Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر روز جمعه ستاد استانی مبارزه با کرونا در همدان دستور به تعطیلی ادارات استان به استثنای مراکز خدمات رسان، نیروهای انتظامی و درمانی داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ از ابتدای هفته گذشته طرح محدودیت ۲ هفته ای در کل کشور به اجرا درآمد در این طرح در شهرهای وضعیت قرمز کلیه مشاغل سطح دو، سه و چهار و در شهرهای با وضعیت نارنجی مشاغل سطح سه و چهار تعطیل اعلام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این محدودیت دو هفته ای طرح حضور یک سوم‌کارکنان ادارات نیز به اجرا درآمد که در آن ادارات و ارگانها ملزم به استفاده از یک سوم‌کارکنان در محل کار شدند.

هم زمان با اجرای این طرح نظارت سفت و سختی از سوی اصناف و بازرسان به اجرا درآمد تا در صورت تخلف صنف های متخلف به صورت جدی با آنها برخورد شود که تعدادی نیز بر اثر بی توجهی به قوانین پلمب شدند.

ما نیز هفته گذشته در پی اجرای این قانون همه گیر سری به ادارات شهرستان بهار زدیم تا از چگونگی اجرای این طرح در ادارات و اماکن دولتی شهرستان بهار مطلع شویم.

در بازدیدی که از ادارات شهرستان داشتیم متوجه شدیم که در اداراتی که تعداد کارمندان آنها کم بوده این طرح به صورت نیم بند اجرا می‌شود و برخی از ادارات که تعداد کارکنان آنها بالاست به طور کامل اجرا می شود.

در این بازدیدهای سرزده به بانک ملی شهر بهار که همیشه یکی از شلوغترین بانکهای شهرستان است سر زدیم که گویا نسبت به روزهای عادی خلوتتر بود اما تعداد کارکنان با قبل تفاوتی نداشت.

یکی از کاکنان بانک ملی در پاسخ به خبرنگار ما در پاسخ به چرایی عدم اجرای طرح یک سوم کارکنان بانک اظهار داشت: بانکها به دستور فرمانداری و برای جلوگیری از تجمع باید به طور صددرصد در محل کار حاضر باشند و ما نیز طبق همین دستورالعمل فعالیت داریم.

حضور همه کارکنان بانک ها و ادارات خدمات رسان الزامی است

عباس قبادی‌انور، رییس اداره مخابرات بهار نیز با اعلام این مطلب که مخابرات جزء ادارات خدمات رسان است اظهار داشت: طبق مصوبه اعلامی از سوی استان دستگاه های خدماتی باید به طور کامل به مردم خدمات رسانی کنند، به همین سبب اکثر کارکنان ما نیز در بخش های فنی مشغول به کارند و در بخش های اداری تا جای ممکن به صورت یک دوم حضور دارند.

در ادامه به سایر ادارات شهرستان سرزدیم، تعدادی از ادارات به صورت شیفت بندی از یک سوم کارکنان خود بهره می بردند و برخی دیگر به صورت یک دوم و گاه دو سوم.

چرا طرح یک سوم کارکنان در برخی ادارات اجرا نمی شود؟

در یکی از این ادارات که از یک دوم کارمندان در اداره بهره می برد ، کارمندان ابراز گلایه مندی داشته و گفتند: وقتی طرحی به صورت کشوری اعلام شده که یک سوم کارمندان در اداره حضور یابند چرا روسای ادارات به صورت سلیقه ای عمل کرده و این قانون را رعایت نمی کنند، ما نیز نگران سلامتی خود هستیم و باید این طرح درست اجرا شود.

در اداره ای دیگر کارمندان از اینکه در این زمان تعداد مراجعان آنها بیشتر شده از اجرای این طرح ابراز نارضایتی کرده و اعلام داشتند: بهتر بود همه ادارات را یک جا تعطیل می کردند، چرا که با تعطیلی دو هفته ای اصناف برخی از کسبه زمانی برای رسیدگی به کارهای اداری خود یافته اند و مدام به ما مراجعه می کنند و با کم شدن کارمندان کار ما هم چند برابر شده است.

