Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزام امیر ابراهمیمی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تا پایان نیم سال اول تحصیلی جاری نیز تمامی مدارس آموزش از راه دور هرمزگان به سامانه آموزشی الکترونیکی مجهز می‌گردند.
وی بیان داشت: استان هرمزگان دارای ۳۳ مدرسه آموزش از راه دور است که به بیش از ۲ هزار دانش آموز خدمات آموزشی و تحصیلی ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: آموزش از راه دور به عنوان یک شیوه آموزشی برای از میان برداشتن موانع اقلیمی و جغرافیایی، فضای آموزشی، محدودیت‌های اقتصادی، شغلی، سنی و جنسیتی فراگیران مناسب می‌باشد.
امیر ابراهیمی ادامه داد: این مدل آموزشی بسیار انعطاف پذیر، جامع و فراگیر است که فرایند یادگیری را با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و از طریق منابع گوناگون متنوع می‌سازد.
وی یادآورشد.: این مدارس به گونه‌ای است که فراگیران امکان انتخاب زمان و مکان آموزش، قالب و ابزار آموزشی دلخواه و مناسب با نیازها و شرایط خاص خود را دارا می‌باشند.

آمادگی پنج مدرسه از راه دور هرمزگان در طرح آشتی با آموزش

رییس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش وپرورش هرمزگان گفت: پنج مدرسه از مدارس آموزش از راه دور استان در جهت اجرای طرح آشتی با آموزش (آبا) و راه اندازی کلاس‌های اقماری در روستاهای دارای بازمانده و تارک از تحصیل اعلام آمادگی کردند.
امیرابراهیمی یادآورشد: برای اجرای کامل طرح آبا و جذب حداکثری تمامی این دانش آموزان، نیاز به حمایت و یاری خیران نیک اندیش هستیم.
وی ابرازداشت: البته در راستای اجرای سند تحول بنیادین و جذب حداکثری دانش آموزان بازمانده و تارک تحصیل از طریق مدارس آموزش از راه دور در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته، با عنوان طرح آشتی با آموزش، در هرمزگان تلاش‌های زیادی صورت گرفته و هم اکنون با راه اندازی یک کلاس اقماری در حوزه جانوری در جاسک توانستیم دانش آموزان لازم التعلیم این منطقه را به چرخه آموزش برگردانیم.

 

برچسب‌ها آموزش از راه دور اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان اختصاصی ایرنا هرمزگان آموزش الکترونیکی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آموزش از راه دور اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان اختصاصی ایرنا هرمزگان آموزش الکترونیکی دانش آموزان آموزش از راه دور اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان اختصاصی ایرنا هرمزگان آموزش الکترونیکی دانش آموزان اخبار کنکور آموزش از راه دور دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۵۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد

حمید طریفی حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما امسال موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در سه استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان اخذ کردیم. یک مدرسه سمپاد عشایری هم در استان فارس داریم که از سال‌های گذشته فعالیت می‌کرده اما در بقیه مناطق کشور مدرسه سمپاد عشایری نداشتیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار بود که پس از سال‌ها با راه‌اندازی این مداس موافقت شد و برای سال تحصیلی پیش رو یکی از استان‌ها توانسته زیرساخت لازم را فراهم کند تا ما بتوانیم از مهر حدود ۴۰ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در گروه پسران در آذربایجان غربی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون هم ثبت‌نام این مدرسه ادامه دارد و دانش‌آموزان عشایر استان آذربایجان غربی می‌توانند این مدرسه را انتخاب کنند.

به گفته طریفی حسینی این مدرسه به صورت شبانه‌روزی اداره خواهد شد و یک فضای آموزشی خوب و کاملا استاندارد است که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در بین دانش‌آموزان عشایر، دانش‌آموزان بسیار بااستعداد و بسیار باهوش و نخبه‌ای وجود دارد که بعضا به خاطر مناطق عشایری و شرایط خاص زندگی آن‌ها، امکان تحصیل‌شان در مدارس شهری، سخت است و ما می‌خواهیم چنین مدارسی به صورت شبانه‌روزی در حوزه عشایر داشته باشیم تا ‌بتوانیم این دانش‌آموزان بااستعداد و نخبه را وارد و متناسب با استعدادشان زمینه مناسب و امکانات لازم را برای‌شان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: انشالله از مهرماه برای این مدرسه دانش‌آموز جذب می‌کنیم و  سال به سال پایه‌های این مدرسه تکمیل خواهد شد، در دوره دوم متوسطه و همینطور برای گروه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تکمیل شود.

طریفی حسینی گفت: استان خوزستان و گلستان هم موافقت اصولی دارند و از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهید مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم و ... که باید تامین شود، برای سال آتی این دو استان هم دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود
  • آماده میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزان هستیم
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور