Web Analytics Made Easy - Statcounter

نبی اله قائدرحمتی گفت: آنفلونزای فوق حاد پرندگان در 3 استان مشاهده شده است، بنابراین لازم است مردم از تردد در اطراف تالاب ها و آبگیرهای لرستان خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛نبی اله قائدرحمتی در این خصوص ،اظهار کرد: با توجه به این که در سه استان کشور آنفلونزای پرندگان مشاهده شده ضروری است تا ساکنان مناطق تالابی، سدها و پرورش دهندگان طیور مراقب شیوع این بیماری از پرندگان مهاجر به طیور و ماکیان خود باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه افراد از نزدیک شدن و رفتن به تالابها جدا" خودداری واز هر گونه تردد غیر ضروری خودداری کنند افزود: در صورت بروز هر گونه تغییر در رفتار طیور و یا تلفات، مراتب به دامپزشکی یا محیط زیست اطلاع رسانی شود تا اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون فنی حفاظت محیط زیست لرستان تصریح کرد: هم اکنون فصل مهاجرت پرندگان است و در این روز ها پرندگان زیادی در کنار تالاب ها حضور دارند که لازم است جوامع بومی محلی از نزدیک شدن طیور خود به این کانون ها جلوگیری کنند.

او  با اشاره به اینکه تاکنون موردی از آنفلونزای پرندگان در استان مشاهده نشده است،گفت: افرادی که اقدام به نگهداری طیور می کنند ضروری است تا از خروج طیور و تماس آنها با سایر پرندگان جلوگیری کنند تا پرندگان از این بیماری در امان باشند.

قائدرحمتی خاطرنشان کرد: در استان لرستان حدود 15 تالاب و بیش از 10 سد و آب بند وجود دارد که احتمال ورود پرندگان مهاجر به آنها دور از انتظار نیست که با توجه به مشاهده آنفلونزای پرندگان در یکی از استان های همجوار ضروری است تا نکات لازم در این راستا به دقت رعایت شود.

او با بیان اینکه امسال صید و شکار ممنوع بوده است ،تاکید کرد: شهروندان از گوشت پرندگان صید شده به هیچ عنوان استفاده نکنند چرا که هر گونه تماس با پرندگان آلوده احتمال انتقال بیماری را دارد، در همین راستا گشت های مشترک دامپزشکی، محیط زیست و بهداشت فعال شدند و روزانه در سطح مناطق پر خطر به گشت و کنترل می پردازند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پرندگان تالاب آنفلونزا آنفلونزای پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۶۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است

به گزارش سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، احمد محمودزاده در جمع روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: امسال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است. این نام‌گذاری براساس نیاز کشور صورت گرفته است و باید در مجموعه‌های مختلف و حوزه‌های متفاوت از آن بهره گرفت. آموزش و پرورش هم باید به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این زمینه تأثیرگذاری خود را داشته باشد. نقش مرجعیتی و آگاهی‌رسانی و تبیین این موضوع بر عهده وزارت آموزش و پرورش است. باید این فرهنگ‌سازی در افکار عمومی شکل گیرد.

وی با بیان اینکه بیشترین، بهترین و مهمترین تولید در همه نظامات، تربیت نیروی انسانی است، افزود: مهمترین سرمایه کشور که در همه اسناد بالادستی به آن اشاره شده، سرمایه نیروی انسانی است. تولید این سرمایه در داخل آموزش و پرورش صورت می‌گیرد. حفظ و گسترش دستاوردها توسط این افراد صورت می‌گیرد.

محمودزاده تصریح کرد: آموزش و پرورش از سال‌های گذشته جهت‌گیری‌هایی را شروع کرده که امسال باید به نتیجه برسد. همه برنامه‌ریزی‌ها برای تحقق و اجرای سند تحول بنیادین، برای مرجعیت معلم و مرجعیت کتاب درسی است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش بیشترین بهره‌مندی را امسال داشته باشیم، گفت: در جلسه‌ای که امسال در ابتدای سال رییس جمهور در جمع مدیران ارشد صحبت می‌کردند، نگاه به ظرفیت آموزش و پرورش خیلی مهم بود به این صورت که به وضع مطلوب دست پیدا کنیم. ایشان به تسهیل و تسریع کار مردم و تکریم مردم تاکید داشتند. باید رضایت مردم جلب شود. همچنین باید تبیین کارها به خوبی صورت گیرد.

محمودزاده از قدردانی وزیر آموزش و پرورش از فعالیت‌های سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی خبر داد و گفت: وزیر آموزش و پرورش همچنین تاکید بر همکاری، انسجام و همکاری در درون وزارت آموزش و پرورش، جلب مشارکت و نظارت داشتند. اینها از توصیه‌های مهم وزیر آموزش و پرورش است که باید محقق شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تاکید کرد: تلاش ما در سازمان باید سازنده باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • انتقال مفهوم کرامت به مردم ضروری است
  • شکسته شدن رکورد بارش ۱۰ ایستگاه‌های هواشناسی درجنوب سیستان وبلوچستان
  • دامداران از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند
  • هشدارنارنجی جوی: تداوم بارش‌های رگباری درسیستان و بلوچستان
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است
  • بازگشت فلامینگو ها پس از چند سال به تالاب گاو خونی
  • مسوولان برای مقابله با سیل احتمالی چابهار در آماده باش کامل قرار دارند
  • کوچ پرندگان به تالاب کمجان
  • ورود سامانه بارشی به هرمزگان و رگبار شدید باران
  • پاکبانان فداکاری می‌کنند اما نتیجه‌ای نمی‌بینند/ ببینید مردم چطور با بی‌توجهی به این قشر آسیب می‌زنند (فیلم)