Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از باسوج، طرح مبارزه با کووید ۱۹ به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و با رمز "مبارک حی علی خیرالعمل" در سراسر کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

در آغاز این طرح سرهنگ سعید برومندزاده با اشاره به همکاری ۲ هزار و ۸۲۸ نیرو در قالب ۷۳۶ تیم مراقبتی، نظارتی، حمایتی و تیم‌های مشترک گفت: این نیروها جدا از نیروهای مراکز بهداشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه آموزش تیم‌ها و سر تیم‌ها برای اجرای این طرح انجام شده، افزود: طرح به‌نام شهید سلیمانی است قطعا متناسب با عملکرد و روحیه انقلابی، جهادی و بسیجی شهید سلیمانی و یارانش باید به این طرح ورود کنیم لذا هماهنگی لازم بین روسای شهرستانی سپاه و نیروهای بهداشت صورت گیرد‌.

معاون سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این طرح آموزش مردم دیده و فرایند آموزش آنها انجام شود چرا که این طرح نباید ابتر و ناقص بماند. در این طرح شهرستان‌ها را رصد و میزان افراد مبتلا و همچنین مرگ و میرها را گزارش‌گیری و شهرستان‌های فعال و غیرفعال مشخص می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: آغاز طرح مبارزه با کووید ۱۹ به نام شهید سلیمانی و با رمز "حی علی خیرالعمل" را اعلام می‌کنم.

در ادامه احد جمالی با اشاره به هماهنگی لازم میان تیم‌های حاکمیتی در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: با استفاده از ظرفیت بزرگان، متنفذین، اقوام و عشیره‌ها  و همچنین تفکر فرهیختگان استان می‌توانیم اهداف این طرح را پیگیری و دنبال کنیم.

معاون استاندار ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های صدا و سیمای استان گفت: صدا و سیمای استان همیشه پیش‌قدم در همه مسائل و بحران‌ها بوده و فرهنگ‌سازی خوبی داشته و  فرصت‌های خوبی در اختیار نیروهای حاکمیت نظام قرار داده،  حتی در کمیته آموزش نقش صدا و سیما در  رساندن پیام سلامت نقش اساسی است.

وی بیان کرد: امیدواریم با هماهنگی در سطح شهرستان‌ها و مناطق مختلف این طرح را با موفقیت انجام دهیم، ضمن اینکه شهرستان‌ها  پیشنهادات و نیازمندی‌ها را اعلام کنند تا بتوانیم منش خدمت‌رسانی به مردم در این طرح مقدس بشویم.

این مسئول عنوان کرد: بحث اساسی ما قطع زنجیره شیوع کرونا است و رسما اعلام می‌کنم اجتماعات ممنوع است. اگر همیت عشیره‌ای،  قومی و انسان‌دوستانه هست که هم‌اینگونه هم بوده باید از اجتماعات پرهیز کنیم.هر کسی در این استان فوت کند عزیز ما است اما نباید تجمعات برگزار کنیم.

در بخش پایانی هم محمدمهدی بانشی بر استفاده از ظرفیت نیروهای بسیج و بهورزان هر محله گفت: از پتانسیل‌های محلی برای اجرای بهتر طرح غافل نشویم، دهیاران و شوراها در استان ما ظرفیت عظیمی هستند اما نباید از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان غفلت کنیم بلکه حداکثر استفاده را از این گروه‌ها ببریم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه افزایش تست جزء راهبردها است، افزود: روز گذشته رپی‌تست‌ها وارد استان شد، فردا آموزش رپی‌تست‌ها را خواهیم داشت که در تشخیص و درمان زودهنگام بیماری می‌تواند به ما کمک کند.

وی به طرح خواسته‌های خود از سایر دستگاه‌های همکار اشاره کرد و گفت: همه دستگاه‌هایی که در این طرح کمک‌کار حوزه درمان هستند مستندسازی را فراموش نکنند، ضمن اینکه حفاظت از نیروها جزء ارگان اساسی است نیروهایی خارج از بهداشت آمدند اگر حفاظت از این عزیزان صورت نگیرد در ابتدای طرح با  چالش عظیمی مواجه می‌شویم.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وسائل حفاظت فردی را حتما در صدر برنامه‌ها قرار دهیم، شبکه‌ها خواسته‌های واقعی را به معاونت توسعه ارجاع بدهند و برای اینکه بتوانیم با هزینه کمتر و حفاظت بیشتر پیش برویم زیادی و تراکم نیرو را حذف و با  نیروهایی که مورد نیاز است  وارد عملیات شویم. با حداقل نیرو، مراجعه و حداقل تماس این بیماری را کنترل کنیم.

بانشی خاطرنشان کرد: فرایندها در قالب کمیته عملیاتی شهرستانی و کمیته محله اجرایی می‌شود، کمیته‌های حمایت رهگیری، آموزش و پایش در معاونت بهداشتی و سپاه تشکیل و سه هدف مراقبت، نظارت و حمایت را دنبال می‌کنیم. با توجه به تخصص، تقسیم کار انجام و از موازی کاری جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: مواردی که در طرح دیده نشده اینکه راهکاری برای کنترل مراسم تشییع  و تدفین، مراسمات ازدواج،  دورهمی و رفت وآمدهای فامیلی اندیشیده شود و از ظرفیت خود مردم،  ائمه جمعه و جماعت، ریش سفیدان و بزرگان استفاده شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید دانشگاه علوم پزشکی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد شهید سلیمانی شهرستان ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۵۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،در ادامه اجرای طرح شهید سلیمانی و در راستای نهضت ملی توسعه فضای ورزشی دانش آموزی، سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور در ناحیه یک آموزش و پرورش افتتاح شد.

این طرح ورزشی در زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع و هزینه ۳۵۰ میلیون تومان آماده سازی شده است.

سالن ورزشی هنرستان نور که برای اجرای کلاس درس تربیت بدنی و برنامه‌های استعدادیابی حوزه ورزش آموزش و پرورش طراحی شده است، سی و پنجمین پروژه استان قم در قالب طرح شهید سلیمانی است.

در حاشیه افتتاح این سالن از دانش آموزان برتر هنرستان نور تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • یگانی از ارتش در کهگیلویه و بویراحمد مستقر شود
  • اجلاسیه ۲٠۸ شهید ارتشی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران آغاز شد
  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • چهارم اردیبهشت ؛ روزی به نام رادیو
  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور