Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها خبر برگزاری جشنواره‌ای در حوزه فرهنگ و هنر رسانه‌ای شده است؛ جشنوار ه‌‍ای که برگزارکنندگانش مخاطبان را برای مهاجرت به ترکیه تشویق می‌کنند! - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مدتی است که خبر برگزاری جشنواره‌ای فرهنگی و هنری به نام تراوک در فضای رسانه‌ای کشور منعکس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشنواره در چهار بخش عکس، فیلم، کاریکاتور و داستان با موضوع خانه و خانواده، مهاجرت و سفر برگزار می‌شود و آنگونه که در فراخوانش درج شده است، به منظور نکوداشت ایرج اعتصام- یکی از اساتید و پیشکسوتان هنر معماری در ایران- برپا شده است.

اما با جست‌وجویی مختصر در فضای مجازی، درمی‌یابیم که تراوک در اصل نام بنگاهی تجاری در کشور ترکیه است که در حوزه ارائه خدمات مسکونی از ابتدا تا انتها و دریافت کارت اقامت، امور خرید، فروش و اجاره املاک، مشاوره و سرمایه‌گذاری و همچنین راه‌اندازی مشاغل جدید در شهر آلانیای ترکیه فعالیت می‌کند. شرکت تراوک در مارس 2018 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و طبق اطلاعاتی که خود ارائه داده است، تاکنون توانسته زمینه اقامت، خرید و اجاره مسکن بالغ بر 2000 ایرانی در شهر آلانیای ترکیه را فراهم کند و هم‌اکنون نیز به عنوان مجری و اسپانسر، اقدام به برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی و هنری تراوک کرده است.

با مراجعه به سایت این بنگاه تجاری، با اطلاعات متنوعی از جمله چگونگی مهاجرت، جزئیات و کم و کیف کسب اقامت و خرید و اجاره انواع و اقسام ملک اعم از آپارتمان، اداری و تجاری در کشور ترکیه مواجه می‌شویم؛ در بخشی از سایت تراوک آمده است: "به راحتی می‌توانید در ترکیه اقامت داشته باشید. نکته مهم این است که نوع اقامت شما باید با اهدافی که برای مهاجرت دارید مطابقت داشته باشد تا بتوانید به هدف خود برسید."

اما آنچه از ماهیت و کارکرد این بنگاه تجاری استنباط می‌شود، این است که این بنگاه دعو تشویق و ترغیب مخاطبان ایرانی خود برای سفر و مهاجرت به کشور ترکیه را دارد؛ حال، مشخص نیست که چنین بنگاهی که اساسا دفتر آن در شهر آلانیای ترکیه واقع است، چگونه توانسته است جواز برگزاری جشنواره‌ای فرهنگی و هنری در ایران-آن هم در چنین مقیاس، ابعاد و تبلیغات گسترده‌ای- را دریافت کند.

اما از کارکرد تشویقی این بنگاه برای مهاجرت به ترکیه که بگذریم، نکته قابل تأمل دیگر این است که در شرایط کنونی که ویروس مهلک کرونا در اقصی نقاط جهان فراگیر شده است، نرخ مرگ و میر و روند ابتلای بسیاری از مردم جهان به این ویروس کشنده از شیبی نگران‌کننده پیروی می‌کند و پزشکان و کارشناسان حوزه سلامت مدام همگان را به خانه‌نشینی و پرهیز از مسافرت دعوت می‌کنند، چگونه بنگاهی تجاری همچنان بر نمایش و تبلیغ جاذبه‌های توریستی ترکیه تأکید و مردم را برای سفر به این کشور تشویق می‌کند.

به نظر می‌رسد که مسئولین و دست‌اندرکاران حوزه فرهنگ و هنر کشور و در رأس آنها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی این حوزه، باید در تخصیص مجوزهای برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری  بیش از پیش دقت و حساسیت داشته باشند. به‌ویژه در مقطع کنونی که بازار سوء افعالی چون پول‌شویی و تزریق پول‌های شبهه‌آمیز به حوزه فرهنگ و هنر داغ‌تر از همیشه است، لازم است روند نظارت و پایش فعالیت‌ها و رویدادهای دایر شده در حوزه فرهنگ و هنر کشور با جدیت و ممارست بیشتری از سوی مسئولین و نهادهای ذیربط دنبال شود.

گودرزی: حمایت‌های دولت و مسئولین از هنرمندان خنده‌دار است/در گوشه آتلیه‌ام مشغول کارملنزهای بی‌باک| عکاسی که برای ثبت کرونا تا «ووهان» چین رفت!/ ماجرای دختری که از درد، پنجه برتخت بیمارستان می‌ساییدپوسترهایی به مناسبت ترور شهید محسن فخری‌زاده+عکس

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه داستان فیلم کاریکاتور عکاسی هنرهای تجسمی فرهنگ و هنر ترکیه داستان فیلم کاریکاتور عکاسی هنرهای تجسمی فرهنگ و هنر حوزه فرهنگ و هنر فرهنگی و هنری برای مهاجرت جشنواره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۶۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد اظهار داشت: نمایشگاه کتاب که هر ساله در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، مهمترین رویداد فرهنگی کشور است و به دلیل بین‌المللی بودن این رویداد، از دیگر کشورها نیز برای عرضه کتاب به ایران می‌آیند، به همین دلیل این نمایشگاه از ظرفیت‌های بالایی در زمینه دیپلماسی فرهنگی برخوردار است.

وی افزود: بسیاری از گروه‌های جامعه هر ساله منتظر و پیگیر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند و اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با این نمایشگاه را رصد می‌کنند. فکر می‌کنم به هر میزانی که کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب را بالا ببریم و کتاب‌های کیفی‌تری عرضه کنیم تأثیر آن را در جامعه و فرهنگ کشور خواهیم دید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نمایشگاه کتاب را گردهمایی بزرگ کتابخوانی و کتاب دوستی در ایران دانست و ادامه داد: نمایشگاه کتاب به نوعی شب قدر کتاب‌خوانان و کتاب دوستان است و هر میزان کیفیت برگزاری آن بهتر باشد و کتاب‌هایی که در دسترس مردم نیست در نمایشگاه توسط ناشران عرضه شود در کتابخوانی کشور هم اثر مثبت دارد.

طباطبایی‌نژاد داشتن برنامه‌های فرهنگی مروج کتابخوانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را ضروری عنوان کرد و گفت: با برنامه‌های متنوع می‌توان فرهنگ کتابخوانی را بهبود بخشید، یکی از رسالت‌های نمایشگاه می‌تواند رصد وضعیت کتابخوانی کشور باشد. کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در عرصه‌های مختلف فعالیت دارد و یکی از دغدغه‌های مهم اعضای این کمیسیون حوزه کتاب و مطالعه در جامعه است.

وی بیان کرد: وضعیت کتاب و کتابخوانی، کتابخانه‌ها و نمایشگاه کتاب مورد توجه کمیسیون فرهنگی است و نظارت و ارزیابی سالانه‌ای از وضعیت این حوزه توسط گزارش‌هایی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی دریافت می‌کند، انجام می‌دهد.

نماینده مردم اردستان در مجلس یادآور شد: در موضوع بودجه کارهای خوبی در چهارسال گذشته انجام داده‌ایم و رایزنی‌های خوبی در این رابطه بین دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور شکل گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که از دوران نوجوانی و طلبگی به طور مرتب از نمایشگاه کتاب بازدید داشته است، خاطرنشان کرد: خاطرات خوبی از نمایشگاه دارم و حضور این حجم از کتاب دوست و کتابخوان در نمایشگاه همیشه برایم جذاب بوده است.

گفتنی است سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به دو شکل حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 6080396

دیگر خبرها

  • کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم
  • جام صفوی منجر به توسعه گردشگری ورزشی اردبیل می‌شود
  • برگزاری جشنواره فرهنگی رود و ریل در استان لرستان
  • برگزاری نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی قم
  • لزوم تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در حوزه معادن
  • بسیاری از مردم هر سال منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای معرفی ظرفیت‌های خرم‌آباد ضروری است
  • برگزاری بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد فرهنگی - ورزشی آذربایجان شرقی ۲۸ اردیبهشت در کلیبر
  • «ده سالگی» به جشنواره انیمیشن انیماتسیه لهستان رفت
  • نشانی مراکز مهم اداری در استانبول