Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - کتابخانه فرهنگسرای اندیشه هر هفته اقدام به معرفی، نقد و بررسی مختصری از کتاب های مطرح و تازه منتشر شده در بستر شبکه های اجتماعی می کند.
به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، رمان «بوی مار» نهمین کتاب منیرالدین بیروتی و پنجمین رمان این نویسنده‌ی نام‌آشنای ایرانی است که در فضای مجازی فرهنگسرای اندیشه معرفی ومنتشر میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«کتاب بوی مار» بیروتی نیز همچون بقیه‌ی آثار این نویسنده‌ی شاخص روزگار ما، زبان و فرمی متفاوت با آثار دیگرش دارد. او این بار به‌دلیل فرم روایت رمانش (نامه‌نگاری و روزنامه‌نگاری) زبانی روان‌تر برگزیده. با این کار در ظاهر خواندن «بوی مار» را سهل‌تر کرده اما در عین حال شکل ذهنی داستان، فراز و نشیب‌های خاص خودش را دارد.
منیرالدین بیروتی با رمان جدیدش قصه‌ی «عمید» را برایتان روایت می‌کند. کسی که فقط نامش برای شروع چند قصه کافی‌ست و خود گویای معانی بسیار و حتی متضادی است. عمید به دیگران و به‌ عزیزانش نامه می‌دهد و در این جهت است که سعی می‌کند پرده از رازهای واقعه بردارد.
عمید مرد نام‌ها و نامه‌هاست. کسی که زندگی‌ش در میان نام‌ها و نامه‌ها پیچ و تاب می‌خورد و قصه‌ی خود و دیگرانش شما را میخکوب می‌کند.
در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
"این را همیشه به‌یاد داشته باش که هر کسی (خوب بشنو و خوب بفهم که می‌گویم «هر کسی») بگوید یا بخواهد که به تو نشان بدهد (با هر زبان و هر شیوه‌ای) که رمزآلود است و عجیب و مرموز، یا ابله است و یا شیاد و هرکدام هم که باشد درهرحال دوری جستن از او امری است واجب و حتی فریضه‌ای است محتوم!”
گففتی است این کتاب توسط شهرام ریاحی فر از کارشناسان حوزه کتاب و کتابخوانی در فضای مجازی فرهنگسرای اندیشه معرفی شده است.
علاقمندان جهت مشاهده و آشنایی با این کتاب می توانند به صفحه مجازی فرهنگسرای اندیشه andishe.farhangsara و یا به سایت andisheh.farhangsara.ir مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فرهنگسرای اندیشه بوی مار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۶۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «باغ کَج» نوشته فریبا کریمی به تازگی توسط انتشارات نفیر منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این کتاب که نخستین رمان نویسنده آن است، روایت زندگی جوانی به نام بهمن است که پس از ازدواج مجدد خانه و زندگی اش را ترک کرده و این اتفاق شروع مسیر تغییرات تازه در زندگی شخصی و خانوادگی او می‌شود.

کریمی، متولد هشتم اردیبهشت‌ماه ۱۳۷۱ در تایباد، دارای مدرک کارشناسی هنر در رشته‌ی طراحی فرش است. او نوشتن را از هفت سال پیش با انجمن روایت در مشهد آغاز کرده و تاکنون با انجمن میعاد در شهرستان تایباد ادامه داده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«سرش را بلند کرد و به عقب برد. آسمان پر از ستاره‌های ریز بود. تنش کوفته و خسته بود. انگار بار سنگینی را برداشته بود. به نبودنِ حریرا در خانه عادت نداشت. به هر طرف که نگاه می‌کرد اثری از او می‌دید؛ گلدان‌هایی که گوشه‌ی حیاط ردیف بودند، نازِیخی که لبه‌ی باغچه گذاشته بود و شاخ و برگ‌های آن آویزان شده بود. حریرا نازِیخی را بیش‌تر از گلدان‌های دیگرش دوست داشت. تشت رختی که پای شیر آب دَمر شده بود. نعناع‌هایی که لب باغچه کاشته بود و دیوارهایی که هر روز عصر حریرا روی آن آب می‌پاشید و بوی کاه‌گل آن در طول شب در حیاط و خانه می‌پیچید. خانه از نبودِ حریرا سوت‌وکور شده بود اما چاره‌ای نداشت و باید برای آمدنش صبر می‌کرد».

این کتاب با ۱۷۲ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۶۰ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 6085164 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • انتقام از بلاگر معروف به خاطر اختلاف بر سر تبلیغات
  • چاپ یک‌رمان پلیسی دیگر از فردریک دار/«آموزش آدمکشی» در بازار نشر
  • عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر
  • توضیحاتی در رابطه با انتشار نامه اداری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در فضای مجازی/ کمافی سابق امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد
  • پادشاه داستان‌های ترسناک چگونه اولین گام را برداشت؟
  • جنجال حراج کتاب‌های کتابخانه تربیت تبریز در فضای مجازی
  • کتاب‌های ادبیاتی جذاب
  • کتاب های پرفروش سال ۱۴۰۳
  • جنگ موقعیت‌های دراماتیکی برای نوشتن دارد
  • پادشاه داستان های ترسناک چگونه اولین گام را برداشت؟