Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-20@15:35:38 GMT

تداوم روند تامین ارز و ترخیص کالاهای اساسی

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۶۲۳۲

تداوم روند تامین ارز و ترخیص کالاهای اساسی

بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار بررسی ارزش اظهاری کالاهای وارداتی بر اساس ارزش مندرج در تاریخ آخرین ویرایش ثبت سفارش قبل از اظهار گمرک ملاک عمل گمرک خواهد بود.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، ستاد تنظیم بازار با توجه به محدودیت منابع ارزی و عدم تخصیص و تأمین ارز در فاصله زمانی ثبت سفارش اولیه کالاهای اساسی و ضروری توسط واردکنندگان همچنین در راستای تسهیل حفظ روند تأمین کالا این تصمیم را اتخاذ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم در راستای اجرای تبصره بند ۲ دستورالعمل تصمیمات یکصد و دوازدهمین کارگروه تنظیم بازار در خصوص درخواست بررسی پیش بود ارزش کالاهای اساسی و ضروری وارده مطابق با قیمت ثبت سفارش کالاها بر اساس تاریخ تمدید یا تاریخ ویرایش ثبت سفارش‌ها (فاصله زمانی ۱۶ مرداد ۹۷ تا ۵ مرداد ۹۸) بوده است.

همچنین در صورتی که پس از لحاظ شرایط فوق، پرونده‌های حل اختلاف نشده وجود داشته باشند موضوع پرونده‌های مربوطه قابل طرح و رسیدگی در مراجع رسیدگی به اختلافات گمرکی (کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی و تجدید نظر موضوع موارد ۱۴۶ و ۱۴۴ امور گمرکی) خواهند بود.

کد خبر 458388

منبع: ایمنا

کلیدواژه: صادرات واردات تخصیص ارز ترخيص كالاهاي اساسي منابع ارزي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ثبت سفارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۶۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاق ۴۰ تُن کود شیمیایی در گونی‌های گچ ساختمانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار رضا بنی اسدی فر گفت: قرار بود بار گچ ساختمانی دو دستگاه کامیون تریلر پس از انجام تشریفات گمرکی در محوطه تجاری گمرک مرز مهران به کامیون‌های یکی از کشور‌های همسایه غربی بارگیری شود و با آن کامیون‌ها از مرز ایران خارج شده و وارد کشور همسایه شود.

­

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ترخیص کار، انجام تشریفات گمرکی محموله هر ۲ خودرو را به ساعات پایانی کار موکول می‌کند، افزود: ترخیص کار، اقدام به دور کردن هر ۲ کامیون از یکدیگر و پارک آنها در دو نقطه مختلف در محوطه پارکینگ کرده تا در فرصتی مناسب بار را تخلیه و همزمان در کامیون‌های دیگر بارگیری و از کشور خارج کند.

­

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا گفت: این اقدام ترخیص کار موجب می‌شود تا کارکنان یگان حفاظت گمرک استان ایلام به وی مشکوک شوند و هر ۲ کامیون را با هماهنگی مرجع قضایی توقیف کنند.

­

سردار بنی اسدی فر افزود: در بازرسی کارکنان یگان حفاظت گمرک از بار هر دو خودرو مشخص شد، در داخل گونی گچ ساختمانی، کود شیمیایی اوره با برند یکی از شرکت‌های داخلی جاسازی شده است.

­

­سردار بنی اسدی فر با بیان اینکه ترخیص کار، صرفا بار گچ ساختمانی را در مدارک گمرکی اظهار کرده بود، گفت: این پرونده به همراه متهمان به مرجع قضایی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • قاچاق ۴۰ تُن کود شیمیایی در گونی‌های گچ ساختمانی
  • حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی مشخص شد
  • کشف ۴۰ تن کود شیمیایی قاچاق
  • حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی ابلاغ شد
  • اغاز مانور نظارتی براماکن تامین وتولید وبسته بندی کالاهای اساسی
  • ذخایر کالاهای اساسی به وضعیت مازاد رسید
  • افزایش قیمت کالاهای اساسی وارداتی با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تخلف است
  • گران شدن این کالاها تخلف است!
  • افزایش قیمت کالا‌های اساسی وارداتی با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تخلف است
  • حقوق و عوارض گمرکی کالا‌های اساسی و ارزش افزوده یک درصد شد