Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت گفت: برای قرنطینه بیمارانی که از نظر فضای فیزیکی، شلوغی خانواده یا وضعیت اقتصادی در شرایط نامناسبی قرار دارند به حدود ۴۰ هزار تخت نقاهتگاهی در هتل‌‌ها، مهمانسراها و اماکن اقامتی دستگاه‌‌های اجرایی نیاز داریم که در دستور کار قرار گرفت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ جلسه شورای ناظرین طرح شهید قاسم سلیمانی(گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا) با حضور وزیر بهداشت، جمعی از معاونین وزارت بهداشت و ناظرین این طرح در دانشگاه‌‌های علوم پزشکی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید نمکی در این نشست اظهار کرد: خدا را شکر می‌‌کنیم که وضعیت بیماری در کشور به ویژه در شهرستان‌‌هایی که آبان‌‌ ماه محدودیت در آنها اعمال شد، رو به بهبود است و پیش‌‌بینی کرده بودند که در این ماه، مرگ‌‌های 800 تا یک هزار مورد در روز را تجربه کنیم اما خوشبختانه آمارها رو به بهبود است و هنوز اثرات محدودیت‌‌های جدید و طرح شهید قاسم سلیمانی خودشان را نشان نداده است.

وی افزود: برای قرنطینه بیمارانی که از نظر فضای فیزیکی، شلوغی خانواده یا وضعیت اقتصادی در شرایط نامناسبی قرار دارند به حدود 40 هزار تخت نقاهتگاهی در هتل‌‌ها، مهمانسراها و اماکن اقامتی دستگاه‌‌های اجرایی نیاز داریم که در دستور کار دکتر کولیوند و بخش پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی قرار گرفته است؛ همچنین باید برای همکاران مشارکت کننده در این طرح، وسایل لوازم حفاظت فردی به مقدار کافی تامین شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: باید برای ارزیابی پیشرفت طرح شهید سلیمانی در استانها و دانشگاه‌‌های علوم پزشکی، شاخص‌‌های ارزیابی تعریف کنیم و بتوانیم در هر نشستی به روسای دانشگاه‌‌ها بازخوردهای لازم از پیشرفت‌‌ها و اشکالات را بدهیم.

نمکی تاکید کرد: باید مراکز سرپایی و تست گیری از افراد مشکوک در کشور حداقل به 5000 مرکز یا پایگاه یا مرکز مدیریت بیماری را در شهرها و حاشیه شهرها برسانیم تا دسترسی مردم به مراکز تشخیصی، بهداشتی و تست‌‌گیری افزایش پیدا کند.

بازدید میدانی معاون کل وزیر بهداشت از طرح محل محور شهید سلیمانی در قزوینکولیوند مسئول امور پشتیبانی "طرح شهید قاسم سلیمانی" شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان وزارت بهداشت سردار قاسم سلیمانی بهداشت و درمان وزارت بهداشت سردار قاسم سلیمانی طرح شهید قاسم سلیمانی وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۶۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  وزیر بهداشت در سفر به سمنان و بازدید از مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان گفت : این یکی از مراکز مهم درمان سرطان در کشور است که ساخت آن از سال ۹۰ آغاز شده و پس از پیشرفت ۵۰ درصدی، تامین اعتبار تکمیل آن در این دولت انجام شد و به مرحله بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های پیشرفته در حوزه سرطان وارد این مرکز شده و درحال نصب است افزود: اعتبار این مرکز ۴۵ میلیارد تومان بوده و ۱۱۰ میلیارد تومان دیگر هم در این دولت تخصیص اعتبار شده است.
وزیر بهداشت گفت: این مرکز مجهز به بخش‌های آزمایشگاه، پزشکی هسته‌ای، شیمی درمانی، رادیو تراپی و دستگاه‌های پیشرفته سی تی اسکن است و با پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصدی تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.
وزیر بهداشت همچنین در خصوص ارائه خدمات این مرکز گفت: علاوه بر سمنان، استان‌های دیگر هم میتوانند از خدمات لازم در این‌مرکز و درمان بیماری سرطان بهره‌مند شوند.
وی به اجرای پویش ملی سلامت اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح افرادی که مشکوک به بیماری سرطان‌هستند غربالگری و خدمات درمان برای آنان ارائه میشود.
دکتر عین اللهی از برنامه ریزی برای درمان رایگان سرطان در کشور خبر داد و گفت: با توجه به اینکه دارو‌های بیماران سرطانی دارو‌های خاص محسوب و گران قیمت هستند در قالب این طرح دولت این دارو‌ها را در مراکز خدمات بهداشتی ارائه خواهد کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ویلاسازی طرح نهضت‌ملی مسکن در دامغان تداوم یابد/ لزوم ساخت بیمارستان دوم
  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • در عملیات سپاه علیه اسرائیل از چه موشک هایی استفاده شد؟
  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده است
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور دو و نیم برابر می شود
  • عکس العمل فرمانده ارتشی وقتی حس کرد کسی شده است!
  • «خدا رو شکر بین لشکر عشق هنوز قاسم سلیمانی زیاده»
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت