Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@06:05:12 GMT

شیوع کرونا در زمستان بدتر می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۵۳۳۲

آفتاب‌‌نیوز :

قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت در مراسم اهدای نفس جمعیت هلال احمر که صبح امروز در سازمان امداد و نجات برگزار شد، اظهار کرد: در اواخر سال گذشته که با بیماری کرونا مواجه شدیم کمتر از یک الی دو هفته خیرین در تامین تجهیزات پزشکی بیمارستان و وسایل رفاهی به کمک ما آمدند.

او با اشاره به اینکه ویروس کرونا درس‌های زیادی برای ما دارد، تصریح کرد: حتی کشورهایی که کمتر از ۱۰ مورد فوتی داشتند امروز در پیک مجدد بیماری با افزایش مرگ و میر مواجه شده اند و این بیماری تا زمانی که وجود دارد می‌تواند خطرناک باشد و باعث مرگ و میر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: امروز درصدی از بیماران نیاز به بستری در بیمارستان دارند، اما درصدی نیز از بیماران می‌توانند در خانه درمان شوند و موثرترین اقدام درمانی برای آن‌ها اکسیژن رسانی است و درمان‌های دارویی مکمل هستند و اکسیژن مناسب می‌تواند مرگ و میر را کاهش دهد.

جان بابایی با بیان اینکه خیرین در زمینه تهیه کپسول‌های اکسیژن به ما کمک کردند، گفت: امروز بخشی از این اقدامات را شاهد هستیم؛ این کار می‌تواند با کمک خیرین و مردم ادامه داشته باشد و مردم می‌توانند حتی نذر اکسیژن کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: بستری‌ها در بیمارستان افزایش یافته است، در تابستان به دلیل استفاده از کولر و وسایل سرمایشی بار بیماری افزایش پیدا کرد. قطعا در زمستان نیز شرایط سخت تری خواهیم داشت.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: در زمانی که بیمار در خانه باشد خانواده کمتر استرس دارند و بیمار با دریافت اکسیژن مناسب می‌تواند دوره بیماری را کاهش دهد.

او گفت: امروز با همکاری خوبی که صورت گرفته است می‌توانیم از داوطلبان جمعیت هلال احمر برای حضور در بیمارستان‌ها استفاده کنیم چرا که نباید از همراهان بیمار کمک بگیریم و حضور همراه می‌تواند باعث افزایش بیماری شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا ویروس معاون درمان وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۵۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تقویت امکانات درمانی تیران برای رفع نیاز مردم و مسافران

فرماندار تیران و کرون گفت: توسعه و تقویت زیرساختی و نیروی انسانی در بخش درمان این شهرستان برای تأمین نیاز مردم و گردشگران ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی‌کیا امروز _شنبه اول اردیبهشت_ در جلسه معارفه سرپرست شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های امکاناتی و تأمین نیروی انسانی توانمند و متخصص در حوزه درمان این منطقه برای خدمت‌رسانی و رفع نیاز جمعیت ۷۰۰۰۰ نفری این شهرستان لازم است.

وی افزود: علاوه بر خدمات‌رسانی به مردم تیران و کرون، ارائه خدمت به مسافران و گردشگران نیز از اهمیت خاصی برخوردار بوده و باید امکانات بهداشت و درمان این منطقه تقویت شود.

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: حجم بالای تردد در جاده‌های این شهرستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و وقوع حوادث ترافیکی و نیاز مسافران به خدمات درمانی به تجهیزات و نیروی متخصص درمانی نیاز دارد.

محمدی‌کیا با اشاره به اینکه بیمارستان بهنیا تیران با امکانات زیرساختی نیازمند کادر متخصص است، تصریح کرد: اختصاص پزشک، پرستار و دیگر تیم درمان به این منطقه ضرورت دارد که دانشگاه علوم پزشکی در بخشی از نیاز همکاری داشته است.

وی اضافه کرد: تکمیل پروژه بیمارستان تخصصی امام رضا (ع) تیران در دستور کار مدیریت شهرستان قرار دارد و با همکاری نماینده مجلس و مسئولان بهداشت و درمان پیگیری می‌شود اما تا بهره‌برداری از پروژه بیمارستان باید روند خدمت‌رسانی در این مرکز با بهترین کیفیت انجام شود.

فرماندار تیران و کرون تلاش برای توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و پیشگیری از شیوع بیماری‌ها را نیز مهم خواند و اذعان داشت: اصل پیشگیری از بیماری‌های روحی و جسمی مورد توجه بهداشت و درمان شهرستان باشد و برای آن راهبرد ارائه کند.

محمدی‌کیا به تعامل مدیران دستگاه‌های اداری با همدیگر اشاره کرد و گفت: سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون با روحیه مردم داری و تعاملی اهداف شهرستان را دنبال کند.

توجه دانشگاه علوم پزشکی به نیازهای بهداشتی و درمانی تیران و کرون

حمید گله‌داری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان نیز در این جلسه به موضوعات بهداشتی و درمانی تیران و کرون اشاره و اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی نیاز درمانی و بهداشتی این منطقه را مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون با احصا نیازها و ارائه برنامه برای رفع نیازها برنامه‌ریزی و مسیر توسعه را با همکاری مسئولان شهرستان پیگیری کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به توجه به نیازهای بهداشتی این منطقه خاطرنشان کرد: جذب نیروی بومی و توسعه امکانات در خانه‌های بهداشت برای پیشگیری از بیماری‌ها انجام شده و همین موضوع اقدام جدی در پیشگیری از بیماری‌ها محسوب می‌شود.

در این جلسه عباس قاری به عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون معرفی شد. سعید چمی پیش از این مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان بود که دو هفته پیش بر اثر بیماری فوت کرد.

کد خبر 746438

دیگر خبرها

  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار در ایران
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • لزوم تقویت امکانات درمانی تیران برای رفع نیاز مردم و مسافران
  • وبا در سومالی از ابتدای ۲۰۲۴ تاکنون ۷۵ قربانی گرفته است
  • نقش توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت در درمان بیماری ها