Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- مسابقه دو تیم چوکای تالش با ملوان انزلی در ورزشگاه سردار جنگل رشت مثال بارزی است از حال و روز کنونی فوتبال استان و مردم گیلان امیدوارند با دیدن یک مسابقه جذاب حداقل برای دقایقی غم عدم حضور در سطح نخست فوتبال ایران را فراموش کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، دو تیم فوتبال چوکای تالش و ملوان انزلی از ساعت 14:45 دقیقه امروز در ورزشگاه سردار جنگل رشت برگزاری نخستین دربی گیلان در فصل جدید لیگ دسته اول آزادگان خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بخواهیم وضعیت فاجعه‌بار ورزش و فوتبال گیلان را به زبان ساده توضیح دهیم فقط کافی است این مسابقه را یک بار از اول مرور کنیم و بدانیم که چون ورزشگاه پوریای ولی تالش به دلیل نواقص بسیار مورد تایید مسئولان سازمان لیگ قرار نگرفته است این بازی در ورزشگاه شهری برگزار می‌شود که با وجود داشتن دو تیم پرطرفدار، در دو سطح نخست فوتبال ایران نماینده‌ای ندارد.

از رویارویی این دو تیم در مسابقات رسمی، سال‌ها می‌گذرد اما در آخرین بازی دوستانه خردادماه امسال ملوان موفق شده بود تا با 2 گل مهیار زحمتکش و محمدرضا محرمی حریف خود را شکست دهد اگرچه لازم به توضیح نیست که حالا هر دو تیم لیگ یکی هستند و انگیزه‌های یک مسابقه جدی رسمی با بازی دوستانه قابل مقایسه نیست.

بررسی وضعیت نمایندگان گیلان در لیگ دسته اول آزادگان/ گیلانی‌ها لیگ یک را «خوب» آغاز نکردندلیگ دسته اول فوتبال| تقابل تیم‌های گیلانی و مصاف بختیاری‌زاده با تیم سابقشکارفرمایان گیلانی با به‌کارگیری مجدد بیکاران شرایط کرونا از معافیت 2ساله حق بیمه برخوردار می‌شوند

شاید جالب باشد که بدانیم ریشه هر دو تیم به‌نوعی مشترک است و چوکا نیز به مانند ملوان کارش را از انزلی شروع کرد و نزدیک به سه دهه پیش غفور جهانی نهال استقلال انزلی را در این شهر کاشت و بازیکنان مطرحی همچون مرحوم سیروس قایقران و فرخ جهانی، پیشگاه هادیان و افشین ناظمی در این تیم به میدان رفته‌اند و حتی یک سال این تیم در لیگ سراسری قدس هم به‌عنوان نماینده گیلان حضور داشت.

پس از چند سال از فعالیت استقلال انزلی کارخانه صنایع کاغذسازی چوکا امتیاز این تیم را خریداری کرد و و یک سال بعد آن را به شهر تالش منتقل کرد و به‌کمک بهمن صالح‌نیا سنگ بنای یک تیم پرطرفدار در آن منطقه را بنا گذاشت تا در کنار ملوان، سپیدرود و استقلال رشت قطب چهارم فوتبال گیلان ظهور کند و این تیم با حضور موفق در لیگ دسته اول آزادگان و شکست‌ناپذیری در بازی‌های خانگی ورزشگاه تالش به قلعه عقاب‌ها معروف شد.

سقوط چوکا از سطح نخست فوتبال ایران حتی به لیگ دسته سوم هم کشیده شد اما این تیم باز هم ثابت کرد که برای ماندگاری یک تیم بیشتر از هر چیزی به هوادار نیاز است و همان هواداران دو آتیشه چوکا پشت تیم شان ماندند تا چوکا از لیگ دسته سوم پس از چند سال خود را به لیگ دسته اول بکشاند و حالا تالشی‌ها امیدوارند که آرام آرام خود را برای رویاپردازی حضور دوباره در لیگ برتر آماده کنند.

