Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، زاخارووا امروز (یکشنبه) در مطلبی در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس بوک با حالت طعنه آمیز نوشت: آلمان در موقعیتی قرار دارد که اطمینان ندارم که برای این کشور خوب است و در موقعیت کشوری وابسته در عرصه امنیتی قرار دارد.

وی افزود: این نتیجه گیری را من نکرده ام. من از اظهارات آنه‌گرت (وزیر دفاع آلمان) نقل قول می کنم که اذعان کرده است آلمان بدون آمریکا در عرصه نظامی ناتوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع آلمان هفته گذشته مدعی شد که نوین سازی تسلیحات نظامی روسیه بارزتر شده و برلین باید سطح بالایی از هزینه‌های نظامی خود را به مقابله با تهدیدات ناشی از مسکو حفظ کند.

به گفته وی، لازم است تا با مقامات مسکو از موضع قدرت گفت‌و گو شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه مطلب خود نوشت: چه موضع قدرتی مطرح است؟ معلوم است که منظور وزیر دفاع آلمان، قدرت این کشور نیست یا خانم آنه‌گرت کلید پنتاگون را دراختیار دارد؟ باتوجه به شیوه و لحنی که سفرای آمریکایی با شرکای آلمانی سخن می گویند وضعیت عکس این است.

زاخارووا افزود: در آلمان بزرگترین نیروی نظامی آمریکا در خارج از این کشور پس از ژاپن مستقر است و این واقعیت حاکی از ماهیت حضور آمریکا در المان است اما در سایر کشورهای اروپایی شمار نیروهای آمریکایی دهها برابر کمتر است. باتوجه به این واقعیت، سیاست خارجی آلمان چه توانایی و قدرتی دارد و در گذشته شاهد بودیم که زمانی که استراق سمع مکالمات تلفنی صدر اعظم آلمان توسط آمریکا برملا شد برلین هیچ واکنشی نشان داد.

به گزارش رسانه های روسی، سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز دیروز در واکنش به اظهارات ضدروسی مقام آلمانی گفت: اظهارات وزیر دفاع آلمان درباره لزوم گفت‌وگو با مسکو "از موضع قدرت"، مانند سخنان کودکان دبستانی است و کمکی به تقویت امنیت این کشور و به‌طور کلی قاره اروپا نمی‌کند.

ایگور کوناشنکوف در ادامه خاطرنشان کرد: ما مجبور می‌شویم اعتراف کنیم که این نخستین‌بار نیست که اظهارات برخی سیاستمداران جمهوری فدرال آلمان درخصوص مذاکره با روسیه شبیه تلاش دانش‌آموزان دبستانی برای جبران ناآگاهی از مسائل بوده و پوچ و بی اساس بودن این سخنان کاملاً واضح است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه تصریح کرد: مسکو برای پاسخ دادن به چنین لفاظی‌هایی عجله نکرده و روی این مساله حساب می‌کند که سیاستمداران منطقی در آلمان، سخنان این وزیر را اصلاح کنند که این اتفاق نیفتاد، اما در عین حال یادآور می‌شود که چنین درخواست‌هایی در گذشته منجر به چه مسائلی شده است.

برچسب‌ها قاره اروپا وزارت امور خارجه روسیه آلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره اروپا وزارت امور خارجه روسیه آلمان قاره اروپا وزارت امور خارجه روسیه آلمان اخبار کنکور وزیر دفاع آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۵۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی وزارت دفاع روسیه از بیش از ۳۰ نوع سلاح در حضور شویگو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در مرکز نمایشگاهی(Patriot Congress and Exhibition Center) خارج از مسکو حضور پیدا کرد. در این مراسم از بیش از ۳۰ نمونه اسلحه و تجهیزات نویدبخش رونمایی شد.

وزارت دفاع روسیه دراین‌باره نوشت: سرگئی شویگو، ژنرال ارتش در مراسم رونمایی از بیش از ۳۰ نمونه اسلحه، ادوات نظامی و تجهیزات ویژه تولیدشده در ۱۸ کارخانه صنایع دفاعی از جمله صنایع خودروهای رباتیک، حضور پیدا کرد.

به نوشته وزارت دفاع روسیه، شویگو همچنین دستور تسریع تولید سلاح‌هایی را که در مناطق عملیات نظامی روسیه در اوکراین به دست ارتش مسکو آزمایش شده است، صادر کرد.

کد خبر 6080913

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه روسیه : مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک به تل آویو اطلاع داده که تهران خواهان افزایش درگیری نیست
  • درخواست آلمان برای تقویت دفاع هوایی اوکراین
  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه/حمله گسترده پهپادی اوکراین به بلگورود روسیه
  • دستگیری ۲ جاسوس روسی در ایالت بایرن آلمان
  • تحولات اوکراین|اوضاع در جبهه نبرد به نفع مسکو تغییر کرده است
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • رونمایی وزارت دفاع روسیه از بیش از ۳۰ نوع سلاح در حضور شویگو