Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@06:24:22 GMT

شعار و اهداف روزجهانی ایدز اعلام شد

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۵۵۴۴

شعار و اهداف روزجهانی ایدز اعلام شد

اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت "همبستگی جهانی، مسئولیت مشترک" را شعار روز جهانی ایدز اعلام کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، هر سال اول دسامبر به نام روز جهانی ایدز نامگذاری شده است و در سال ۲۰۲۰، توجه جهانی بر اپیدمی کووید ۱۹ و تأثیر آن بر زندگی و معیشت افراد متمرکز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حذف انگ و تبعیض، توجه به عموم افراد جامعه جهت دریافت خدمات سلامت بر اساس رویکردهای عدالت محور، از کلیدهای اصلی مواجه به اپیدمی‌هایی از قبیل کووید ۱۹ و اچ آی وی است.

با توجه به این موارد، موضوع روز جهانی ایدز امسال ”responsibility Shared, solidarity Global ” است که "همبستگی جهانی، مسئولیت مشترک" ترجمه می‌شود ...

بنا بر این گزارش، بیماری‌های آمیزشی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، اچ آی وی و اهمیت پیشگیری از آن، اهمیت جلب حمایت سیاست‌گذاران، مسئولان و سازمان‌ها از برنامه‌های اطلاع رسانی و کنترل اچ آی وی و افزایش همکاری‌های بین بخشی، معرفی اقدامات، دستاوردها و چالش‌های موجود در زمینه برنامه‌های ایدز، جلب مشارکت انجمن‌های غیر دولتی و عموم مردم در برنامه‌های پیشگیری و کنترل اچ آی وی و برجسته‌سازی شعار روز جهانی ایدز و نهادینه کردن آن، از جمله اهداف شعار امسال اعلام شده‌اند.

روزشمار هفته اطلاع رسانی ایدز به شرح زیر اعلام شده است:

سه شنبه ۱۱ آذر: افزایش تاب آوری سازمانی و افزایش دسترسی به خدمات و مطالعات در شرایط بحران

چهارشنبه ۱۲ آذر: خانواده و اچ آی وی

پنج شنبه ۱۳ آذر: رسانه و اچ آی وی

جمعه ۱۴ آذر: جوانان، نوجوانان و اچ آی وی

شنبه ۱۵ آذر: مسئولیت اجتماعی و اچ آی وی

یکشنبه ۱۶ آذر: نقش سازمان‌ها و اچ آی وی

کد خبر 458369

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بیماریهای واگیر روز جهانی ایدز اپیدمی خدمات درماني پیشگیری وزارت بهداشت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق روز جهانی ایدز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۵۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل طبیعت برای آگاهی بخشی درباره هموفیلی قرمز می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، 17 آوریل روز جهانی آگاهی از بیماری هموفیلی و سایر اختلالات خونریزی است و گروه‌هایی که درگیر اختلالات خونریزی هستند، گردهم جمع می‌شوند تا ضمن افزایش آگاهی در این زمینه به مراقبت‌های عمومی نیز توجه کنند.

همزمان با روز جهانی آگاهی از بیماری هموفیلی، نمادهای سمبلیک و شهری در سراسر جهان به رنگ قرمز درمی‌آیند تا توجه افکار عمومی را نسبت به این بیماری جلب کنند. پل طبیعت نیز در راستای ادای مسئولیت اجتماعی با این حرکت بین‌المللی امشب (سه شنبه 28 فروردین) همگام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برج آزادی تهران «قرمز» شد
  • برنامه ریزی شركت نفت و گاز كارون برای تحقق شعار سال
  • داروی ایدز از فضا به زمین افتاد!
  • برنامه‌ریزی نفت و گاز کارون برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • برنامه ریزی شرکت نفت و گاز کارون برای تحقق شعار سال
  • ۱۷ آوریل، روز جهانی هموفیلی
  • روز جهانی صدا ۱۴۰۳ + شعار و پوستر World Voice Day 2024
  • افزایش فاصله ایران با اقتصاد جهانی با تعطیلی پنج‌ شنبه و جمعه
  • پل طبیعت قرمز می‌شود
  • پل طبیعت برای آگاهی بخشی درباره هموفیلی قرمز می‌شود