
  • ۶ هزار و ۵۰۰ بازرسی و نمونه برداری از واحد‌های تولیدی ایلام انجام شد
  • ۱۴۷ طرح مربوط به جهاد کشاورزی اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید
  • ۱۴۷ طرح کشاورزی امسال در اردبیل به بهره برداری می‌رسد
  • بهره برداری از 147 طرح کشاورزی در سال جهش تولید
  • چرا چین و چروک پوست ایجاد می‌شود؟
  • اپیلاسیون صورت ضرر دارد؟