در طرف مقابل ملوان پس از یک فصل کابوس وار که فقط یک نفس تا سقوط به لیگ دسته دوم فاصله داشتند و در واپسین ثانیه‌ها ماندگاری خود را تثبیت کردند؛ حالا با تعطیلات مطلوبی که پشت سر گذاشته می‌خواهد همه چیز را فراموش کند و پس از دوری 5 ساله از لیگ برتر فصل آینده خود را به سطح نخست فوتبال ایران برساند.

برای این کار در مرحله نخست پژمان نوری مدیرعامل این تیم با حمایت نماینده مردم انزلی در مجلس، منطقه آزاد، نیروی دریایی، اسپانسر جدید و سایر مسئولان موفق شد تا بدهی‌های ارزی این تیم که به جاهای خطرناکی رسیده بود را از پیش پا بردارد و بازکردن پنجره نقل و انتقالات دست مازیار زارع را برای جذب بازیکنان مورد نظر باز بگذارد.

ملوانان که باید یک ماهی را به‌دلیل تخلفات روی داده در مسابقه فصل پیش این تیم با رایکای بابل دور از انزلی برگزار کنند این دربی فرصت مناسبی است که از گیلان خارج نشوند و بتوانند 3 امتیاز از دست رفته هفته گذشته را جبران کنند و در هفته‌های ابتدایی با تیم‌های بالانشین بینشان فاصله نیفتد.

این مسابقه که به مانند سایر بازی‌های فوتبال ایران به‌دلیل جلوگیری از گسترش شیوع کرونا بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد به‌صورت مستقیم از شبکه باران پخش می‌شود تا مردم گیلان ضمن دیدن یک مسابقه جذاب، حداقل برای دقایقی غم عدم حضور در سطح نخست فوتبال ایران را فراموش کنند.

انتهای پیام/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لیگ دسته اول دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۶۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه بهار فصل تخم گذاری پرستو‌های دریای است، گفت: پرستو‌های دریایی تیره در غرب تالاب انزلی ۱۰۰ لانه ساختند.
تورج صادقی با اشاره به ورود هزار پرستوی دریایی تیره به غرب تالاب انزلی افزود: این پرستو‌ها با آشیانه سازی در چندین کلونی بزرگ لانه گزینی خود را آغاز می‌کنند.
وی با بیان اینکه این گونه از پرنده‌ها کلونی در غرب تالاب بندر انزلی زاد آوری دارند اضافه کرد: عمق مناسب آب، پوشش گیاهی مطلوب و زنجیره غذایی کامل بستر مناسبی برای لانه گزینی این پرستو‌ها است.
صادقی گفت: کارشناسان محیط زیست همزمان با زاد آوری این پرنده ها، کار حلقه گذاری جوجه‌های این پرستو‌ها را آغاز می‌کنند. 
پرستو دریایی تیره با (نام علمی: Chlidonias hybridus) گونه‌ای پرستوی دریایی از تیرهٔ کاکائیان است. این پرستوی دریایی پرنده‌ای پرجنب و جوش است که برای به دست آوردن غذا شیرجه رفته و آن را می‌قاپد.
این پرنده اغلب در آب‌های داخلی زندگی می‌کند و در زمستان‌ها نیز گاه به صورت گذری در کرانه‌های دریا‌ها دیده می‌شود و بر علف‌های شناور روی آب در تالاب‌ها آشیانه می‌سازد. 
گیلان دارای بیش از ۳۰ هزار هکتار پهنه تالابی است و این پهنه‌ها زیستگاه بیش از ۳۰۰ گونه پرنده به خصوص پرندگان مهاجر است.

دیگر خبرها

  • درگذشت پیشکسوت فوتبال وسط زمین بازی/ کام استقلالی‌ها تلخ شد
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • ملوان آماده بازی حساس در جام حذفی مقابل سایپا
  • ملوان بدون مصدوم و محروم مقابل سایپا
  • افتتاح پایگاه تجمیعی سلامت خانواده شماره یک تالش
  • اوسمار: در فوتبال ایران زیاد وقت تلف می‌کنید
  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد
  • هفته بد مشهدی‌ها در لیگ دسته سوم فوتبال
  • شهریار و باقری در انزلی گلاویز شدند! (عکس)