Web Analytics Made Easy - Statcounter

ثبت اصلاحیه قانون اعدام در آمریکا این قانون را طی ۳۰ روز لازم الاجرا می‌کند. خبرگزاری میزان – گزارش‌ها از آمریکا نشان می‌دهد، دولت این کشور برای اجرایی کردن اصلاحیه قانون «نحوه اعدام‌های فدرال» و متنوع کردن روش‌های آن مانند اتاق گاز یا شلیک جوخه ها، عجله دارد.   به گزارش «سی تی وی نیوز»، وزارت دادگستری آمریکا در همراهی با دولت این کشور برای اجرایی کردن افزایش روش‌های اعدام فدرال و تغییرات پیرامون مجازات‌های اعدام فدرال در روز‌های پایانی کار خود در کاخ سفید عجله زیادی از خود نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  از جمله روش‌های جدید اعدام فدرال می‌توان به اعدام با برق، دار زدن، اتاق گاز یا شلیک جوخه اشاره کرد؛ البته تغییراتی در اختیارات دادستان‌ها برای اجرای بدون تاخیر اعدام‌ها نیز ایجاد می‌شود.   این قانون یکی از چند تغییر سیاسی است که «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا، تلاش دارد پیش از پایان دوره ریاست جمهوری خود، آ‌نها را اجرایی کند.   اصلاحیه مذکور در ماه آگوست مطرح شد؛ دلیلی که دولت فدرال برای طرح این اصلاحیه مطرح کرد، جلوگیری از تاخیر در اعدام‌ها در ایالت‌های مختلف به دلیل در دسترس نبودن دارو‌های کُشنده در پی مخالفت شرکت‌های داروسازی با فروش آنها به اداره زندان ها، اعلام شد.   دادستان کل آنریکا و دفتر اطلاعات و امور نظارتی، بدون ارائه توضیح در مورد چرایی وضع این قانون و دلایل حمایت از آن، در اجرایی کردن این  قانون با ترامپ همکاری دارند.   هنگامی که اصلاحیه مصوب در دفتر فدرال منتشر شود - که به گفته یک مقام وزارت دادگستری ممکن است در اوایل روز جمعه این امر رخ دهد - ظرف ۳۰ روز لازم الاجرا خواهد بود.  بیشتر بخوانید:  اجرای حکم اعدام یک زن تا پیش از تحلیف بایدن  احتمال اجرای روش‌های مختلف اعدام در آمریکا البته امکان اجرای آن تا حد زیادی ناممکن به نظر می‌رسد؛ زیرا ۴ زندانی از ۵ زندانی در صف اعدام پیشتر روش مرگ خود را براساس تزریق کُشنده انتخاب کرده اند.
۲۸ ایالت در آمریکا، مجازات‌های اعدام ایالتی و فدرال را اجرا می‌کنند و تزریق دارو‌های کُشنده اصلی‌ترین شیوه اعدام است.   دولت ترامپ رکورددار اجرای اعدام‌های فدرال از سال ۱۸۸۴ است.   در حال حاضر ۵۴ نفر در صف اعدام فدرال آمریکا قرار دارند؛ از ۲ اعدام برنامه ریزی شده برای سال ۲۰۲۰ یکی در ۱۰ دسامبر (۲۰ آذر) و دیگری با تعویق در ۱۲ ژانویه ۲۰۲۱ (۲۲ دی) انجام خواهند شد.   انتهای پیام/ برچسب ها: آمریکا اعدام در آمریکا حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا اعدام در آمریکا حقوق بشر اعدام در آمریکا اعدام فدرال اعدام ها ک شنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۵۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران

به گزارش «تابناک»، محسن هرمزی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد سرانجام مطالعات تغییر در اجرای طرح ترافیک در شهر تهران با تأکید بر اینکه ما در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران میراث دار کم و کاستی‌هایی هستیم، گفت: حوزه طرح ترافیک در سال‌های اخیر با توجه به مقتضیات زمانی به‌روزرسانی نشده است.

به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود

وی با بیان اینکه در به‌روزرسانی طرح ترافیک قواعد را در سال جدید در دستور کار قرار دادیم؛ بگونه‌ای که موضوع به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می شود، افزود: بعد از نهایی شدن تغییرات، طرح اصلاحی باید در نهادهای بالادستی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد و بعد از آن نسبت به ابلاغ و اجرایی کردن طرح جدید اقدام می‌کنیم.

در طرح ترافیک جدید چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت

هرمزی با تأکید بر اینکه جزئیات تغییرات بعد از نهایی شدن به اطلاع شهروندان می‌رسد، اظهار کرد: اما باید بگویم که بر اساس مطالعات جدید یک طرح ترافیک خواهیم داشت و چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت و همچنین قواعدی مبتنی بر حوزه برقی سازی را وضع می‌کنیم؛ یعنی خودروها و موتورسیکلت‌های برقی قابلیت تردد بدون محدودیت خواهند داشت. در محدوده بازار و منطقه ۱۲ نیز محدودیت‌هایی برای تردد موتورسیکلت‌های بنزینی ایجاد خواهد شد.

طرح جدید ترافیکی کمکی به شب مردگی خیابان‌های پایتخت

معاون حمل و نقل شهرداری تهران تصریح کرد: طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب مردگی خیابان‌ها کم کنیم؛ زیرا طرح ترافیک سال‌ها باعث شده که به شب مردگی خیابان‌ها کمک کند.

دیگر خبرها

  • رقابت روسیه و آمریکا در سازمان ملل بر سر استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا ‎‌
  • وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • اساس طرح نور اصلاح با تذکر است/ ماموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • سندرز: کمک‌های آمریکا به اسراییل باید مشمول اصلاحیه شود