Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران گفت: تسهیل حضور معادن در بورس، یکی از مهم‌ترین و موثرترین روش‌های تامین مالی برای توسعه این بخش در کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بهرام شکوری با استقبال از تلاش‌های معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن وتجارت و مسئولان سازمان بورس برای عرضه معادن کوچک و متوسط در بورس گفت: امکان تامین مالی از طریق جذب سرمایه‌گذاری خارجی با توجه به تحریم‌ها در حال حاضر وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکوی افزود: تامین مالی از طریق نظام بانکی بسیار پردردسر و گران بوده و عملا معادن به سراغ آن نمی‌روند.

در چنین شرایطی بورس یکی از روش‌های مطمئن، ارزان و پایدار تامین مالی محسوب شده و می‌تواند مشکلات بسیاری از معادن را حل کند.

وی ادامه داد: اکنون معادنی با ذخایر غنی در کشور با مشکل نقدینگی مواجه هستند و تامین مالی از بورس می‌تواند در فعالسازی مجدد معادن تعطیل یا نیمه فعال موثر باشد.

شکوری با اشاره به گزارش سال گذشته مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص امنیت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گفت: در این گزارش، امنیت سرمایه‌گذاری به تفکیک حوزه‌های کاری از نگاه فعالان اقتصادی ارزیابی شده است که براساس آن، معدن امن‌ترین حوزه کاری بوده و بالاتر از حوزه‌های خدمات تولیدی، نفت خام و گاز طبیعی، تامین آب و برق و گاز، زراعت، خدمات و... ایستاده است.
این موضوع نشان می‌دهد حضور معادن در بورس می‌تواند با استقبال سرمایه‌گذاران مواجه شود.

رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران گفت: حضور در بورس این اطمینان را به سرمایه‌گذاران می‌دهد که ارزش واقعی و صورت‌های مالی معادن به طور شفاف بررسی و اعلام شده است. البته در این راه پیشنهاد ما این است که با توجه به پیچیدگی امور، بورس از شرکت‌های تخصصی حوزه ارزیابی معادن استفاده کند.

وی با بیان این که معادن نیز برای حضور در بورس به سمت استفاده هرچه بیشتر از استانداردها می‌روند گفت: یکی از محاسن مهم حضور در بورس این است که معادن کوچک و متوسط نیز در حوزه‌های مختلفی مانند مالی، حقوقی، اکتشاف، فراوری و... به سمت استفاده از استانداردهای بین‌المللی رفته و این موضوع روی کل صنعت موثر است.

شکوری خواستار همراهی هرچه بیشتر و سریع‌تر بورس با عرضه معادن کوچک و متوسط از طریق این نهاد مالی شد گفت: معادن می‌توانند از طریق بازار بورس بخشی از محصول یا بخشی از سهام خود را عرضه کرده و به تامین مالی بپردازند. این موضوع حرکت خوبی برای توسعه بخش معدن است و امیدواریم با استقبال هم سازمان بورس و هم معادن همراه شود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزارت صنعت وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت صنعت و معدن معادن کوچک و متوسط تامین مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۵۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا

مهدی بیات‌منش کارشناس حوزه بورس کالا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: عرضه زعفران در بورس کالا دارای مزیت‌های مختلفی است که این مزیت‌ها از چندین جهت به سود مصرف کننده نهایی و تولید کننده خواهد بود. 

این کارشناس حوزه بورس کالا گفت: اولین مزیت عرضه زعفران در بورس کالا بحث شفافیت است به سبب ساختار داده‌محوری بورس کالا تمام اطلاعات در یک بستر شفاف وجود دارد مورد بعدی حذف واسطه هاست همواره بسیاری از کشاورزان از وجود دلالان بر سر زمین ناراضی بودند، اما بستری هم برای عرضه وجود نداشت با فراهم شدن امکان عرضه در بورس کالا حالا کشاورزان می‌توانند بدون هیچ واسطه‌ای به شکل مستقیم محصول خود را به تمام دنیا بدون هیچ گونه محدودیت جغرافیایی به دست مصرف‌کننده و متقاضیان برسانند.

او همچنین می‌گوید: موضوع دیگر بحث کشف نرخ در بورس کالا است بر اساس عرضه و تقاضا این کشف نرخ شکل می‌گیرد که این هم به شکل شفاف و بدون هیچگونه رقابت ناسالم است و همین روند هم اطمینان خاطر مناسبی را برای کشاورزان فراهم می‌کند. همچنین با عرضه زعفران دیگر امنیت فیزیکی هم تامین خواهد شد و کشاورزان مجبور به نگهداری محصول خود در خانه یا سردخانه‌های غیر استاندارد نخواهند بود.

بیات‌منش در ادامه اظهار کرد: اما بورس کالا چگونه به افزایش کیفیت کمک خواهد کرد؟ انبار‌های بورس کالا هر نوع کیفیت زعفرانی را پذیرش نمی‌کنند و تمام محصولات قبل از پذیرش کیفیت سنجی می‌شوند حالا کشاورزان برای این که محصول خود در بورس کالا پذیرش شود مجبور است کیفیت محصول خود ارتقاء و با کیفیت بورس کالا تطبیق دهد که این در مجموع کمک به افزایش کیفیت نهایی خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • اولین عرضه خودرو در بورس کالا در سال ۱۴۰۳
  • جزئیات فروش شفاف زعفران در بورس کالا
  • ۳۰ دستگاه کامیون کشنده در بورس کالا عرضه می‌شود
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است