Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان گفت: از ابتدای امسال با پادرمیانی اعضا شورای حل اختلاف ویژه زندان، در ۸۵۳ پرونده سازش شد.

احمد جعفری با اشاره به ثبت یک هزار و ۱۰۰ پرونده در شعب ویژه صلحی زندان‌های گرگان و گنبد در هشت‌ماهه امسال، اظهار کرد: ۷۷ درصد این پرونده‌ها با گذشت شاکیان مختومه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این هشت ماه با پادرمیانی اعضا شورای حل اختلاف، خیرین، بزرگان و ریش‌سفیدان ۳۰۰ نفر که در آستانه ورود به زندان یا در زندان بودند به آغوش خانواده‌هایشان بازگردانده شدند.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری گلستان بیان کرد: جرائم غیر عمد، دیون مالی و مسائل خانوادگی موضوع بیشتر پرونده‌های است که این افراد در آنها درگیر بودند.

بر اساس اعلام شورای حل اختلاف گلستان، شعب صلحی شورای حل اختلاف زندان، هفت سال قبل با هدف کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و به‌منظور تلاش برای گرفتن رضایت در پرونده‌های جرائم مالی غیر عمد و پرونده‌های قتلی که بدون طرح و نقشه قبلی و ناتوانی در کنترل خشم اتفاق افتاده تشکیل شد.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی گلستان شورای حل اختلاف گلستان شورای حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۶۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مصالحه در بیش از ۲۱هزار پرونده شوراهای حل اختلاف درهرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ از تعداد ۴۶ هزار و ۷۹۸ فقره پرونده ارجاعی به شعب مختلف شوراهای حل اختلاف این استان که قابل صلح و سازش بوده است ۲۱ هزار و ۳۴۱ پرونده به سازش منجر شده است.

وی این میزان از صلح و سازش را چیزی در حدود ۴۶ درصد از کل پرونده‌های قابل صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان عنوان کرد.

قهرمانی یادآور شد: در راستای سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم تلاش برای ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قصاص از طریق استفاده از ظرفیت‌های شوراهای حل اختلاف، با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان هرمزگان طی سال گذشته ۳۳ فقره پرونده قتل عمد با محکومیت قصاص به مصالحه منتهی شده است.

وی در ادامه افزود: طی سال گذشته در مجموع تعداد ۹۵ هزار و ۷۳۹ فقره پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان وارد و تعداد ۹۳ هزارو ۲۳۰ فقره پرونده با اتخاذ تصمیم مناسب، مختومه شده است.

این مقام قضایی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ هیأت های صلح نیز در مناطق مختلف استان هرمزگان موفق به ایجاد مصالحه در ۸۷ درصد از پرونده های ارجاعی شده اند.

رییس کل دادگستری هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات موفق شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است که بر این اساس در سال گذشته با تلاش و همت همکاران قضایی و کارکنان شوراهای حل اختلاف به همراه معتمدان محلی و صلح یاران، تعداد ۳۰۵ نفر از زندانیان که عمدتاً محکومان جرایم مالی و غیر عمد بوده اند از زندان‌های استان آزاد شده اند و همچنین از محکومیت ۳۴۰ نفر دیگر به مجازات حبس نیز جلوگیری شده است.

کد خبر 6062617

دیگر خبرها

  • آزادی ۳۱۸ مددجوی جرائم غیر عمد از زندان های کرمان
  • پرونده قتل در دزفول منجر به صلح و سازش شد
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیرعمد در شهرستان مراغه
  • کمک ۵۰۰ میلیون تومانی نیکوکاران زارچی در جشن گلریزان
  • سازش در پرونده قتل در پویش «به حرمت امام علی(ع)»
  • سازش پرونده قتل در دزفول
  • صلح و سازش یک پرونده قتل در دزفول
  • سازش در پرونده قتل پس از ۵ سال در دزفول
  • ایجاد مصالحه در بیش از ۲۱هزار پرونده شوراهای حل اختلاف درهرمزگان
  • سازش پرونده قتل با پویش به حرمت امام علی (ع) می بخشم در دزفول