Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی دویست و نهمین جلسه‌ی رسمی علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز صبح امروز یکشنبه ۹ آذر به ریاست شهرام دبیری و با حضور شهردار تبریز و سایر اعضای شورا به دلیل وضعیت قرمز شهر تبریز در خصوص شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد.

شهرام دبیری، رئیس شورای شهر تبریز در ابتدای این جلسه با اشاره به ترور شهید فخری زاده اظهار کرد: این اقدام اولین بار نبود و در سال های گذشته نیز شاهد ترور ناجوانمردانه دانشمندان هسته‌ای بودیم اما دشمنان باید بدانند که این ترورها هیچ  خللی در عزم و اراده ایران برای دستیابی به پیشرفت و موفقیت های علمی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به روز معلولین نیز گفت: باید تلاش کنیم تا شهر را برای شهروندان معلول محیا کنیم تا به صورت مستمر بتوانند از توانمندی‌های خود استفاده کنند و از شهرداری تبریز می‌خواهیم ‌تا حمایت از مجموعه های مردم نهاد فعال در زمینه معلولین را گسترش دهد.

وی با اشاره به اقدامات مرحوم اشرف نیا عضو فقید شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: این بزرگوار خدمات بسیاری در طول سال های متمادی در پست های مدیریتی داشته است و شاید یکی از بهترین راه های قدردانی از زحمات این عزیز، نامگذاری یکی از خیابان ها و میادین به نام ایشان است.

در ادامه دستور اول جلسه مبنی بر «گزارش شـهرداری تـبریز در خصـوص نحـوه هزینه کرد مبلغ اختصاص یافته برای مبارزه با بیماری کرونا مصوبه شورای اسلامی کلانشهر تبریز و اقدامات عملی در  مورد ایمنی کار» بررسی شد.

ایرج شهین باهر، شهردار تبریز در این خصوص گفت: اقدامات شهرداری در خصوص ضدعفونی شهری و پخش پک های بهداشتی تاثیر خوبی در کنترل و رعایت موارد بهداشتی داشته است.

در ادامه معاون اداری و مالی شهرداری تبریز نیز بیان کرد: ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در مناطق شهرداری و چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سازمان‌های وابسته به شهرداری برای تهیه پک‌های بهداشتی و اقدامات دیگر هزینه شده است.

مظفر سلیمانی افزود: ۱۲میلیارد تومان نیز در راستای تامین نیازها و تجهیزات کرونایی برای سازمان آتش نشانی و ایجاد تونل های ضد عفونی و غیره در سال جاری هزینه شده است.

معاون اداری و مالی شهرداری تبریز همچنین در خصوص کاهش درآمدهای شهرداری در راستای شیوع ویروس کرونا گفت: در شهرداری تبریز مجموعاً ۳۲ میلیارد تومان درآمدهای شهرداری کاهش یافته است.

وی با بیان‌اینکه امیدوارم کمیته‌ای برای بررسی آثار کرونا در مدیریت شهری تشکیل شود، گفت: در کوتاه مدت جبران ضررهای وارد شده مشکل خواهد بود و لازم است این کمیته تشکیل شود.

سلیمانی افزود: شهرداری تبریز ۵۵ میلیارد تومان به صورت مستقیم در راستای کنترل شیوع ویروس کرونا هزینه کرده است.

محمد باقر بهشتی نیز در این خصوص گفت: در مرداد ماه جلسه‌ای در مرکز پژوهش‌ها برای بررسی تاثیر کرونا بر مدیریت شهری برگزار شد اما معاونین شهردار حضور نداشتند.

در ادامه گزارش ایمنی کار توسط مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تبریز ارائه شد.

سونیا اندیش، عضو شورا در این خصوص گفت: اقدامات انجام گرفته در سازمان مدیریت پسماند قابل تقدیر است که توجه ویژه‌ و خارج از وظیفه به معیشت و آسایش کارکنان دارند.

محمدحسن اسوتچی نیز در ادامه گفت: ۸ ماه پیش در خصوص حضور دو کارگر سازمان پسماند در پشت خودروهای پسماند صحبت شد که باید همواره دو نفر از این کارکنان حضور داشته باشند که در دفترچه پیمان نیز وجود دارد اما متاسفانه رعایت نمی‌شود.

دبیری نیز اظهار کرد: سازمان پسماند در خصوص رفع مشکلات موجود اقدام کند و اگر نظرات اصلاحی وجود دارد بیان کند و شهرداری برای افزایش بودجه کرونایی در جلسه آینده شورای شهر لایحه‌ای ارائه کند.

در ادامه دستور دوم جلسه تحت عنوان گزارش حسابرسی شهرداری و سازمان‌های وابسته(حسابرس سازمان قطار شهری و حومه)بررسی شد.

مصطفی مولوی، مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری تبریز  در این جلسه گفت: دپوی خط دوم ۴۳ هکتار زمین می باشد که تا بحال شهرداری نتوانسته است سند بزند و اکثر ایستگاه های ما در معابر عمومی است.

وی ادامه داد: در ایستگاه ۱۴ مالکیت در دست شهرداری بوده و فعلا به ما واگذار نشده است.

در این جلسه، حسابرسی سازمان قطار شهری با رای اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید.

در ادامه دستور سوم جلسه مبنی بر «لایحه شهرداری تبریز در خصوص اعمال مساعدت مالی و پرداخت مبلغ ۷۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال به حساب ستاد کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح جهت تأمین بخشی از هزینه های خواربار سالیانه به دلیل کاوش پیکر مطهر شـهدا در مناطق برون مرزی غرب و درون مرزی جنوب، غرب و شمالغرب» بررسی شد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص گفت: عمده شهدای تفحص نشده استان در مناطق غرب و شمالغرب قرار دارند که برای تفحص این شهدا بودجه دولتی ندارند و بودجه دولتی برای تفحص شهدای جنوب کشور اختصاص داده می‌شود.

شکور اکبرنژاد نیز گفت: ۷۰ میلیون تومان مبلغ قابل توجهی نیست برای شهدایی که جان خود را فدای کشور کرده‌اند، اگر بودجه دولتی وجود ندارد حتی باید از این مبلغ بیشتر اختصاص یابد.

اعضای شورای شهر با لایحه شهرداری مبنی بر کمک مالی به ارزش هفتاد میلیون تومان به ستاد کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح مناطق برون مرزی غرب و درون مرزی جنوب، غرب و شمالغرب کشور موافقت کردند.

دستور چهارم جلسه تحت عنوان « لایحه شهرداری تبریز در خصوص  اعمال اصلاحات در ماده ۲۶ تعرفه عوارض محلی مبنی بر اخذ دو درصد غرامت به جای شرکت های بیمه گر از مالکین به غیر از واحدهای مسکونی در قالب تعرفه عوارض محلی و بهای خدمات ایمنی شهرداری مصوب سال ۱۳۹۹» مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس تصمیم اعضای شورای اسلامی شهر بررسی این لایحه به زمان بررسی تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۰ موکول شد.

دستور پنجم مبنی بر «لایحه شـهرداری تبریز درخصوص تجویز عقد تفاهم نامه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعمال مساعـدت و پرداخت مبلغ ۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰/ ۱ریال مبنی بر اختصاص یارانه کتاب به شهروندان طرح فصلی، اختصاص به عنوان بن تخفیف خرید کتاب برای ۳۰ کتابفروشی به لحاظ ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی» بررسی شد.

فرج محمد قلی‌زاده در این باره گفت: چندین سال است وزارت ارشاد سالانه در دو فصل به کتاب فروشی ها اعلام می‌کند که در مدت زمان مشخص کتاب ها با ۲۰ درصد تخفیف به فروش برسد و سوبسیت آن را وزارت ارشاد پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد: سال گذشته پیشنهاد دادیم‌ شهرداری نیز چنین اقدامی انجام‌دهد و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بودجه برای آن در نظر گرفته شده است.

قلیزاده افزود: اما اینکه امروز این موضوع را در قالب بن خرید کتاب مطرح می‌کنند جای تاسف است.

سونیا اندیش اظهار کرد: موضوع کتابخانه موضوع فرهنگی است و متولی آن مشخص است، دستگاه های اجرایی امروز شهرداری را به عنوان صندوقی می‌بینند که کم کاری های خود را با استفاده از شهرداری حل ‌کنند.

اندیش اضافه کرد: امروز آیا در تبریز فقط ۳۰ کتابخانه وجود دارد که بخواهیم به آنها هبه دهیم؟ 

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: مقصد توزیع هبه و نحوه اجرا و نظارت مشخص نیست، اگر می‌خواهیم فرهنگ کتاب خوانی را ترویج دهیم از اقدامات جزیره‌ای و مقطعی باید پرهیز کنیم.

دبیری، رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص اظهار کرد: از کمیسیون ها می‌خواهیم لوایحی که به کمیسیون ها ارجاع می‌شود را بررسی کنند و پس از بررسی نظر کمیسیون اعلام شود.

محمد باقر بهشتی، عضو شورا نیز گفت: لوایح به درستی به کمیسیون ها ارجاع داده نمی‌شود و باید مشکل در سیستم شناسایی شود.

