Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@12:07:14 GMT

سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۵۴۹۴

سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید

پور مقدم گفت :دریافت کافی مواد غذایی و رعایت تعادل و تنوع در مصرف منجر به تقویت سیستم ایمنی و بازگشت سریعتر سلامتی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ الهام پورمقدم کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان بهمئی در گفتگو با صبح زاگرس،بر لزوم توجه به اصول صحیح تغذیه در دوران نقاهت بیماری کرونا تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الهام پور مقدم تصریح کرد: در دوران بیماری به خصوص بیماری کویید 19، اشتهای بیمار کاهش می یابد و به دلیل عدم دریافت کافی مواد مغذی ، احتمال بروز سوء تغذیه، کمبود ریز مغذی ها در بدن افزایش می یابد.

وی افزو:لازم است کلیه بیماران و بهبود یافتگان به ویژه افراد آسیب پذیر  مانند کودکان، مادران باردار و شیرده ، سالمندان و مبتلایان به بیماری مزمن همچون سرطان ، دیابت و  فشارخون بالا  تحت نظر و مراقبت تغذیه ای ویژه قرار گیرند.

پور مقدم خاطرنشان کرد: به طور کلی رعایت رژیم غذایی غنی از غذاهای گیاهی با حداقل فرآوری شامل میوه ، سبزی، نان و غلات سبوس دار، حبوبات، ماهی و مرغ و مصرف کم گوشت قرمز برای تسریع در بهبودی بیماران توصیه می شود.

وی افزود:دریافت کافی مواد غذایی و رعایت تعادل و تنوع در مصرف منجر به تقویت سیستم ایمنی و بازگشت سریعتر سلامتی می شود.

این کارشناس تغذیه و سلامت ادامه داد: تداوم مصرف مکمل های تغذیه ای مطابق با دستورالعمل های ابلاغی در کودکان زیر 2 سال، مادران باردار و شیرده، نوجوانان و سالمندان توصیه می شود.

پور مقدم گفت:کمبود خواب شبانه نیز تاثیر منفی بر ترمیم سیستم ایمنی و تنظیم فشارخون دارد ؛خواب کافی و همچنین حرکات سبک ورزشی باعث محافظت از سلول های ایمنی می شود.

وی  در ادامه رعایت برای اجرای اصول تغذیه صحیح در دوران نقاهت بیماریکووید 19 چند نکته را ضروری دانست و گفت:تامین مقادیر زیاد مایعات همچون  آب، آب میوه تازه طبیعی و آب سبزی های تازه طبیعی(آب کرفس، آب هویج، آب گوجه فرنگی ، چای کم رنگ، آب گوشت یا آب مرغ به میزان حداقل 8 لیوان در روز به منظور رقیق کردن ترشحات درون مجاری هوایی، مصرف انواع سوپ داغ مانند سوپ سبزیجات، سوپ جو، بلغور جو دوسر و ... و آش های سبک مانند آش برنج، آش جو، آش سبزیجات توصیه می شود.

پور مقدم تصریح کرد:استفاده از مقدار زیاد منابع غذایی ویتامین A که سبب حفظ یکپارچگی مخاط تنفسی می شود، مانند زرده تخم مرغ، گوشت، ماهی، جگر، میوه ها و سبزی های زرد و نارنجی همچون کدو حلوایی، هویج، فلفل دلمه ای زرد و نارنجی، برگ های تیره رنگ کاهو، اسفناج  لازم است .

وی استفاده از منابع غذایی پروتئین، روی و آهن که تقویت کننده سیستم ایمنی است مانند گوشت، مرغ، تخم مرغ، ماهی(سالمون) یا میگو، حبوبات، غلات کامل، انواع مغز (بادام، گردو، پسته، فندق و ...) و خشکبار حداقل دو وعده در روز را توصیه کرد.

این کارشناس تغذیه و سلامت استفاده از عسل برای تقویت سیستم ایمنی و مهار سرفه استفاده از زردچوبه در تهیه غذا بعلت خاصیت ضد التهاب آن و اضافه کردن سیر، پیاز تازه،زنجبیل  را به غذاها که به تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کند،توصیه کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستم ایمنی پور مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۵۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد برای مدیریت سیلاب

جواد محجوبی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در مورد تلاش این شرکت جهت نگهداری از بند‌های تغذیه مصنوعی استان گفت: عملیات لایروبی و رسوب برداری از چندین بند در سطح استان آغاز شده است که تاکنون بند‌های صادق آباد تفت، مروست، بهاباد ۲ و بهادران ۲ به میزان ۲۸۰ هزار متر مکعب انجام شده است.

زارع زاده مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد هم از مرمت بند‌های استان در یک ماه گذشته جهت مهار سیلاب خبر داد و گفت: مراحل اجرای پروژه مرمت بند تغذیه مصنوعی رحیم آباد ابرکوه (مرحله دوم) که از سال ۱۴۰۱ آغاز شده است، در مراحل پایانی به سر می‌برد. 

وی با بیان اینکه مرمت بند رحیم آباد ابرکوه تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: به منظور تکمیل فرایند مرمت این بند، عملیات اجرایی در جناح راست با عنوان مرمت بند رحیم آباد (مرحله سوم) با انتخاب مشاور و پیمانکار آغاز شده است.

زارع زاده همچنین اظهار داشت:عملیات لایروبی سیل بند دم هفت اردکان و بند تغذیه مصنوعی رودخانه شور ابرکوه نیز شروع شده است. 

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در پایان هدف از مرمت و نگهداری بند‌های تغذیه مصنوعی استان را افزایش حجم مخزن به منظور کنترل سیلاب و افزایش نفوذ آب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • لایروبی بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد برای مدیریت سیلاب
  • لایروبی و رسوب برداری ۲۸۰ هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی
  • ‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در شهرستان چگنی
  • لایروبی و مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان برای مهار سیلاب
  • خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی در یک سال گذشته 
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی