Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی فرهمندپور روز یکشنبه در نشست هماهنگی اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ در سرسرای جلسات ناحیه مقاومت بسیج دزفول بیان کرد: اگر شهید سلیمانی الان در بین مردم بود در راستای ریشه کن کردن این بیماری قدم بر می‌داشت چرا که همیشه در بین مردم بود و اکنون با رفتنش یک قاب خالی در بین مردم باقی ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با گرامیداشت شهادت دانشمند دفاعی محسن فخری زاده افزود: بیماری کووید ۱۹ یک فرصت برای ما ایجاد کرد و همه دنیا را به تکاپو واداشت تا برای مقابله با این بیماری از نظر علمی و اجتماعی قدم برداشته شود.
وی گفت: ضدعفونی کردن دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی نه تنها به منظور مدیریت کرونا برای کنترل سایر بیماری‌ها از جمله آنفولانزا نیز مؤثر است.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول ادامه داد: تاکنون منتظر می‌ماندیم تا بیمار کرونایی خود را به مراکز درمانی معرفی کند ولی با اجرای این طرح و الگوبرداری از شهید سلیمانی به سمت بیماری حمله می‌کنیم تا بیماران را شناسایی شوند.

فرهمندپور افزود: با اجرای مانور سفیران سلامت و با تحقیقاتی که انجام شده بود متوجه شدیم مردم پروتکل‌ها را جدی نمی‌گیرند چرا که ورود بیماران به بیمارستان زیاد بود و با پیشرفت این روند امکانات جوابگو نبود لذا تصمیم گرفتیم در بین مردم حضور یابیم و آنها را به رعایت پروتکل‌ها و ماسک زدن تشویق کنیم.
وی با بیان اینکه وضعیت کرونا در پیک دوم در دزفول خوب است با قدردانی از بسیج دانشجویی برای اجرای طرح پایلوت پایش خانه به خانه برای شناسایی بیماران کرونایی در روستای انجیرک گفت: برای اجرای کامل این طرح باید نظارت کافی بر مصوبات و فعالیت‌ها داشته باشیم و ضمن تعامل و هم افزایی از فضای مجازی و ظرفیت رسانه‌ها نیز به نحو مطلوب استفاده کنیم.
وی بر ضرورت استفاده از افراد بانفوذ از جمله سازمان‌های مردم نهاد، معتمدان و معلمان برای اجرای این طرح تاکید کرد و بیان کرد: نقاط ضعف و قوت طرح در فواصل مختلف بررسی، و اقلام مورد نیاز تأمین شدند تا شاهد اجرای موفقیت آمیز طرح باشیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز گفت: کادر درمانی این دانشگاه در تلاش شبانه روزی ۱۰ ماه گذشته خسته شده‌اند و منابع و تجهیزات رو به پایان است.
علی قمیشی افزود: طرح ملی پایش خانه به خانه با تقسیم بندی کلیه مناطق شهری و روستایی دزفول اجرا، و گروه‌های ۲۰ نفره به صورت فعال به این مناطق سرکشی خواهند کرد.
وی با بیان اینکه همه همت و امکانات موجود را برای اجرای این طرح به کار خواهیم گرفت، ادامه داد: هلال احمر، شهرداری سپاه و بسیج نیز در این خصوص اعلام آمادگی کرده‌اند که انتظار می‌رود سایر سازمان‌ها نیز همکاری لازم را داشته باشند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: در هشت روز گذشته، روند شیوع کرونا در برخی روزها نزولی بوده است که این امر نتیجه اعمال محدودیت‌ها و همکاری مردم است، امیدواریم با اجرای این طرح این روند کاهشی تداوم یابد.

طرح شهید سلیمانی در راستای مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور مبتنی بر برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت" در حال اجراست.
این طرح به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ از اول آذر با مشارکت بسیجیان، کادر بهداشت و درمان و جمعیت هلال احمر در سرپل ذهاب آغاز شده و مبتنی بر برنامه هرخانه یک پایگاه سلامت بوده که از سوی وزارت بهداشت درمان و سازمان بسیج مستضعفان طراحی شده و در این شهرستان به مرحله اجرا در آمده و در دیگر مناطق نیز اجرا می شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا دزفول خوزستان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دزفول خوزستان بهداشت و سلامت ویروس کرونا دزفول خوزستان بهداشت و سلامت اخبار کنکور اجرای این طرح بین مردم برای اجرای کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۵۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد

محمد پورشمسی رئیس مرکز پیوند دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: اعضای پیکر محمد امین افخمی ۲۷ ساله که به علت ضربه به سر دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی افزود: کبد و یکی از کلیه‌ها در بیمارستان شهید صدوقی یزد و کلیه دیگر این ایثارگر در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز به بیماران نیازمند پیوند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اقدام جهادی اصلاح و سرویس فیدر ۲۰ کیلو ولت دو مداره آوج و شهیدآباد
  • جزئیاتی از پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد
  • تشریح پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد
  • جزئیات پرونده قاچاق و خانه فساد دختران | بازداشت تصویربرداران فیلم مستهجن
  • جزئیات پرونده‌های قاچاق دختران و خانه فساد؛ پروژه کینگ، چَتِر بِیت و رافائل/ باندهای قاچاق دختران چگونه متلاشی شد؟
  • جزئیات کشف پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد
  • شناسایی باند‌های سازمان یافته قاچاق دختران و خانه‌هایِ فحشا و فساد
  • شناسایی باندهای سازمان یافته قاچاق دختران و خانه‌هایِ فحشا و فساد
  • تشریح پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد/ دستگیری ۹۶نفر
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد