Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@22:59:44 GMT

۸۰ درصد جمعیت شهرستان نیر غربالگری شده‌اند

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۶۷۴۳

۸۰ درصد جمعیت شهرستان نیر غربالگری شده‌اند

به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو روز یکشنبه در جریان سفر به شهرستان نیر و بررسی آخرین وضعیت طرح شهید سلیمانی در این شهرستان اظهار کرد: بسیجیان نیر در قالب اکیپ‌های مختلف بیش از ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر از جمعیت این شهرستان را پایش کرده و به سوالات مطرح شده بهداشتی و درمانی جواب داده‌اند.

وی با بیان اینکه از میان این جمعیت تنها ۴۸ نفر مشکوک به کرونا بوده‌اند، افزود: اکیپ‌های بررسی و پایش، این افراد را شناسایی و برای بررسی بیشتر به مراکز درمانی و بهداشتی هدایت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: با بررسی‌های بیشتر کادر درمان از این ۴۸ نفر ۲۶ نفر بصورت قطعی مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شد که از سوی پزشکان طرح دستور قرنطینه در منزل برای آنها صادر شده است.

استاندار اردبیل تشریح کرد: تیم‌های امدادرسان در حال کمک رسانی به خانواده‌های مستمند در قالب کمک‌های معیشتی هستند که امیدواریم بعد از سپری شدن زمان معین این خانواده‌ها و افراد مبتلا به کرونا بهبودی کامل خود را به دست بیاورند.

وی با بیان اینکه آمار افراد دارای بیماری زمینه‌ای در شهرستان نیر پایش شده است، افزود: آمار قبلی مرکز بهداشت با آمار فعلی طرح شهید سلیمانی مطابقت دارد که این مساله یک موفقیت برای کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا برای افراد در معرض خطر است.

بهنامجو اظهار امیدواری کرد: با شرایطی که برنامه‌ریزی شده و درصورت همکاری و مشارکت مردم، شهرستان نیر تا یک ماه آینده به وضعیت زرد بر می‌گردد و اوضاع در این شهرستان عادی خواهد شد.

او با اشاره به اینکه تیم‌های نظارتی و حمایتی در این شهرستان تشکیل شده، افزود: این تیم‌ها با همکاری بسیجیان، هلال احمر، بسیج اصناف با اشرافیتی که برای کنترل محل دارند با مشارکت خود مردم می توانند به بهترین شیوه مسایل را تحت نظر داشته باشند تا خدایی ناکرده از وضعیت موجود سو استفاده نشود.

استاندار اردبیل با تقدیر از فرمانده ناحیه بسیج شهرستان، فرمانداری، نیروی انتظامی، مراکز بهداشتی و مردم اظهار کرد: امروز وحدت و همدلی و درک همدیگر و کادر درمان یکی از وظایف مهم و بزرگ همه ماست و باید با همدلی در راستای ریشه‌کن کردن این ویروس ناخوانده همکاری و مشارکت کنیم.

شهرستان نیر در جنوب غرب اردبیل واقع است.

برچسب‌ها ویروس کرونا استان اردبیل استانداری اردبیل اکبر بهنام جو 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان اردبیل استانداری اردبیل اکبر بهنام جو ویروس کرونا استان اردبیل استانداری اردبیل اکبر بهنام جو اخبار کنکور شهرستان نیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۶۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز جامع غربالگری اتباع در شهرستان ری

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: یکی از اولویت های اصلی مدیریت این شهرستان در سال جاری ساماندهی و هماهنگی امور مربوط به اتباع و مهاجران خارجی و مقابله با ورود و حضور اتباع غیرمجاز در شهرها و روستاهای تابعه است، در این راستا مرکز جامع غربالگری اتباع در ری به زودی افتتاح خواهد شد.

مهدی باب الحوائجی روز سه شنبه در نشست کمیسیون هماهنگی امور اتباع و مهاجران خارجی شهرستان ری اظهار داشت: یکی‌ از نیازهای اصلی ما در این حوزه راه اندازی هرچه سریعتر مرکز جامع غربالگری اتباع خارجی است که در بسیاری از موارد مرتبط کاربرد داشته و بسیار کمک کننده خواهد بود.

وی افزود: همچنین در همه جلسات کمیسیون می بایست قوانین مرتبط، شرح وظایف و بخشنامه های مربوطه با موضوع اتباع قرائت شده و رؤسای ادارات و دستگاه های عضو نسبت به شرح اقدامات خود اقدام کنند تا بتوانیم نقاط قوت و ضعف مجموعه را شناسایی نماییم.

معاون استاندار تهران با اشاره به اهمیت بالای کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی خاطرنشان کرد: یکی از تأکیدات مهم تشکیل منظم و هر ۱۵ روز یکبار جلسات کمیته های فرعی در پنج بخش تابعه شهرستان است تا جلسات در بخش ها تشکیل و موضوعات مرتبط با اتباع به صورت تخصصی و با شرایط همان منطقه مطرح و پس از بررسی و تحلیل در کمیته ها مهمترین موارد جهت طرح در جلسه کمیسیون شهرستانی ارسال تا در مورد آنها تصمیم گیری شود که بدین شکل به سمت برخورد تخصصی با موضوع پیش خواهیم رفت.

باب الحوائجی‌ ادامه داد: در زمینه برخورد با اتباع غیرمجاز نیازمند یک تفکر جهادی و دلسوزانه و احساس تعهد در تمام مسئولان و متولیان امر هستیم. یکی از اقدامات خوبی که در شهرستان ری انجام شده است راه اندازی مرکز تخصصی غربالگری اتباع و مهاجران خارجی طی روزهای آتی خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد؛ با شروع به کار مرکز و استقرار و شروع به فعالیت سامانه سراسری صیام به صورت دقیق و مستند به اطلاعات مورد نیاز مانند وضعیت اخذ مجوزهای قانونی، محل زندگی، شغل و دیگر موارد مورد نیاز دسترسی داشته باشیم.

فرماندار ویژه شهرستان ری یادآور شد: با افتتاح مرکز جامع غربالگری و اطلاع رسانی مناسب در این خصوص پس از این موضوع ساماندهی و هماهنگی امور مرتبط با اتباع و مهاجران خارجی به صورت کاملا تخصصی و مستند پیش خواهد رفت و بویژه در موضوع شناسایی اتباع غیرمجاز و اعمال برخوردهای قانونی می توانیم به آمار قابل قبولی دست یابیم.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز جامع غربالگری اتباع در شهرستان ری
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل
  • نجات ۲۱ روستای در معرض خطر رانش سنگ و سیلاب شهرستان کلات در گرو احداث دیوار ساحلی