Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: همتی رئیس کل بانک مرکزی در اینستاگرام نوشت:رهبر معظم انقلاب، در دیدار ۴ آذرماه ۹۹ با اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی، نکات مهم و راهبردی درخصوص اقتصاد کشور بیان فرمودند. ایشان در بخشی از بیاناتشان درمورد نحوه تأمین کسری بودجه دولت، روش فروش اوراق و سهام دولت را مورد تأکید قرارداده و استقراض از بانک مرکزی و انتشار پول برای تأمین کسری بودجه را نفی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از بابت عنایت ویژه ایشان به کنترل پایه پولی و نقدینگی در جهت مهار تورم صمیمانه قدردانی میکنم. همراهی دولت محترم در تأمین کسری بودجه ۸ ماه اول سال، از طریق انتشار اوراق بدهی و فروش سهام نیز قابل تقدیر است.

امیدوارم با توجه به مجوز‌های قانونی اخذ شده، این روند، در ماه‌های باقیمانده سال نیز، با جدیت ادامه یابد تا بتوان بودجه امسال را به صورت سالم و با کمترین اثرات جانبی بر اقتصاد کلان و معیشت مردم، تأمین مالی کرد.

بانک مرکزی نیز با توجه به آرامش موجود در بازار‌ها و چشم انداز آن، ضمن تقویت اقدامات و جدیت برای ایجاد تعادل در بازار ارز، ازکلیه ابزار‌های پولی در دسترس خود، در نیل به تورم هدف گذاری شده استفاده خواهد کرد.

سیاست‌های احتیاطی کلان برای جلوگیری از ناترازی سیستم بانکی و اثر آن بر متغیر‌های پولی و تورم در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد در این راستا شورای پول و اعتبار نیز پیشتر کنترل رشد ترازنامه شبکه بانکی را به تصویب رسانده وهمکاران من دستورالعمل‌های مرتبط با این مصوبه وسقف‌های تعیین شده برای میزان رشد دارایی بانک‌ها را بزودی اعلام خواهند کرد.

با توجه به تغییر قابل ملاحظه در انتظارات تورمی در هفته‌های اخیر، امید می‌رود که با این اقدامات التهابات و ناطمینانی‌های تورمی کاهش یافته و از مسیر کاهش تورم انتظاری در افق پیش رو، بستر مناسب تری برای فعالیت بنگاه‌های اقتصادی و تقویت سرمایه گذاری و جهش تولید فراهم شود.  

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: رهبر انقلاب سهام بودجه همتی بانک مرکزی نقدینگی پایه پولی اوراق صراط کسری بودجه بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۶۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه استقلال قیمت گذاری شد

شرکت فرابورس در نامه رسمی شرایط فروش باشگاه استقلال را نیز اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در حالی که کمتر از یک هفته تا مهلت مقرر از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تفکیک مالکیت پرسپولیس و استقلال باقی‌مانده، سازمان خصوصی‎سازی در همکاری با فرابورس، شرایط فروش باشگاه استقلال را نیز اعلام کرده است.

نکته مهم اینکه شرایط پرسپولیس و استقلال به صورت کاملاً یکسان خواهد بود و خریداران آنها باید حداقل ۲۰ درصد از مبلغ را به صورت نقدی پرداخت کنند و برای باقیمانده می‌توانند تا شش سال بعدی چک بدهند.

همچنین خریدار باشگاه استقلال نیز موظف است که بدهی معوقه و دستمزد اعضای تیم را پرداخت کرده و این باشگاه را از زیان انباشته خارج کند و در غیر این صورت امکان بازگشت مالکیت به وزارت ورزش و جوانان وجود خواهد داشت.

بر اساس اعلام سازمان خصوصی‌سازی، ۵۱ درصد از سهام باشگاه استقلال با رقمی در حدود هزار و هشتصد میلیارد تومان به فروش خواهد رسید که البته در صورت فروش قسطی این رقم با سود سالیانه ۲۳ درصد اعمال خواهد شد.

این قیمت حدود ۳۰۰ میلیارد کمتر از باشگاه پرسپولیس است که نشان می‌دهد مجموع سهام پرسپولیس و استقلال حدود ششصد میلیارد تومان تفاوت قیمت دارد و از این نظر باشگاه پرسپولیس گران‌تر قیمت‌گذاری شده است.

نکته مهم اینکه پیش از این بانک تجارت به عنوان کارگزار فروش استقلال اعلام شده بود اما حالا بانک صنعت و معدن این وظیفه را برعهده خواهد داشت.

نکته دیگر اینکه زمان فروش سهام باشگاه استقلال ۲۱ فروردین ماه اعلام شده که یک هفته بعد از عرضه سهام پرسپولیس است اما در نهایت با توجه به فروش باشگاه پرسپولیس و تفکیک مالکیت دو تیم، به زعم وزارت ورزش مشکلی برای مجوز حرفه‌ای دو باشگاه وجود نخواهد داشت.

گفته می‌شود بانک تجارت برای خرید سهام استقلال با وزارت و سازمان به توافق رسیده و احتمالاً در روزهای آینده این معامله انجام خواهد شد.

کد خبر 739418

دیگر خبرها

  • انفجار در کسری بودجه و بدهی عمومی فرانسه 
  • تورم انگلیس ماندگار است؟
  • بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد
  • معاون رئیس جمهور: بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد/ آئین‌نامۀ حقوق و دستمزد در هیئت دولت تصویب شد
  • معاون رئیس جمهور: بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد
  • اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  • بهترین ابزار مهار نوسان اخیر ارزی، اوراق گواهی بود
  • باشگاه استقلال قیمت گذاری شد
  • عامل تورم در سال ۱۴۰۲ چگونه مهار شد؟
  • دوره‌ تیره و تار بانک مرکزی آمریکا