Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندارایلام؛ استکبار جهانی بداند که خون شهدای ما هدر نمی رود و هر یک از دانشمندان و بزرگان ما را ترور کند هزاران نفر جایگزین او شده و راه او را ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ازایلام، قاسم سلیمانی دشتکی صبح امروز یکشنبه ۹ آذر ماه در نشست فوق العاده ستاد استانی مبارزه با کرونا که با موضوع طرح غربالگری محله به محله برگزار شد، ضمن محکوم کردن ترور ناجوانمردانه دانشمند فاضل هسته ای کشور گفت: شهید فخری زاده خدمات ارزنده ای در بحث کرونا و ساخت نخستین کیت تشخیص کرونا و همچنین در خصوص انرژی صلح آمیز هسته ای داشت و اینجا شهادت این دانشمند برجسته کشور را به مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و ملت شریف ایران اسلامی تبریک و  تسلیت عرض می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: استکبار جهانی بداند که خون شهدای ما هدر نمی رود و هر یک از دانشمندان و بزرگان ما را ترور کند هزاران نفر جایگزین او شده و راه او را ادامه خواهند داد.

وی با اشاره به ترورهای اوایل انقلاب گفت: آیا بعد از ترور شهید بهشتی هزاران شهید بهشتی دیگر در کشور ایجاد نشد، آیا بعد از ترور شهید رجایی و شهید باهنر رئیس جمهور و نخست وزیر وقت و دیگر اعضای کابینه دولت، دیگر دولت ها تشکیل نشدند! 

وی افزود: خون شهدا باعث بارور شدن بیشتر انقلاب خواهد شد و در حال حاضر نیز به همین صورت است.

استاندار ایلام در بخش دیگری از صحبت های خود از عملکرد ستاد استانی مبارزه با کرونا ابراز رضایت کرد و گفت: امروز با همکاری خوب مردم و پای کار بودن مسئولان درگیر در کار ستاد استانی مبارزه با کرونا و با اعمال محدودیت های جدید خوشبختانه توفیقات بسیار خوبی حاصل شده است که می طلبد در رسانه ها بر روی آن مانور زده شود و باعث امیدواری بیشتر مردم برای تداوم همکاری ها تا ریشه کنی کرونا شود. 

وی در ادامه گفت: در حال حاضر تمام ارکان نظام از نماینده محترم ولی فقیه در استان گرفته تا سپاه پاسداران و بسیج و نهادهای نظامی انتظامی و امنیتی، دستگاه قضا،  دستگاه های اجرایی اصناف و بازاریان و دیگر قشرها و البته با همراهی خود مردم در حال مبارزه برای از بین بردن ویروس کرونا هستند.

وی افزود: اینکه بالای ۹۰ درصد محدودیت ها در بازار رعایت می‌شود و یا ۹۷ درصد دستگاه های اجرایی مصوبات را اجرا می کند و در بحث محدودیت های شبانه بیش از ۹۵ درصد رعایت شده آیا اینها به معنای پیروزی و موفقیت در بحث کرونا نیست!

سلیمانی دشتکی با عنوان این مطلب که در دو هفته گذشته رکورد بیش از ۴٠٠ بستری را داشته ایم و تعداد مرگ و میر ما نیز به ۱۱ نفر رسیده بود گفت: اما امروز خوشبختانه همکاری و همدلی مردم و مسئولان در مبارزه با کرونا جواب داده است تا در حال حاضر تقریبا میزان بستری های ما به نصف یعنی حدود ۲۲٠ نفز رسیده باشد و این به معنی نتیجه بخش بودن اقدامات ستاد کرونا است.

وی درخصوص محدودیتها در سطح ادارات نیز گفت: اینکه در مصوبه ستاد ملی کرونا ذکر شده که در مناطق قرمز حداکثر یک سوم کارکنان در محل کار خود حضور یابند به این معناست که اگر مدیر تشخیص دهد می‌تواند حتی آن را به یک چهارم یا یک پنجم نیز کاهش دهد و اینگونه مصوبات عملا به معنای تعطیلی دستگاه‌های اجرایی و ادارات می باشد.

استاندار ایلام با اشاره به مصاحبه‌ رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص تعطیلی ادارات، گفت: در آن مصاحبه اشتباه لفظی تعطیلی به معنای تعطیلی کامل دستگاه های اجرایی قلمداد شده بود و بعداً هم در مصاحبه‌ای که با صداوسیما و داشتیم بیان شد که لازم از طریق ستاد ملی کرونا این گونه تصمیمات ابلاغ گردد و باید منتظر مصوبه ستاد ملی کرونا باشیم.

وی در ادامه گفت: رئیس جمهور نیز در جلسه ستاد ملی کرونا بیان کرد که تعطیلی به آن شکل معنا ندارد و محدودیت های مناطق سه گانه ادامه یابد و ما هم بیان کردیم که ادارات می‌توانند حتی با نیروهای کمتری هم فعالیت‌های خود را ادامه دهند.

استاندار ایلام در ادامه خواستار انعکاس توفیقات بدست آمده در بحث کرونا شد و گفت: باید با انعکاس اخبار مناسب و امیدبخش به دنبال امید آفرینی در بین مردم باشیم نه اینکه فقط انتقاد کنیم و  مسائلی را که در اصل درست نیست و وجود ندارد را در جامعه انعکاس دهیم!

وی با تاکید بر این مهم که مسائل و مشکلات سیاسی و شخصی را در فضای دیگری پیگیری کنیم نه در مسائلی که با سرنوشت  و جان مردم در ارتباط است، گفت: امروز همه ما بایست در جبهه ای مشترک با کرونا مبارزه کنیم.

نماینده عالی دولت در استان در بخش دیگری از صحبت های خود به اجرای طرح مهم غربالگری محله‌ای که با محوریت بسیج و سپاه در حال اجرا است، گفت: طرح غربالگری به صورت معکوس کار بسیار بزرگی است که مقدمات آن به سرعت انجام شد و در حال حاضر در محلات استان  با کمک بسیج و سپاه در حال انجام است.

وی در ادامه گفت: در غربالگری مستقیم افرادی که به کرونا مبتلا شده‌اند قرنطینه می‌شوند و از تردد آنها  جلوگیری می‌شود و همچنین افرادی که با آنها در ارتباط بوده اند تست شده و پس از شناسایی مبتلایان قرنطینه می شوند.

وی افزود: اما در غربالگری معکوس ما محله به محله  افرادی را که بیماری زمینه ای دارند یا مسن هستند و یا خانم های باردار و همینطور افرادی که به کرونا مبتلا شده اند را شناسایی می‌کنیم و نیازهای آنها را برطرف می‌کنیم تا آنها در اجتماع حضور پیدا نکنند.

استاندار ایلام گفت: این برنامه با همت برادران بسیجی و سپاه پاسداران و همکاری نهادهای مختلفی همچون دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر،  نیروی انتظامی و دیگر نهادها به خوبی در حال اجراست و تاثیر مستقیمی در جلوگیری از انتشار بیماری و همچنین جلوگیری از بیماری افراد زمینه ای دارد.

وی در ادامه گفت: تقسیم بندی توسط سپاه و دانشگاه‌علوم‌پزشکی صورت گرفته و پایگاه‌های بسیج و همچنین مراکز درمانی و بهداشتی به عنوان پایگاه اصلی در محلات برای کمک رسانی به این گونه افراد در نظر گرفته شده است.

سلیمانی دشتکی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری خوب مردم و مسئولان در اجرا و رعایت پروتکلهای بهداشتی خواستار تداوم این همراهی و همدلی تا ریشه کنی ویروس کرونا شد. 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خون شهدا شهدای هسته ای دستگاه های اجرایی مبارزه با کرونا استاندار ایلام ادامه گفت ستاد ملی کرونا حال حاضر محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۶۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش ایران ۵ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است/ لزوم شناخت سیره و منش شهدا

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه ورزش ایران ۵ هزار شهید در دوران دفاع مقدس و ۷۳۵ ورزشکار را نیز به‌عنوان شهدای مدافع حرم تقدیم انقلاب کرده است، افزود: این تعداد شهید ورزشکار برای ما فرصت و غنیمت است تا منش و کردار آن‌ها را سرلوحه زندگی و کار قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد با حضور در منزل شهید «مهدی لب‌سنگی» و تجلیل از خانواده این فرمانده شهید همزمان با سالروز شهدای ورزشکار اظهار کرد: مقام شامخ شهدا ستودنی است؛ آن‌هایی که جان و مالشان را در طبق اخلاص گذاشتند و برای دفاع از مرز و بوم راهی جبهه‌های نبرد شدند.

وی با بیان اینکه ورزش ایران ۵ هزار شهید در دوران دفاع مقدس و ۷۳۵ ورزشکار را نیز به‌عنوان شهدای مدافع حرم تقدیم انقلاب کرده است، افزود: این تعداد شهید ورزشکار برای ما فرصت و غنیمت است تا منش و کردارشان را سرلوحه زندگی و کار قرار دهیم.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تصریح کرد: هدف از این دیدار آشنایی قهرمانان امروز با قهرمانان دیروز است تا سیره و منش شهدا را به خوبی بشناسند و آن را در زندگی خود جاری کنند.

صیرفی‌نژاد با اشاره به اینکه باید فرصت را غنیمت شمرد و با زندگی، مسلک و مرام شهدا آشنا شد، تصریح کرد: واجب دانستیم که از یک خانواده شهید ورزشکار بازدید کنیم و قرعه به نام فرمانده سپاه سراوان شهید ورزشکار نخبه مهدی لب سنگی افتاد.

وی خاطرنشان کرد: این شهید والامقام در عملیات سیستان و بلوچستان هنگام مقابله با اشرار به درجه رفیع شهادت نائل آمد. مقام والای این شهید گرانقدر را ارج می نهیم. امیدوارم با تزکیه نفس بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: فرمانده شهید لب‌سنگی یکم خرداد ۱۳۴۰ متولد شد و بصیرت و مهربانی، کم گویی و تواضع از ویژگی‌های شاخص او بود.

وی ادامه داد: این شهید جان برکف در رشته‌های ورزشی تکواندو، کونگ‌فو و کوهنوردی گوی سبقت را از دیگران ربود و خوش درخشید.

صیرفی‌نژاد افزود: شهید لب‌سنگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای مبارزه با اشرار و تحقق اهداف انقلاب راهی منطقه سیستان و بلوچستان شد و به مردم آن دیار خدمات فراوانی ارائه داد به طوری که یاد و خاطره اقدامات انجام شده او در اذهان مردم آن خطه ثبت شده است و هنوز از او به نیکی یاد می‌کنند.

وی تصریح کرد: فرمانده شهید مهدی لب سنگی ۱۵ مهرماه ۱۳۶۸ به دست اشرار و منافقان در عملیات سیستان و بلوچستان شهید شد و برای تحقق اهداف نظام و انقلاب اسلامی جانش را فدا کرد.

در ادامه این دیدار همسر فرمانده شهید لب سنگی گفت: در استان سیستان و بلوچستان با فقر و محرومیت زندگی کردیم و همواره راضی به رضای خداوند بودیم؛ فرزند سوم ما در آستانه تولد بود که خبر شهادت مهدی را به من اعلام کردند و من پس از تولد فرزندم او را «مهدی» هم‌نام پدرش نام نهادم تا یادش همیشه زنده بماند.

او ادامه داد: پس از شهادت مهدی با فرزندانم به اصفهان برگشتیم و تنها در آن زمان بود که به اندازه قطره‌ای از دریا مصیبت حضرت زینب (س) را درک کردم.

به گزارش ایمنا، اول اردیبهشت سالروز تولد شهید ابراهیم هادی در تقویم رسمی کشور به عنوان روز «شهدای ورزشکار» نام‌گذاری شده است؛ به همین مناسبت مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان همزمان با فرارسیدن سالروز شهدای ورزشکار ضمن دیدار با خانواده فرمانده شهید مهدی لب سنگی، مقام شامخ این شهید را ستود و از خانواده اش تجلیل کرد.

کد خبر 746669

دیگر خبرها

  • خدمت به خانواده شهدا جزو وظایف اصلی مسوولان است
  • خانواده های شهدا پاسداران واقعی ارزشهای انقلاب اسلامی هستند
  • خانواده‌های شهدا پاسداران واقعی ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقاء بخشند/ قدردانی نخست‌وزیر پاکستان از رهبر معظم انقلاب
  • ورزش ایران ۵ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است/ لزوم شناخت سیره و منش شهدا
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • اهدای گل به حافظان امنیت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چالدران
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران