Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرادی از برف روبی بیش از ۲ هزار و ۱۰۰کیلومتر از محورهای کوهستانی استان گیلان توسط راهداران خبر داد.

«فریبرز مرادی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به دومین بارش برف پاییزی در گیلان اظهار داشت: راهداران این اداره کل به‌صورت شبانه‌روز آماده خدمات‌رسانی در محورهای گیلان هستند.



مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه ۷۹نیروی راهداری گیلان در سطح محورهای کوهستانی استان درگیر برف‌روبی محورها و خدمت رسانی به مردم هستند گفت: طی این مدت ۵۳ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین راهداری استان به‌طور مستقیم درگیر بازگشایی محورهای کوهستانی و برفگیر استان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مرادی اذعان کرد: ۲۳۵ تن شن و نمک در سطح محورهای کوهستانی و برفی گیلان برای جلوگیری از یخ زدگی پاشیده شده است.



مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه بارش برف سنگین در برخی محورهای کوهستانی مشکلاتی را برای تردد ایجاد کرده است افزود: رانندگانی که بدون تجهیزات ایمنی نظیر زنجیر چرخ در این محورها تردد داشتند مشکلاتی را ایجاد کردند که خوشبختانه با حضور راهداران استان به ۱۴۷ خودرو امداد رسانی و خدمات لازم انجام شد.


وی تصریح کرد: بیشترین بارش های برف در محورهای کوهستانی اسالم به خلخال در حوزه شهرستان تالش، محور پونل به خلخال در حوزه شهرستان رضوانشهر، محور سیاهکل- دیلمان در حوزه شهرستان سیاهکل و محور بلوردکان- خصیب دشت در حوزه شهرستان املش به ارتفاع 50 سانتیمتر گزارش شد ه است.



مرادی اضافه کرد: در ارتفاعات کوهستانی شهرستان‌های رودسر، ماسال و رودبار بارش ۳۰سانتیمتر برف گزارش شده است.
 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان اذعان کرد: به جز محور پونل- خلخال که به خاطر کولاک و احتمال وقوع بهمن تا اطلاع ثانوی مسدود اعلام شده بقیه محورهای استان باز و تردد در آنها جریان دارد.


مرادی با تاکید بر اینکه از مسافرت‌های غیر ضروری به مناطق کوهستانی و برفگیر پرهیز کنید خاطرنشان ساخت: هموطنان پیش از ترددهای ضروری در مناطق کوهستانی و برفی علاوه بر داشتن تجهیزات مناسب و رعایت مقررات ایمنی لازم در رانندگی، به‌ویژه در محورهای برف‌گیر، می‌توانند با تماس از طریق سامانه ۱۴۱مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای از وضعیت راههای استان گیلان مطلع شوند.

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: عملیات برف روبی محورهای کوهستانی برف حمل و نقل جاده ای محورهای کوهستانی حوزه شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۶۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون، تردد یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است.

غلامعلی نیک‌فهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: از ابتدای آغاز طرح نوروزی در بیست و چهارم اسفند ۱۴۰۲ تا ششم فروردین ۱۴۰۳، تردد یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی گیلان ثبت و طی این مدت بیش از ۸۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان جابجا شده‌اند.

وی افزود: پرترددترین محور استان گیلان محور رشت - امامزاده هاشم با متوسط روزانه ۵۲ هزار و ۳۰۸ وسیله نقلیه و پس از آن آزاد راه رشت - قزوین با تردد متوسط روزانه ۵۰ هزار و ۳۱۲ خودرو به ثبت رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان خاطرنشان کرد: از بیست و چهارم اسفند ۱۴۰۲ تا ششم فروردین ۱۴۰۳، ۹۸۳ هزار و ۱۷۳ وسیله نقلیه وارد استان گیلان شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

نیک‌فهم تصریح کرد: طی این مدت ۷۵۴ هزار و ۸۸۱ وسیله نقلیه از استان خارج شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۲ درصد در خروج کاهش داشته است.

وی ادامه داد: از ابتدای طرح نوروزی، بیشترین میزان ورودی از طریق آزادراه قزوین - رشت با ۴۸۹ هزار و ۷۷۰ وسیله نقلیه و پس از آن محور رامسر - چابکسر نیز با ۳۰۱ هزار و ۵۳ وسیله نقلیه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان با بیان اینکه بیشترین میزان خروجی استان از طریق محور چابکسر - رامسر با تردد ۲۸۴ هزار و ۳۶۱ وسیله نقلیه بوده است، گفت: از ابتدای طرح نوروزی، متوسط تردد در محورهای مواصلاتی استان ۷۰۱ وسیله نقلیه در ساعت بوده است و بیشترین تردد در محورهای استان در روز یکشنبه پنجم فروردین با متوسط تردد ۸۴۷ وسیله نقلیه در ساعت به ثبت رسیده است.

نیک‌فهم خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح نوروزی، بیشترین میزان تردد در محورهای ارتباطی داخلی استان، مربوط به محور امامزاده هاشم - تقاطع سراوان با متوسط تردد روزانه ۵۲ هزار و ۳۰۸ وسیله نقلیه در روز و پس از آن محور آزادراه - قزوین رشت (امامزاده هاشم) با متوسط تردد روزانه ۵۰ هزار و ۳۱۲ وسیله نقلیه در روز بوده است.

وی گفت: سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها پل ارتباطی کاربران جاده با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان است و هموطنان می‌توانند از طریق این سامانه از آخرین وضعیت راه‌ها و از ترافیک جاده‌ای مطلع شوند.

کد خبر 739508

دیگر خبرها

  • هشدار به مسافران؛ مسیر جنوب به شمال این جاده شمالی به مدت ۳ روز مسدود می‌شود
  • آغاز بازگشایی محور مسدود شده خلخال- پونل
  • عملیات بازگشایی راه خلخال به پونل آغاز شد
  • ثبت افزون بر ۸ میلیون تردد از ابتدای طرح نوروزی در استان سمنان
  • تردد یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی گیلان
  • ۵ کیلومتر دیوار بتنی در حاشیه محور خرم‌آباد - پلدختر احداث می‌شود
  • برفروبی ۱۶۰۰ کیلومتر باند از راه‌ های استان مرکزی
  • بازگشایی تمامی محورهای استان گلستان؛ لغزندگی جاده‌ها
  • برف‌روبی ۱۶۰۰ کیلومتر از راه های استان مرکزی
  • ورود حدود ۱ میلیون خودروی نوروزی به گیلان/ آماده باش ۳۴ اکیپ راهداری در محورها