Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، علیرضا رزم‌حسینی در این جلسه بیان کرد: تمامی صادرکنندگان دارای پروانه صادراتی (از ابتدای سال ۱۳۹۸ به بعد) با استفاده از واردات در مقابل صادرات با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌توانند به ایفای تعهدات ارزی خود بپردازد.

وی ادامه داد: در صورت عدم تحقق ایفای تعهدات ارزی از این طریق، صادرکنندگان حداکثر ۴ ماه از تاریخ صدور پروانه صادراتی فرصت دارند تا از طریق عرضه در سامانه نیما تعهدات ارزی خود را ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: کمیته اقدام ارزی سازمان توسعه تجارت و بانک مرکزی موظف هستند موارد فوق را پیگیری کنند و اقدامات و برخوردهای قانونی لازم را در صورت لزوم انجام دهند.

رزم حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل قرارگاه جهش تولید با حضور نمایندگان دستگاه‌های حاکمیتی تصریح کرد: در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم و در این شرایط همه دستگاه‌های مرتبط باید با هماهنگی همدیگر تصمیمات کلان اتخاذ کنند که این قرارگاه نیز در همین راستا است.

وی همچنین اقناع افکار عمومی را از دیگر وظایف این قرارگاه دانست و گفت: بخشی از کارهای قرارگاه اتخاذ تدابیر لازم برای اقناع افکار عمومی نسبت به تصمیمات گرفته شده در حوزه مباحث اقتصادی است.

ترخیص ۴ میلیون تن کالا از گمرکات کشور از زمان ابلاغ مصوبه ستاد اقتصادی دولت

بنا بر اعلام شاتا، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تصمیمات اخیر ستاد اقتصادی دولت و رئیس جمهوری در خصوص ترخیص کالاهای اساسی اعلام کرد: از زمان ابلاغ این تصمیم ۴ میلیون تن کالا از گمرکات کشور ترخیص شده است که این کار بسیار مهم و حائز اهمیتی بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه برای تقویت پول ملی هم‌راستا با بانک مرکزی حرکت خواهیم کرد، گفت: جلوگیری از افزایش بی‌رویه نرخ ارز و تقویت پول ملی رسالت بانک مرکزی است و کارهای انجام شده توسط وزارت صمت نیز هم‌راستا با اهداف بانک مرکزی است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۶۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دارایی اسرائیل شرایط اقتصادی تل آویو را وخیم توصیف کرد

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی سه‌شنبه نسبت به شرایط وخیم اقتصادی در سرزمین های تحت اشغالی این رژیم هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، اسموتریچ در نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و مقامات بلندپایه صهیونیست در آن نسبت به وخامت اوضاع اقتصادی اسرائیل ابراز نگرانی کرده است.

خبرگزاری سما به جزییات بیشتر این نامه اشاره نکرده است.

گردشگری و توریسم سهم زیادی از درآمدهای اقتصادی اسرائیل دارد. بنا بر اعلام بانک مرکزی، تل آویو در سال گذشته نزدیک به هفت میلیارد دلار از این محل درآمد داشته است. پس از حمله به غزه ورود توریست ۸۰ درصد کاهش داشته است و از زمان حمله به کنسولگری ایران این میزان به صفر رسیده است.

بندر ایلات مهمترین مرکز واردات و صادرات رژیم صهیونیستی است که تحت تاثیر حملات انصارالله یمن به حالت نیمه تعطیل درآمده است با توجه به خودداری شرکت‌های بیمه از دادن خدمات به کشتی‌هایی که از تنگه باب المندب تردد می کنند و هزینه چند برابری دور زدن این تنگه، دولت اشغالگر صهیونیست تصمیم گرفته که این افزایش هزینه را فقط برای کشتی‌هایی که حامل مایحتاج اساسی هستند، متقبل شود.

از طرفی صادرات اقلام کشاورزی و گل تقریبا متوقف شده است و این محصولات در حال خراب شدن هستند، نکته حائز اهمیت این است که پس از حمله به کنسولگری ایران، هیچ کشتی کانتینری یخچال دار وارد بندر ایلات نشده است و عملا در این مدت صادرات دریایی اقلام کشاورزی رژیم صهیونیستی به صفر رسیده است.

از سوی دیگر، رسانه‌های صهیونیست یکشنبه این هفته و پس از حمله موشکی و پهپادی تنبیهی و مشروع ایران به سرزمین های اشغالی گزارش دادند که رهگیری ده‌ها موشک و پهپاد ایرانی توسط اسرائیل در شب گذشته حدود پنج میلیارد شیکل (۱.۳۵ میلیارد دلار) برای تل‌آویو هزینه داشته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش بانک مرکزی به چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی/ مدیرعامل اسبق بانک صادرات: ارز باید تک نرخی شود/ معاون رئیس جمهور: تلاش دولت این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم
  • بانک تجارت؛پیشتاز در تسهیلات تکلیفی
  • تغییر رویکرد بانک‌های استان بوشهر به توسعه محوری
  • چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی در راه بازار / نقدینگی افزایش می‌یابد؟
  • دولت به جای مداخله قیمتی در بازار ارز مداخله مقداری کند
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰هزار تومانی به بازار/ زلزله رشد نقدینگی در راه است؟
  • وزیر صمت به سمنان سفر می‌کند/ افتتاح ۴ پروژه اقتصادی
  • وزیر دارایی اسرائیل شرایط اقتصادی تل آویو را وخیم توصیف کرد
  • قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی
  • تامین به موقع و درست ارز توسط بانک مرکزی