Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ منوچهر مکی فرمانده انتظامی شهرستان دهلران  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت : توسعه فضای کسب کار و تمایل کاربران به سمت خرید آنلاین در فضای مجازی با توجه شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اخیرکه بر سرعت آن افزوده شده است و همچنین حذف واسطه‌ها و دسترسی آسان افراد به یکدیگر باعث شده مردم تصمیم بگیرند از محیط فیزیکی دور شوند و در بستر اینترنت اقدام به خرید و سفارش کالا نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مجرمان سایبری با هدف کلاهبرداری از شهروندان و با سوء استفاده از شرایط موجود اقدام به راه اندازی کانال‌ها و صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی مختلف مبنی بر اینکه می‌توانند با کمترین قیمت و مناسب‌ترین کیفیت محصولات و خدمات درخواستی را در کمترین زمان ممکن سفارش و دریافت نمایند. فلذا با کمی تامل و شناخت در صورت مواجهه شدن با موارد ذیل اقدام به خرید نمایند.

- به متقاضیان وام‌های کم بهره وحتی بدون ضامن اعطا کنند ودراین فرآیند باجعل عناوین برخی از شرکت‌ها و موسسات مبالغی را از شهروندان تحت عنوان هزینه استعلام و یا ثبت نام اولیه اخذ و پس از آن دیگر پاسخگوی آن‌ها نخواهند بود.

- فروش مدرک تحصیلی کاردانی معادل تا دکتری در ۷ روز

- فروش کولر‌های گازی پنجره‌ای و اسپیلت با کمترین قیمت

- فروش تضمینی گندم کود‌های کشاورزی با توجه شروع فصل پاییز

- استخدام تعداد محدودی نیروی کار در فضای مجازی به صورت دورکاری با درآمد ماهانه بالا با پورسانت و مزایا در شرکت معتبر.

- پخش عمده پوشاک زنانه مردانه برند

- فروش گوشی‌های تلفن همراه ریجستر شده

- فروش برنج اصل ایرانی، هندی، پاکستانی با کمترین قیمت

او اضافه کرد : رایج‌ترین شیوه کلاهبرداری در فضای مجازی مربوط به بخشی است که افراد برای خرید یک جنس خاص، تصمیم می‌گیرند بیعانه پرداخت کنند. آن هم بدون این که کالا را دیده یا سالم بودنش را بررسی کرده باشند. در این موارد ممکن است فروشنده از افراد مختلف بیعانه بگیرد و بعد از دریافت پولی که مدنظرش است، گوشی تلفنش را خاموش کند.

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران بیان کرد: شهروندان در هنگام معامله از طریق سایت‌های مجازی بسیار مراقب باشند، در خرید‌های آنلاین به افراد ناشناس اعتماد بی‌جا نکنند و اجناس را حضوری، پس از بازدید و چک کردن خریداری و پولش را ترجیحا نقد بپردازید یا همان لحظه کارت به کارت کنید.

او تاکید کرد: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را با استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و همچنین خطوط ۰۸۴۳۳۷۲۳۶۰۰-۰۸۴۲۱۸۳۲۱۲۷ گزارش نمایند.

انتهای پیام / غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضای مجازی کلاهبرداری اینترنتی نیروی انتظامی هشدار پلیس فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۶۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور

ایسنا/هرمزگان رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با هدف پیشگیری از کلاهبرداری از دانش آموزان با شیوه فروش سوالات کنکور توصیه های لازم را ارائه کرد.

احسان بهمنی، امروز (ششم اردیبهشت ماه)، در در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کلاهبرداران و مجرمان سایبری از هر فرصتی برای سوء استفاده و کلاهبرداری از مردم استفاده می کنند گرچه پلیس فتا نیز بصورت مستمر با آنان برخورد کرده و عرصه را برای اقدامات مجرمانه این افراد ناامن کرده است، اما آگاهی مردم نیز عامل مهمی در ناکام گذاشتن این افراد است.

وی با بیان این که کلاهبرداران با توجه به نزدیک شدن به کنکور اقدام به تبلیغات کذب درجهت خرید و فروش سوالات کنکور می‌کنند، افزود: افراد کلاهبردار بعد از ارتباط با مشتریان خود و با جلب اعتماد آنها، با استفاده از پیام‌رسان‌های موازی اقدام به تبلیغ و فروش غیرقانونی برخی سوالات همراه با جواب می‌کنند که بسیاری از این سوالات مربوط به آزمون‌های سال‌های گذشته است.

این مسئول انتظامی اظهار کرد: برخی از این کلاهبرداران با ادعاهایی نظیر تضمین قبولی در دانشگاه‌های عالی و کسب رتبه برتر در کنکور، داوطلبان و خانواده‌های آنان را اغفال می‌کنند و پس از دریافت وجوه میلیونی و کلاهبرداری نه تنها هیچ سوالی را ارسال نمی‌کنند بلکه دیگر پاسخگوی تماس‌های آنان هم نیستند.

رییس پلیس فتا استان هرمزگان با اشاره به اینکه چنین ادعاهایی مبنی بر فروش سوالات کنکور و حتی امتحانات نهایی در فضای مجازی کاملا جعلی بوده و دانش‌آموزان نباید به این آگهی‌های دروغین اعتنا نکنند، از عموم شهروندان خواست ضمن توجه جدی به توصیه‌های پلیس فتا فریب این گونه کلاهبرداری‌ها نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک وهرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir گزارش کنند و ویا از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!
  • هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سوالات کنکور