اسوتچی نیز اظهار کرد: اگر شهرداری می‌خواهد به اقشار مختلف کمک کند به سبزبانان کمک‌کند که لباس های آنان خریداری نشده است.

در نهایت مقرر شد این لایحه برای بررسی مجدد به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز ارجاع شود.

دستور بعدی جلسه در خصوص لایحه شـهرداری تبریز در خصوص تجویز واگـذاری تبلیغات بدنه به تعداد ۴۰۰ دسـتگاه اتوبوس دولتی و خصوصی با قیمت پایه مزایـده با ۲۵ درصـد پایین تر از تعرفه مصوب مقرر در دفترچه عوارض محلی سالجاری به مدت یکسال با قید ضرورت یک فوریت بررسی شد که اعضای شورای شهر با لایحه شهرداری  تبریز موافقت کردند.

در ادامه لایحه شـهرداری تبریز در خصوص تجویز اعمال کاهش بر اجاره بهاء رسـتوران هـا، بوفه هـا و عوارض ورودی ائل گلی به منظور جلوگیری از هرگونه ایجاد و بروز مشـکل برای مسـتاجرین بـه دلیل کاهش درآمد آنان به لحاظ کاهش مسافرین و محدودیت های ایجاد شده ناشـی از ویروس کرونا به عنوان مساعدت به مدت حداکثر یکسال، بررسی شد.

محرم محمدزاده در این خصوص اظهار کرد: تا پایان سال با توجه به تعطیلی دو هفته‌ای به غرفه داران پارک ائل گلی ۵۰ درصد تخفیف داده شود.

عبداله تقی‌پور نیز گفت: متضررین از کرونا فقط غرفه داران ائل گلی نیستند. باید تصمیم‌ واحدی برای همه مستاجرین شهرداری گرفته شود.

محمد باقر بهشتی تاکید کرد: رقم تخفیف داده شده به غرفه های ائل گولی بودجه سازمان پارک ها است که هر مقدار تخفیف داده شود باید جایگزین تامین درآمد سازمان سیما منظر و فضای سبز را نیز تعیین کند.

محمدزاده اضافه کرد: مدیران شهرداری از اجرایی کردن ضمانت نامه های مستاجرین غرفه های ائل گلی خودداری کنند تا این عزیزان دچار مشکل نشوند.

در نهایت لایحه برای بررسی بیشتر و اخذ تصمیم واحد برای مستاجرین شهرداری به جلسات بعدی موکول شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز لایحه شهرداری شهرداری تبریز تبریز در خصوص میلیون تومان ویروس کرونا عوارض محلی برای بررسی اعضای شورا شورای شهر بررسی شد نیز گفت ائل گلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۵۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام قاسم‌خانی امام جمعه خوی در این جلسه توسعه و‌ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راپاسداری از ارزشهای دفاع مقدس بسیار مهم دانست .

 فرماندار خوی در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثارو شهادت شهرستان گفت: برگزاری یادواره شهدا مصداق بارز کار فرهنگی است و ضرورتی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و بصیرت افزایی بین نسل جوان است.

علی نژاد افزود:هویت بخشی به فضای شهری با جانمایی هرچه بیشتر المان شهدا و هماهنگ سازی هرچه بیشتر در این راستا مورد تاکید است.

 فرماندار خوی اضافه کرد :تدابیر لازم برای برگزاری اجلاسیه و کنگره شهدا اتخاذ شود و بهره مندی از ظرفیت های هنری برای انتقال پیام شهدا مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین برضرورت تامین زمین مناسب برای راه اندازی و احداث موزه هشت سال دفاع مقدس در خوی تاکید کرد و افزود:

راه اندازی این می تواند در تبیین نقش شهرستان و رزمندگان اسلام شهر ستان خوی در هشت سال دفاع مقدس بسیار مهم باشد.

 

 

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • کمک‌ ۳۹ میلیارد تومانی هلال احمر زنجان در حوزه درمان
  • ماجرای عجیب تخفیف 30 میلیون تومانی برای یک عمل جراحی!
  • تحقیق و تفحص از اجرای پروژه بلوار مرحوم ابوترابی
  • هزینه‌های فوتبال پایه برای اولین بار در دولت سیزدهم رایگان شد
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • خدمت رفاهی جدید برای مستمری بگیران کمیته امداد + جزئیات
  • سرمایه گذاری ۱۷۵ میلیارد تومانی در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری ایلام هزینه
  • انجام طرح تحقیق و تفحص از بلوار مرحوم ابوترابی
  • از تاکسی‌ها برقی تا ساخت تقاطع‌های غیر همسطح در نشت شورا