در ادامه بازدیدی از فرمانداری شهرستان داشتیم. در آنجا نیز تعدادی از کارکنان به دلیل ابتلا به کرونا در محل حضور نداشتند و از اظهارات یکی از کارکنان فرمانداری اینطور به نظر می رسید که به صورت شیفتی آن هم در شیفت صبح و بعدازظهر این طرح در آنجا اجرا می شد.

تعطیلی ادارات و صنوف یا همه یا هیچ

در مسیر بازدید از ادارات به دفتر وکالت برخی از وکلا سر زدیم یکی از آنها نیز با گلایه مندی از کلیت این طرح از نبود مرجع رسیدگی به کار مردم شکایت داشت و گفت: کار ما در دادگستری معطل برخی ادارات مانده و مردم نمی دانند چطور کار خود را پیش ببرند، بهتر بود که همه ادارات یک جا تعطیل می شدند تا ما سردرگم نباشیم.

پس از تعطیلی نیم بند ادارات و اصناف در هفته گذشته تعطیلی تمام وقت ارگانها طی این هفته به اجرا درآمده که گویا آن هم به طور کامل اجرا نمی شود و همین موضوع بازهم باعث رفت و آمد تعدادی از شهروندان در سطح شهر شده است.

قوانین سخت گیرانه درخصوص تعطیلی صنوف و ادارات جهت کم کردن تجمع و آمد و شد شهروندان در سطح شهرهاست و لذا نیازمند تدابیر مناسب محلی برای اجرای آن است.

پر واضح است که اگر بازدیدهای روزانه و سخت گیری در مورد اصناف وجود دارد، به همین ترتیب نیز باید چنین نظارتی بر چگونگی اجرای قوانین در ادارات اعمال شده و با ادارات متخلف برخورد صورت گیرد؛ اما هدف نهایی اجرای این قانون نباید فدای طریقه اجرا شود؛ چرا که هدف آن کم کردن تجمع و رفت و آمد شهروندان است.

لذا به نظر می رسد تصمیمی که در ستاد ملی کرونا و به صورت همه جانبه گرفته می شود تا به استانهای مختلف و شهرستانها و شهرها برسد خواه ناخواه با توجه به شرایط دستخوش تغییراتی خواهد شد که اجتناب ناگزیر است و نیازمند انعطاف در چگونگی اجرا و نظارت است، چرا که شرایط شهرهای بزرگ با شهرهای کوچک بسیار متفاوت است و لذا همین انعطافی که در اجرای قوانین در ادارات اعمال می شود باید درخصوص اصناف و بازاریان نیز اعمال شود و با توجه به شرایط شهرها و شهرستانها تصمیمات کشوری بازنگری شوند، چرا که نه ادارات عریض و طویل تهران با آن همه خدم و حشم قابل مقایسه با اداره کوچک استیجاری با سه چهار کارمند اینجاست و نه بازار بزرگ و پاساژهای پر رفت و آمد پایتخت را می توان با چند مغازه کوچک و کم رونق اینجا مقایسه کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: یک سوم کارکنان ما نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۵۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل مردم اراک و ساوه از پلیس در اجرای طرح نور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ جمعی از مردم و بانوان در راستای اجرای طرح نور و در حمایت از اقدام کارکنان فراجا در تجمعاتی از کارکنان انتظامی با اهدای گل و توزیع شیرینی تجلیل کردند.

شرکت کنندگان در این اجتماعات اقدامات فراجا را قدمی در جهت ارتقاء امنیت روانی و اجتماعی جامعه و تکریم فرهنگ عفاف و حجاب دانستند و بر حمایت از مجریان این طرح تأکید کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجلیل مردم اراک و ساوه از پلیس در اجرای طرح نور
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت
  • توسعه بخش‌ درمانی کلینیک امام حسن مجتبی(ع) همدان در هفته سلامت
  • اظهارات عجیب معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته/ تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست؟
  • (ویدیو) نوری قزلجه: تعطیلی شنبه به نفع اقتصاد مردم و کشور است
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکن کارکنان انرژی اتمی در بوشهر
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری