Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@05:30:13 GMT

بازتاب ترور شهید فخری‌زاده در روزنامه های دنیا

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۶۰۴۳

بازتاب ترور شهید فخری‌زاده در روزنامه های دنیا

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که رسانه‌های جهان در دو روز اخیر مورد توجه قرار داده اند، ترور شهید محسن فخری‌زاده است. برخی از رسانه ها با نگاهی تحلیلی به این حادثه ترویستی، تاثیر آن را بر روابط بین الملل کشورها، مورد بررسی قرار داده اند.

به گزارش ایسنا، آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مهمترین اخباری که او امروز به آنها پرداخته، درگذشت دیه‌گو مارادونا است.

روایت آلبرت کوچویی از اخبار مهم رسانه‌های جهان در روز یکشنبه (۹ آذر ماه) به شرح زیر است:

_ «اکونومیست» با عنوان پدر برنامه‌های هسته‌ای ترور شد، از ترور شهید محسن فخری‌زاده نوشت؛ ترور محسن فخری زاده، تلاش‌های جو بایدن را برای بازسازی پیمان هسته‌ای، پیچیده کرده و در هم ریخت. این روزنامه عنوان کرده است که ترور دانشمندان ایرانی، بیش از هر مرگی، ایران را برآشفته می‌سازد.

_ روزنامه «گاردین» نیز با اشاره به ملامت‌ها علیه رژیم صهیونیستی در صفحه نخست از ترور دانشمند ایرانی می‌گوید.

_  روزنامه فرانسوی «لوموند» هم با عنوان تندروهای دولت ترامپ رو در رو با ایران، از ترور دانشمند ایرانی می‌نویسد؛ البته با نگاهی دیگر به پیمان برجام در ۲۰۱۵. ترامپ مانع بازگشت آمریکا به این پیمان است حال آن که، جو بایدن وعده کرده است به گفتمان با تهران، رو خواهد آورد.

_ «لوموند»، روزنامه فرانسه در نگاهی دیگر نوشت: ترور محسن فخری‌زاده، شخصیت کلیدی برنامه هسته‌ای ایران؛ تهران، اسرائیل را عامل حمله خواند و عهد کرد انتقام سخت در پیش است.

از سوی دیگر برخی از روزنامه های فرانسه، نگاهی به خشم و خروش فرانسویان به خشونت پلیس دارند، با جمعیت معترضی، که به خیابان‌های پاریس ریختند.

_ «لوفیگارو» نوشته است: فرانسه به اعتراض آمد.

_ «لوموند»، روزنامه دیگر فرانسه هم نوشت: با شعار قانون امنیت جهانی را به کنار بگذارید، جامعه ما بیش و بیشتر آزادی‌خواه است.

روزنامه انگلیسی «گاردین» نگاهی ویژه به بیماری کووید ـ ۱۹ دارد؛ واکسن آکسفورد مردان و زنان سالخورده را در برابر ویروس کرونا ایمن می‌سازد. با دوز بیشتر به سالخوردگان، بدن آنها در برابر ویروس مصون خواهد بود. این روزنامه به مواد شیمیایی موجود در مواد و محصولات مصرفی هر روزه آدم‌ها اشاره و عنوان کرده است که این واکسن می‌تواند اثرهای واکسن بر بدن انسان را دشوار کند. و اینکه دانشمندان درصدد حل مشکل گرما در انبار کردن واکسن کرونا هستند. نگهداری واکسن اکنون فقط در انجماد  ۷۰ درجه ممکن است.

* از حاشیه خبرها: 

«له رپوبلیکا»، روزنامه ایتالیایی نوشته است: روسیه می‌گوید آزمایش‌ها نشان داده است واکسن کووید سپوتنیک، تا ۹۵ درصد موثر بوده است. مقام‌های روسی مدعی هستند که تاثیر واکسن سپوتنیک بیش از واکسن «آسترا زنه کا» است.

روزنامه انگلیسی «گاردین» هم نوشت: دانشمندان آکسفورد می‌گویند نتایج واکسن ما را یک گام برای پایان‌بخشی به همه‌گیری کرونا، نزدیک‌تر می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهید فخری زاده اخبار جهان آلبرت کوچویی شهید محسن فخری زاده محسن فخری زاده رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۶۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع موشکی ایران در برابر رژیم صهیونیستی غرب و اروپا را مبهوت خود کرد

ماموستا یحیی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به دفاع اخیر ایران و موشک‌باران غده سرطانی اسرائیل که بزرگترین بازتاب را در تمامی دنیا به همراه داشت اظهار داشت: سیاستمداران، رسانه‌ها و استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی به واقع از این اقدام شوکه و متعجب شدند.

وی تصریح کرد: از حدود 100 سال گذشته در دنیا و ممالک اسلامی و غربی چنین سابقه حمله و عملیاتی وجود نداشته است و کار به جایی رسید که بایدن رئیس جمهور آمریکا به اسرائیل گفت که حق حمله به ایران را ندارد و این عزت، شجاعت و شهامت رهبر بزرگ انقلاب را می‌رساند که در طول تاریخ چنین کسی در میان رهبران اسلامی وجود نداشته است.

امام جمعه گوک‌تپه مهاباد گفت: بی‌تردید این دفاع موشکی، غرب و اروپا را حیران و مبهوت خود کرد و اسرائیل شوکه شد و پس از اینکه پایگاه‌های راهبردی اسرائیل مورد حمله قرار گرفتند، تمامی رسانه‌های دنیا از شهامت و غیرت و مردانگی نیروهای اسلامی تعریف کردند.

وی در ادامه با تقدیر از مقام شامخ حضرت آیت الله خامنه‌ای که چنین شهامتی از خود نشان دادند بیان کرد: ایشان در نماز عید فطر فرمودند که اسرائیل باید تنبیه شود و به واقع نیز اینچنین شد و از سوی دیگر مسئولان نظامی که در این موشک باران و عملیات دخیل بودند تقدیر می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب
  • بازتاب سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان در رسانه‌های انگلیسی‌زبان
  • عملیات وعده صادق قاعده جدیدی در دنیا بنیان کرد
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران
  • روایت روزنامه عبری از فروپاشی بازدارندگی اسرائیل
  • دفاع موشکی ایران در برابر رژیم صهیونیستی غرب و اروپا را مبهوت خود کرد
  • مهم‌تر از «پهپاد» و «موشک» چیست؟
  • پهپاد، موشک، رسانه
  • سالن ورزشی شهید فخری‌زاده در اختیار فدراسیون کشتی قرار گرفت
  • رسانه‌های هند درباره عملیات «وعده صادق» چه نوشتند؟