Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد ساکی یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این حادثه شب گذشته رخ داد که با احتساب آن، از سه روز پیش تاکنون ۵۸۵ قطعه پرنده از شکارچیان غیرمجاز کشف شده که در میان کشفیات شکار و صید غیرمجاز کم سابقه بوده است.

وی اضافه کرد: در همین رابطه سه متخلف شکار و صید و یک اسلحه شکاری غیرمجاز نیز کشف و ضبط به مراجع قضایی تحویل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، این پرندگان شکار شده در حاشیه حوضچه شماره ۵ هورالعظیم از شکارچیان غیرمجاز کشف شده که همه از نوع اردک سانان و بیشتر اردک سرحنایی، اردک سرسبز و چنگر را شامل می‌شود و شکارچیان همه این پرندگان را سربریده بودند.

ساکی ادامه داد: دام‌گاه (محمیه) این شکارچیان به طور مستمر در گشت ماموران یگان حفاظت تخریب می‌شود اما به دلیل سود بالا بازهم اقدام به ساخت دام‌گاه می‌کنند.

وی با اشاره به ممنوعیت شکار، حمل و عرضه پرندگان در تالاب هورالعظیم گفت: از ۱۵ شهریور تاکنون بیش از ۲۵ شکارچی به دادگاه معرفی شده و بیش از ۲۰ محمیه نیز تخریب شده است، البته اولویت کار یگان حفاظت محیط زیست، پیشگیری از شکار است و موارد بسیاری نیز پیش از اقدام به شکار جلوگیری شده است.

ساکی تاکید کرد: از سال‌های گذشته تاکنون هیچگونه مجوز شکار پرنده در هویزه و تالاب هورالعظیم صادر نشده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست هویزه همچنین درباره دشواری‌های مقابله با شکارچیان غیرمجاز در این شهرستان گفت: مساحت تالاب هورالعظیم در ایران، ۱۲۵ هزار هکتار است که بخش اعظم آن (تقریبا دوسوم) شامل بخشی از حوضچه شماره یک، ۲، ۳، ۴ و ۵ در حوزه استحفاظی شهرستان هویزه قرار دارد، این در حالیست که در این شهرستان تنها ۶ نفر به عنوان یگان حفاظت محیط زیست و محیط بان مشغول به کار هستند که با توجه به وسعت زیاد شرایط پایش و نظارت را سخت می‌کند.

وی با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات در این شهرستان افزود: علاوه بر مشکلات مربوط به شکار و صید غیرمجاز، در این شهرستان به ویژه در تالاب هورالعظیم با مسائل مربوط به صنایع و آلودگی و مشکلات محیط زیست انسانی نیز مواجه هستیم.

بر اساس این گزارش، تالاب مرزی هورالعظیم در جنوب غربی کشور در خوزستان قرار دارد که یک سوم از آن در ایران و دو سوم در کشور عراق واقع شده است.

پارسال در سرشماری زمستانه پرندگان مهاجر از ۱۵۰ هزار قطعه پرنده، بیشترین تعداد پرندگان در تالاب هورالعظیم با ۷۹ هزار و ۷۰۰ قطعه شمارش شده بود.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان خوزستان نابودی پرندگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان خوزستان نابودی پرندگان سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان خوزستان نابودی پرندگان اخبار کنکور شکارچیان غیرمجاز تالاب هورالعظیم حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۵۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متخلفان شکار و صید در ۴ شهر مازندران

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد:ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان حین گشت وکنترل درشهر‌های چالوس، آمل، قائم شهر و ساری متخلفان شکاروصید را به همراه ۵ قبضه سلاح شکاری، ۶ قطعه ماهی دستگیر و بیش از۴۰ رشته دام صید ماهی غیر مجاز کشف وضبط کردند.

در چالوس ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان باهمکاری ماموران نیروی انتظامی حین گشت وکنترل در منطقه جنگلی پلهم کوتی از شکارچی غیرمجاز یک قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط کردند.

در ماموریت دیگری ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان چالوس باهمکاری نیرو‌های بسیج این شهرستان حین گشت و کنترل در دهنه رودخانه سردآبرود از صیادن غیرمجاز دو رشته تور ماهیگیری کشف و ضبط کردند.

در آمل ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان درماموریت و گشت مشترک با ماموران نیروی انتظامی از شکارچی غرمجاز ۱ قبضه سلاح شکاری قاچاق کشف و ضبط کردند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست طی ماموریت مشترک باماموران نیروی انتظامی و با داشتن حکم قضایی منزل یک متخلف را بازرسی و ۱ قبضه سلاح شکاری قاچاق کشف وضبط و درماموریت مشترک دیگری ماموران یگان حفاظت محیط زیست با ماموران نیروی انتظامی حین بازرسی از فروشگاه‌های صنایع دستی تاکسیدرمی۱ قلاده سمور آبی و۱ قبضه سلاح شکاری قاچاق کشف و ضبط کردند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست قائم شهر حین گشت و کنترل در مناطق جنگلی روستا‌های ریکنده و چپی متخلفان شکار را به همراه ۱ قبضه سلاح شکاری قاچاق دستگیرکردند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری (محیط بانی هولار) حین گشت و کنترل در مناطق حوزه استحفاظی ازصیادان غیرمجاز یک رشته تورماهیگیری سالیک، ۳ رشته دام صیادی و ۶ قطعه ماهی کپورکشف و ضبط کردند.

ماموران پناهگاه حیات وحش میانکاله حین گشت وکنترل دراین پناهگاه ۴۰ رشته دام صید ماهی غیر مجاز و یک فروند تیوب صیادی کشف و ضبط نمودند.

متخلفان باتشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان
  • (ویدیو) رویا کجاست؟
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در گرمه
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در ۴ شهر مازندران
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در ۴ شهر مازندران
  • دستگیری ۱۴۴ متخلف زیست محیطی در خراسان جنوبی