Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: تاکنون بیش از هزار دانش‌آموز فاقد امکاناتی از قبیل گوشی تلفن همراه هوشمند و تبلت از مجموع دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در مدارس شهری و روستایی برای ادامه تحصیل از طریق استفاده از برنامه‌های آموزشی شبکه شاد و یا فضای مجازی در این منطقه شناسایی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بضاعت مالی پایین ، درآمد کم خانواده‌ها و بالا بودن قیمت گوشی تلفن همراه و تبلت از جمله عوامل موثر در بی بهره‌بودن ۱۰ درصد از دانش‌آموزان مشغول به تحصیل این منطقه از استفاده از برنامه‌های آموزشی فضای مجازی و شبکه آموزشی شاد است.

وی گفت: از زمان شروع سال تحصیلی جاری برای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و تامین امکانات آموزش از طریق فضای مجازی آنها ۳۷ دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند و تبلت با هزینه‌کرد ۸۴۰ میلیون ریال از طریق کمک‌های مالی مدیران ،دبیران و معلمان مدارس و همچنین خیرین منطقه خریداری شد و در اختیار دانش‌آموزان فاقد این امکانات قرارداد.

محمدی با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه اعتبار دولتی برای تهیه چنین لوازمی در اختیار آموزش و پرورش خلخال قرار داده نشده ، اظهارداشت: با توجه به ادامه وضعیت شیوع کرونا و ادامه تعطیلی مدارس و لزوم بهره‌مندی همه دانش‌آموزان از امکانات تحصیلی فضای مجازی راه چاره‌ای برای تامین این امکانات برای همه دانش‌آموزان فاقد باید اندیشیده شود.

بخشدار بخش شاهرود خلخال نیز گفت: در اجرای  پویش سراسری کمک مومنانه با عنوان "لبخند رضایت" تاکنون ۲۶ دستگاه تبلت تهیه شده و به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و محروم از این امکانات تحصیلی روستاهای بخش شاهرود اهدا شده است.

مسیب پارساپور با بیان اینکه با پیگیری‌ی انجام شده و در آینده‌ای نزدیک برای ۱۵ دانش‌آموز شناسایی شده فاقد این گونه امکانات تحصیلی فضای مجازی گوشی و تبلت تهیه خواهد شد، اظهارداشت: پویش همدلی و مهربانی در بخش شاهرود خلخال با حضور خیرین و همت متولیان موسسه خیریه درمانی عاشورای شهر کلور برگزار و تاکنون برای خرید و تهیه امکانات تحصیل در فضای مجازی همچون تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند این بخش بالغ بر ۹۰ میلیون ریال از طریق این موسسه هزینه شده است.

خلخال در جنوب اردبیل قراردارد.

برچسب‌ها مدارس خلخال استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس خلخال استان اردبیل مدارس خلخال استان اردبیل اخبار کنکور امکانات تحصیل دانش آموزان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۵۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛رضامرادصحرایی افزود: ۱۰ تا ۲۰ درصد برنامه‌های آموزشی باید متناسب با زیست بوم هر استان امکان تغییر داشته باشد،

وي گفت: پس از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین، نخستین آیین نامه برای اجرای این سند یعنی بخش مهارت آموزی دانش آموزان تصویب شد. این آیین نامه در ۱۰ ماده به تصویب هیات دولت رسید. بر این اساس تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می شود و تعداد دانش آموزان در رشته های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد.بنابراین تا پایان برنامه هفتم ۲۵۰۰ هنرستان به واحدهای تولیدی و کارآفرین تبدیل خواهد شد معادل ۲ درصد اعتبارات حساب‌های ملی و استانی پیشرفت و عدالت در اختیار شرکت‌ها و صنایعی قرار خواهد گرفت که اقدام به تاسیس هنرستان جوار آن شرکت می‌کنند. 

وزیر آموزش و پرورش افزود: ۲۰ درصد ظرفیت آموزش متمرکز فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها به آموزش مهارت به دانش‌آموزان غیر از رشته فنی و حرفه‌ای اختصاص پیدا خواهد کرد. 

صحرايي درخصوص برنامه آموزشی استان‌ها برای سال تحصیلی جدید، گفت: ۱۰ تا ۲۰ درصد برنامه‌های آموزشی باید متناسب با زیست بوم هر استان امکان تغیبر داشته باشد. امکان‌سنجی این موضوع در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفته و امیدواریم این موضوع نیز به زودی به ثمر برسد. یکی از کارهای آیین‌نامه اخیر این است که ۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت آموزی باید تغییر پیدا کند.  

وی بیان کرد: موضوع تغییر تقویم آموزشی در قالب یک طرح اعلام شده است. کمیسیون آموزش مجلس آن را تصویب کرده و در نوبت صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

صحرایی در پاسخ به سوالی درباره دریافت شهریه برای مهارت آموزی نیز گفت: اگر قانونی در مجلس است که اعلام کرده گرفتن هزینه مهارت آموزی غیرقانونی است، آن قانون مبناست. ما قانونی نداریم که اعلام کرده باشد گرفتن هزینه مهارت‌آموزی غیرقانونی است. اینکه سال گذشته گرفته نشده به این معنا نیست اخذ هزینه مهارت‌آموزی امسال غیرقانونی است.

دیگر خبرها

  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان
  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • ابراز نارضایتی شهروندان کهنوج از کمبود امکانات رفاهی در برخی از مناطق شهر + فیلم
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد