Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@15:21:50 GMT

نقش ویژه معلمان در بیان اهمیت توصیه‌های بهداشتی

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۵۴۹۸

نقش ویژه معلمان در بیان اهمیت توصیه‌های بهداشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع در جلسه شورای آموزش‌وپرورش گیلان با تسلیت شهادت شهید فخری زاده و محکومیت اقدام کوردلانه دشمنان ملت ایران اسلامی اظهار کرد: مهم‌ترین مأموریت آموزش‌وپرورش، تربیت نیروی انسانی و دانش آموزانی‌ست که در کنار کسب علم و مهارت، در تعاملات اجتماعی نیز موفق باشند.

وی با بیان اینکه در مقابله با کرونا توصیه‌های معلمان و فرهنگیان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی بسیار اثرگذار است، گفت: اصل یادگیری، شخصیت یادگیرندگان را شکل می‌دهد و آثار اجتماعی آن در سبک زندگی نمایانگر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای آموزش‌وپرورش گیلان به نقش کلیدی نهاد آموزشی کشور در تغییر سبک زندگی به‌ویژه با در نظر داشتن اولویت‌های حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارها بیشترین فوتی‌های ناشی از کرونا در سنین بالای ۷۰ سال است که پرهیز از تجمعات خانوادگی و مراقبت از افراد مسن، باید موردتوجه باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر اینکه فرصت‌های برابر آموزشی باید برای تمامی علاقه‌مندان ایجاد شود، تصریح کرد: در این دوره گذار بیماری کووید ۱۹ با همدلی و انسجام می‌توانیم دستاوردهای خوبی در طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان به‌ویژه در مقطع متوسطه دوم و کنکور نسبت به سال گذشته و بالاتر از میانگین کشوری به دست آوریم.

وی با یادآوری مجدد به این نکته که تعطیلی کلاس‌های حضوری درس به معنای تعطیلی آموزش نیست، بیان کرد: بر این مبنا باید همچنان زمینه رویش استعدادها، بارور کردن آن‌ها و درعین‌حال فرصت برای بروز و ظهور خلاقیت‌ها فراهم آید.

زارع با بیان اینکه با همه‌گیری کرونا و به وجود آمدن تنگناهای ناشی از این بیماری، آنچه باید در حوزه آموزش‌وپرورش موردتوجه باشد؛ فرصتی است که برای خلق نگرشی نو، آغاز تحول در آموزش و کسب مهارت‌های جدید در آموزش به وجود می‌آید، گفت: یکی از فرصت‌های به‌دست‌آمده پس از کرونا، پیوند خانواده‌ها با فرآیند آموزش فرزندانشان است که در شرایط کنونی، بیشتر از قبل شده و می‌تواند در حوزه‌های تربیتی و پرورشی، کمک‌کننده باشد.

استاندار گیلان اجرای طرح‌ها و برنامه‌هایی با رویکرد آموزش مجازی همچون طرح معلم یار در راستای ارتقاء کیفیت تحصیلی دانش آموزان را بسیار مؤثر ارزیابی کرد و افزود: تولید محتواهای آموزشی در بستر فضای مجازی به‌ویژه شبکه شاد نیز در تقویت انتقال مفاهیم و دروس می‌تواند بسیار اثربخش باشد.

رئیس شورای آموزش‌وپرورش گیلان اجرای سند تحول بنیادین و دو موضوع دانش‌محوری و مهارت محوری را از مهم‌ترین مأموریت‌های آموزش‌وپرورش مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری عنوان کرد و گفت: تحقق سند تحول، در گام نخست نیازمند تحقق تحول در زمینه‌های تربیتی بوده و توجه به موضوعاتی همچون آشنا کردن دانش آموزان با مسائل اجتماعی و درواقع جامعه‌محور کردن آنان، مهم است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش معلمان دانش آموزان گیلان ارسلان زارع استاندار گیلان آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۵۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش ۱۴۸۰ خانوار در ستاد‌های اسکان آموزش و پرورش

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد از پذیرش ۱۴۸۰ خانوار در ستاد‌های اسکان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تا پایان روز هفتم فروردین خبر داد.

به گزارش خبرنگار استان ها خبرگزاری دانشجو،محمد جمالی،سرپرست اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمددر بازدید از ستاد اسکان فرهنگیان در شهرستان بویراحمد گفت: از آغاز طرح اسکان نوروزی فرهنگیان تا ششم فروردین ماه ۱۴۸۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۸۸۸۵ نفر در ستادهای اسکان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد پذیرش شده اند.

 

جمالی بیان کرد: ۱۱۵۰۰ نفر در روز تاکنون در ستادهای اسکان آموزش و پرورش پذیرش شده است که بیشترین آمار مربوط به شهرستانهای بویراحمد، گچساران و دهدشت بوده است.

 

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: این تعداد مسافر نوروزی در ۱۸۵مدرسه و 940 اتاق پذیرش شده اند. 

 

سعادت ارجمند کارشناس تعاون و رفاه آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ستادهای اسکان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تا ۱۳فروردین پذیرای میهمانان و گردشگران نوروزی است گفت: جلب رضایت مسافران فرهنگی مهمترین اولویت کاری و هدف عوامل اجرایی درستاد های اسکان فرهنگیان درسطح شهرستانها ومناطق استان است.

 

 گفتنی است:برخی مسافران نوروزی که از استانهای کردستان ،تهران ،چهارمحال بختیاری و اصفهان در مدارس محل اسکان مستقر بودند از مهمان نوازی،برخورد توام با اخلاق و ارائه خدمات آموزش وپرورش شهر یاسوج اظهار رضایت و از عوامل اجرایی تقدیر و تشکر کردند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح اعتکاف علمی در ۱۵ مدرسۀ لرستان
  • دیدار مدیران استان مرکزی با معلمان
  • پذیرش ۳۶ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی آموزش‌وپرورش لرستان
  • فعالیت یکصد کمپ مطالعاتی ویژه دانش آموزان در فارس
  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • پذیرش ۱۴۸۰ خانوار در ستاد‌های اسکان آموزش و پرورش
  • اسکان ۳۲ هزار مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد