Web Analytics Made Easy - Statcounter

خدابخش گفت: بسیج حقوق دانان استان در همکاری با دستگاه قضای استان نسبت به ارائه خدمات مشاوره ای حقوقی به عموم مردم در راستای برقراری صلح و سازش میان طرفین دعوا اقدام کرده که در حال اجرا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد خدابخش، مسئول سازمان بسیج حقوق دانان و وکلای خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک با اشاره به اینکه دستگاه قضای همواره با ورودی پرونده بسیاری به منظور رسیدگی قضایی مواجه است، اظهار کرد: پایین بودن اطلاعات حقوقی و قضایی عموم مردم عامل بسیار مهم در بروز بسیاری از اختلافات است که بروز این آسیب ها را باید با ارائه مشاوره های حقوقی و برگزاری کلاس های آموزی کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدابخش بیان کرد: در همین راستا، قوه قضاییه در سال 98 سازمان بسیج حقوق دانان را به منظور کمک به این نهاد و همکاری با دادگستری ها به پای کار دعوت کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح هر مسجد یک حقوق دان عنوان کرد: اجرای این طرح از جمله همکاری های میان نهاد بسیج حقوق دانان با دستگاه قضا در استان است.

وی درباره نحوه اجرای این طرح گفت: اجرای این طرح در قالب برگزاری کلاس های مشاوره ای برای عموم همچنین ارائه مشاوره های حقوقی رایگان به اشخاصی که طرف دعوا هستند، در حال اجرا است.

وی بیان کرد: در مناطق روستایی استان 49 روستای با آسیب بالا که پرونده های قضایی بسیاری دارند را شناسایی کردیم تا به صورت رایگان و مستمر برای ساکنان این روستاها در محل مساجد این روستاها کلاس های آموزش عمومی مشاوره حقوقی برگزار و مشاوره حقوقی فردی برای متقاضیان ارائه شود.

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان و وکلای خراسان شمالی همچنین گفت: در مناطق شهری استان نیز 54 مسجد شناسایی شده اند تا در هر ماه پس از نماز مغرب و عشا طی دو جلسه خدمات مشاوره ای به اشخاصی که نیاز به مشاوره حقوقی دارند، ارائه شود.

وی یادآور شد: نهاد بسیج حقوق دانان استان برای اجرای این طرح علاوه بر اینکه 80 مشاور را سازمان دهی کرده است همچنین 100 قاضی استان نیز برای آموزش همگانی پای کار آمده اند.

وی افزود: اساتید دانشگاهی، سر دفتران اسناد رسمی، کارشناسان حقوقی و وکلا که تعداد آنان بیش از 200 نفر است نیز در اجرای این طرح با بسیج حقوق دانان استان همکاری می کنند.

خدابخش در خاتمه با تاکید بر این نکته که تمامی این خدمات حقوقی رایگان در راستای برقراری صلح و سازش میان طرفین دعوا است، بیان کرد: نهاد بسیج حقوق دانان استان در تلاش است با ارائه این خدمات به عموم مردم سطح آگاهی های مردم را ارتقا دهد و از تشکیل پرونده های قضایی در دستگاه قضای استان بکاهد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بسیج حقوق دانان استان اجرای این طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۶۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرفه آموزی معتادان در حال بهبود برای ورود به بازار کار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سید محمد ملیحی معاون دادستان عمومی و انقلاب قم با بیان اینکه نظارت بر جمع آوری معتادین و متجاهرین در سطح شهر معرفی به مراکز ترک اعتیاد و پیگیری درمان، کاهش آسیب و بازتوانی آنان از اقدامات مستمر دادسرای انقلاب استان است گفت: هم اکنون ۱۷۱ نفر از افراد تحت درمان در مراکز اعتیاد ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر در حال حرفه آموزی اشتغال و کسب درآمد هستند.

معاون دادستان قم کارگاه خیاطی، مرغداری، آموزش آشپزی، آموزش نانوایی، گلخانه، قالیبافی، باغبانی، جوشکاری، سنگ کاری، بلوک زنی، فنرزنی و لنت اتومبیل و سقف کاذب را از کارگاه‌های فعال در مراکز ترک اعتیاد قم عنوان و بیان کرد: حرفه آموزی، فعالیت و کسب درآمد معتادان در حال بهبود می‌تواند به آنها کمک کند تا پس از خروج از کمپ با استفاده از مهارتی که آموخته اند، وارد بازار کار شوند و مجدد گرفتار دام اعتیاد نشوند.

معاون دادستان قم با تقدیر از مبلغان دینی و مشاوران تخصصی مذهبی که در مراکز درمانی مشغول به کار هستند گفت: برقراری ارتباط موثر با بیماران کمپ، خانواده درمانی، ارائه مشاوره‌های تخصصی به فرد بیمار و خانواده او، مهارت افزایی، یادگیری و حرفه آموزی بیمار و خانواده اش، رشد و تقویت تربیت دینی آنها، آگاهی بخشی و ارائه مشاوره به خانواده‌ها در مساجد، محله‌ها و بوستان‌ها از اقدامات این مبلغان برای کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

دیگر خبرها

  • کارگاه "راهبرد حقوقی و هماهنگی برای آزادی فلسطین" در استانبول برگزار شد
  • آغاز به کار سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ در بوشهر
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت منصوب شد
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی 
  • بسیج جامعه پزشکی مهاباد خدمات رایگان ارائه کردند
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • حرفه آموزی معتادان در حال بهبود برای ورود به بازار کار
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی