Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@21:51:37 GMT

غذای گرم بچه هیئتی‌ها بر سفره نیازمندان

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۶۳۰۳

غذای گرم بچه هیئتی‌ها بر سفره نیازمندان

خبرگزاری مهر؛ مجله مهر _ مرضیه کیان: فعالیتشان از حدود ۴ سال پیش در یکی از هیئت‌های شرق تهران شروع شد. قبل از اینکه سر و کله کرونا پیدا شود هر دوشنبه غذای گرم می‌پختند و بین نیازمندان پخش می‌کردند، اسم این دوشنبه‌ها را گذاشته بودند"دوشنبه‌های امام حسنی".

حمید حقیقی فرد ۳۵ سال دارد و یکی از بچه‌های همین هیئت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از فعالیت بچه‌ها بعد از فراگیری ویروس کرونا می‌گوید: «وقتی کرونا شروع شد تصمیم گرفتیم تغییراتی در روند توزیع غذا داشته باشیم. از اول ماه رمضان تا آخر ماه هر روز پخت غذا داشتیم. هر روز حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ پرس غذا.... وقتی ماه رمضان تمام شد قرار گذاشتیم تا دو بار در هفته پخت غذای گرم داشته باشیم؛ دوشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها. به صورت ماهیانه هم ارزاق بسته‌بندی می‌کنیم و لباس جمع‌آوری می‌کنیم و بین نیازمندان توزیع می‌کنیم.»

بین بچه‌های هیئت از سن ۱۶، ۱۷ سال هست تا ۳۲، ۳۳ سال که همه در این چند ماهی که کرونا بین مردم جاخوش کرده، پای کار ایستادند تا گوشه ای از درد مردم نیازمند کم کنند. از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا هم روزانه ۱۰۰۰ بطری آبمیوه طبیعی بین بیمارستان‌های جنوب شهر پخش می‌کردند؛ بیمارستان‌هایی که مردم ضعیف‌تر بستری بودند.

حقیقی فرد از نحوه شناسایی افراد نیازمند می‌گوید: «در این چند سالی که توزیع غذای گرم داشتیم، خیلی از خانواده‌های نیازمند را شناسایی کردیم که حتی شناسنامه هم برایشان تهیه شده و به عنوان افراد ثابت هستند. بعضی از خانواده‌ها از طریق موسسه‌های خیریه و گروه‌های جهادی معرفی می‌شوند و بعضی‌ها را هم تیم شناسایی پیدا می‌کنند.»

بچه‌های هیئت پخش غذای گرم و بسته‌های ارزاق را علاوه بر اینکه بین محله‌های هرندی، خاک سفید و میدان خراسان، انجام می‌دهند، در حومه تهران هم پخش می‌کنند؛ در محله‌هایی مثل بومهن، رودهن، قرچک ورامین، کوره آجرپزی‌های خارج تهران و بخش‌هایی از شهر کرج.

تیم پخش از لحاظ روحی آسیب می‌بینند

حقیقی فرد از سختی کار تیم‌های پخش می‌گوید: «دوستانی که در تیم‌های پخش هستند و به طور مستقیم با خانواده‌ها در ارتباطند، از لحاظ روحی خیلی آسیب می‌بینند؛ چون آن‌ها درد این خانواده‌ها را با چشم می‌بینند، چیزهایی که امکان تصویربرداری از آن به دلیل حفظ آبروی خانواده‌ها و نشکستن عزت نفسشان وجود ندارد، مثلاً یکی از دوستان پخش، صحنه غم انگیزی را از خانمی که دو فرزند دارد در جریان توزیع غذای گرم همین دوشنبه گذشته تعریف کرد «وقتی غذاها را به دست این خانم دادیم از شدت خوشحالی جلوی روی ما روی زمین نشست و رو به قبله سجده شکر به جای آورد.»

خانواده‌هایی که جز خانوار ثابت ما در لیست پخش غذای گرم هستند، هر هفته چشم انتظار هستند. این را به قطع می‌توانم بگویم که فقط در وعده‌هایی که ما این غذاها را به خانه‌شان می‌رسانیم، طعم گوشت و مرغ را می‌چشند.»

اول همسایه بعد خودت

یک ماهی می‌شود که طرح جدیدی از طرف این بچه‌های پای کار به راه افتاده که به پویش مردمی «همسایه» نام گرفته و در فضای مجازی تبلیغات آن دیده می‌شود. آنقدر موج مثبت این تیم خوب بود که چند هیئت دیگر هم به آن‌ها ملحق شدند و به پویش «همسایه» پیوستند.

این پویش با هشتگ «اول همسایه بعد خودت» سعی دارد تا با جمع‌آوری کمک مردمی، مرهمی برای خانواده‌های نیازمند در روزهای سرد زمستان باشد؛ روزهایی که سرمای هوا مشکلات خانواده‌های نیازمند را از قبل بیشتر می‌کند.

با وجود این‌که این پویش تازه شروع شده، اما بچه‌های هیئت با حمایتی که از طرف مردم دیده‌اند، ایمان دارند که این طرح هم با استقبال خوبی روبرو می‌شود و می‌تواند دل تعداد زیادی از بچه‌ها و خانواده‌های مستمند را شاد کند.

در این دو هفته‌ای هم که تعطیلی داریم، تصمیم گرفتند هر ۱۴ روز را پخت غذا داشته باشند.

حالا دیگر کار هیئت فقط محدود به دوشنبه‌ها نیست. با شروع این پویش در فضای مجازی، دغدغه آن‌ها که کمک به نیازمندان بود، در هر روز و هر ساعت شده، روز و شب و نصفه شب هم ندارد.

کد خبر 5083415 مرضیه کیان

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا قرچک ورامین رودهن شهر کرج تهران کمک به نیازمندان کمک به محرومان اطعام نیازمندان گروههای جهادی هیئت مذهبی شیوع کرونا ماه مبارك رمضان صفحه اول روزنامه ها مطبوعات ایران دکه روزنامه ویروس کرونا محسن فخری زاده کاریکاتور مقام معظم رهبری وزارت دفاع دفاع مقدس جنگ تحمیلی تورم شهید اسرائیل شهدا خانواده ها دوشنبه ها غذای گرم بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۶۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی مد با الهام از یک غذای مکزیکی! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • طراحی مد با الهام از یک غذای مکزیکی! (عکس)
  • نقش مهم شبکه خانواده در حل بسیاری از مسائل جامعه
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • اهدای ۴۷۲۷ قلم لوازم ضروری زندگی به نیازمندان خراسان‌ جنوبی
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان