Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید حسین حسینی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کووید-۱۹ در کشور و استان بوشهر افرادی اقدام به سرمایه‌گذارای در زمینه تولید ماسک سه لایه کردند.

او افزود: در حال حاضر پروانه بهره‌برداری برای ۴ واحد صنعتی تولید ماسک  در استان بوشهر صادر شده است و این واحد‌های صنعتی مشغول فعالیت هستند البته پروانه بهره‌برداری برای چند واحد تولیدی دیگر در روز‌های آینده صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: بر اساس آمار و اطلاعات موجود میزان ماسک تولیدی در استان بوشهر مازاد نیاز استان است و مشکلی در زمینه تولید ماسک در استان بوشهر وجود ندراد.

حسینی عنوان کرد: بخشی از نیاز واحد‌های تولیدی ماسک به پارچه، اسپانباندو متبلون با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت صمت، معاونت غذا و دارو وزارت بهدات و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان تامین شده است.

او ادامه داد: ماسک‌های تولید شده در واحد‌های تولیدی استان بوشهر در فروشگاه‌های منتخب و داروخانه‌ها عرضه می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در حال حاضر ورود انواع ماسک خارجی به غیرقانونی است چرا که ظرفیت لازم برای برطرف کردن نیاز در کشور وجود دارد. گمرکات نیز موظفند از ورود ماسک جلوگیری کنند.

حسینی بیان کرد: ماسک کالای سلامت محور است و واحد‌های تولید ماسک استان بوشهر علاوه بر داشتن تاییدیه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، پروانه ساخت و بهره‌برداری دارند.

او تاکید کرد: بخشی از ماسک‌های خارجی موجود در بازار مربوط به زمانی است که کشور با کمبود ماسک رو‌به‌رو بود و واردات در آن زمان آزاد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: اکنون سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاونت غذا و دارو بر مراکز عرضه نظارت دارد و درصورت مشاهده هر گونه بی‌قانونی تذکرات لازم را می‌دهد.

حسینی افزود: تاکنون گزارشی در خصوص واردات ماسک به شکل غیررسمی و به شکل کالای همراه ملوان از بنادر استان داده نشده است.

او گفت: قیمت مصوب ماسک ۱۳۰۰ تومان است و حتی برخی واحد‌های تولید اعلام کرده‌اند آمادگی عرضه با نرخ پایین‌تر در حجم بالاتر را دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تاکید کرد: ماسک‌های تولید شده در استان همه استاندارد‌های لازم را دارند.

انتهای پیام/م

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید ماسک واحد صنعتی وزارت صمت کمبود ماسک ماسک ایرانی معدن و تجارت استان بوشهر رئیس سازمان صنعت استان بوشهر واحد های تولید تولید ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۶۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان

درویشعلی حسن زاده گفت: در جلسه کارگروه رفع موانع تولید گلستان مشکلات این واحد‌ها بررسی و موانع تولید آنها مشخص و برای رفع این مشکلات تصمیم گیری شد.

او افزود: مشکلات این واحد‌های تولیدی مربوط به بانک کشاورزی، شرکت توزیع نیروی برق و سازمان جهاد کشاورزی استان بود که با همکاری نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رفع موانع تولید این واحد‌ها تصمیم لازم گرفته شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • آثار مثبت احیای واحد های تعطیل بیش از سرمایه‌گذاری‌ های جدید است
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر