Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@17:26:05 GMT

دستگیری کلاهبردار 60 میلیاردی

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۶۲۲۵

دستگیری کلاهبردار 60 میلیاردی

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری یک نفرکه به بهانه سرمایه گذاری صنعتی از 15 مال باخته مبلغ 60 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ سرهنگ  "جلیل موقوفه ای" در تشریح این خبر اظهار کرد: روز شنبه هشتم آذرماه مردی به معاونت قضائی ستاد پلیس پیشگیری تهران مراجعه  و با  ارائه برگ دستور قضائی مبنی بر جلب و بازداشت متهم پرونده کلاهبرداری اظهار داشت، متهم  از افراد زیادی به بهانه  سرمایه گذاری در پروژه های صنعتی کلاهبرداری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: شاکی در ادامه اظهار داشت ،  60 میلیارد ریال از سرمایه و  15 تن  از بستگان و آشنایان خود را به عنوان سرمایه اولیه برای راه اندازی کارخانه صنعتی در اختیار متهم  که مردی 41 ساله است قرار داده اند و متهم نیز با ارائه اسناد مجعول شامل خرید زمین ،تجهیزات صنعتی و غیره  اعتماد آنان را جلب کرده و بعد از گرفتن مبالغ به مدت 4 سال متواری شده و هیچ اثری از خود بر جای نگذاشته است.

موقوفه ای افزود: تیمی از ماموران پلیس پیشگیری مسئولیت پرونده را برعهده گرفتند و با شناسایی مخفیگاه وی در حوالی خیابان فاطمی موفق شدند متهم را در یک عملیات پلیسی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم در بازجویی های اولیه به بیش از 30 فقره کلاهبرداری ، به روش جلب سرمایه اولیه و ارائه اسناد مجعول به سرمایه گذاران اعتراف کرده ، افزود: همچنین وی اظهار داشت مبالغ دریافتی را تبدیل به ملک به نام همسرش کرده است .

رئیس پلیس پیشگیری تهران به شهروندان توصیه کرد:  در انجام سرمایه گذاری های خود دقت بیشتری داشته باشند و از متخصصان  این امور که همان وکلا و کارشناسان حقوقی می باشند استفاده کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ دستگیری کلاهبردار 60 میلیاردی پلیس پیشگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۶۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط انبار لاستیک قاچاق در بروجرد

به گزارش قدس آنلاین، سردار یحیی الهی روز پنجشنبه اظهار داشت: ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی و آگاهی بروجرد به همراه کارشناس اداره تعزیرات در پی کسب خبری مبنی بر احتکار انواع لاستیک های خارجی در انبار منزلی واقع در یکی از شهرک های شهرستان، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع در محل حضور یافتند و ۵۰۰ حلقه انواع لاستیک خارجی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه ارزش لاستیک های احتکاری توسط کارشناسان مربوطه ۸۰ میلیارد ریال ارزیابی شده است، تصریح کرد: متهم با تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی تحویل داده شد.

دستگیری کلاهبردار سکه های تقلبی در الیگودرز

فرمانده انتظامی الیگودرز نیز گفت:در پی مراجعه شهروندان به ماموران پلیس آگاهی و اعلام اینکه یک نفر در قبال فروش مقادیری سکه تقلبی مبالغی را از آنان کلاهبرداری کرده است، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ علی اسدالهی اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی با انجام کارهای اطلاعاتی، کلاهبردار را شناسایی و طی عملیاتی ضربتی دستگیر کردند که متهم به کلاهبرداری معترف و ۲۰۰ عدد سکه تقلبی از وی کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان فریب افراد فرصت طلب و سودجو را به بهانه فروش سکه های قدیمی، باستانی و اشیای قدیمی نخورند و در صورت برخورد با اینگونه موارد بلافاصله از طریق تلفن ۱۱۰ پلیس را در جریان قرار دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط انبار لاستیک قاچاق در بروجرد
  • بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد
  • دستگیری قاتل در کمتر از ۳ ساعت در دهلران
  • دستگیری قاچاقچی مسلح در جنوب تهران
  • بازداششت کلاهبردار رسیدساز جعلی در شیراز
  • دستگیری کلاهبردار و کشف ۴۱ فقره کلاهبرداری در خرم آباد
  • بازداشت یک شرور مسلح در محله شوش تهران
  • کلاهبرداری ۲ میلیاردی با ترفند فروش طلا در سایت واسطه‌گر
  • دستگیری شرور و عامل تیراندازی در تهران
  • دستگیری کلاهبردار رسید ساز جعلی در غرب استان تهران